گوگل به دنبال نصب ایربگ بر روی سطح خارجی خودرو بدون راننده خود

شکی در این نیست که خودروهای بدون راننده امنیت بیشتری را نسبت به خودروهای موجود فراهم می‌کنند؛ اما با وجود تمامی سنسورهای به کارگرفته شده در این خودرو ها باز هم امکان برخورد با عابر پیاده وجود دارد.

0

تصور کنید که خودرو بدون راننده به سمت عابرین پیاده منحرف شود و فاصله برای ترمز کردن به میزان کافی وجود نداشته باشد؛‌ در این شرایط اگر تصادفی صورت بگیرد بدون شک عابر پیاده و یا حتی سرنشین خودرو بدون راننده ممکن است صدمات جدی را متحمل شوند.

از قرار معلوم گوگل فکری برای تصادفات خودروی بدون راننده خود برداشته و قصد دارد کیسه‌های هوا را در اطراف خودرو نصب کند. با این حساب خودرو بدون راننده گوگل اولین وسیله‌ نقلیه‌ای است که کیسه هوا در بیرون آن نصب می‌شود.
پَتِنت این طرح به تازگی در دفتر ثبت اختراع ایالات متحده به ثبت رسیده است. در اینجا ممکن است به این سوال برخورد کرده باشید که تکلیف فردی که با کیسه‌هوا در بیرون خودرو بدون راننده گوگل برخورد می‌کنید چیست؟ چرا که ممکن است برخورد به حدی باشد که کیسه‌هوا، عابر پیاده را تا فاصله چند متری پرت کند.
متخصصین گوگل فکر اینجای کار را نیز کرده‌اند. گوگل از پلاستیک خاصی که شبیه به جنس فوم به کار رفته در تشک‌های رختخواب می‌باشد برای کیسه‌هوای بیرون این خودرو استفاده کرده است،مواد به کار رفته در این کیسه‌هوا جلوی پرتاب شدن عابر پیاده را می‌گیرند.

google-self-driving-car
شرکت خودرو سازی ولوو نیز در گذشته چنین طرحی را پیاده کرده بود،‌ در این طرح کیسه‌هوا در فضای بیرون شیشه جلو کار گذاشته می‌شد تا اگر تصادفی رخ داد سر و صورت عابر پیاده با شیشه جلو برخورد نکند و کیسه هوا جلوی این برخورد را بگیرد. البته این طرح تنها برای جلوگیری از صدمات در برخورد خودرو با عابر پیاده از قسمت جلو خودرو کاربرد داشت و شاید بد نباشد اگر گوگل و ولوو فکرهای خود را در خصوص این طرح روی هم ریخته و راه‌حل جامع‌تری ارائه کنند.

در مجموع باید گفت که طرح گوگل هنوز در مراحل ابتدایی خود به سر می‌برد و باید دید در نهایت به چه صورت در خودرو بدون راننده این شرکت پیاده سازی خواهد شد.

Digitaltrends

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.