شایعه: سامسونگ به دنبال خرید AMD است

یک منبع رسانه‌ای در کره جنوبی چنین ادعا کرده است که شرکت سامسونگ در تلاش برای خرید شرکت مشهور AMD است. ای‌ام‌دی شرکت سازنده نیمه‌هادی‌ها است که محصولات خود را برای طیف گسترده‌ای از تولیدکنندگان کامپیوتر و دستگاه‌های هوشمند دیگر تولید می‌کند.

0

اگر این ماجرا صحت داشته باشد، سامسونگ که پردازنده بسیاری از محصولاتش را خودش تامین می‌کند با خرید ای‌ام‌دی مزایای زیادی نصیبش خواهد شد، زیرا این مسئله موجب خواهد شد که این شرکت محصولات خود در این رده را نیز تقویت کند. ای‌ام‌دی یک رابطه عمیق و طولانی مدت با برندهای مطرح تولیدکنندگان کامپیوترهای شخصی دارد و علاوه بر این در صنعت خود رقیب قدرتمندی برای اینتل به شمار می‌رود.

اگر سامسونگ موفق به خرید ای‌ام‌دی شود، خواهد توانست در زمینه نیمه‌هادی‌ها، هم‌تراز شرکت‌هایی چون اینتل و کوالکام قرار گیرد و افزایش قابل توجهی در عرضه محصولات خود برای مشتریانش پدید آورد. همچنین این اقدام موجب خواهد شد که پردازنده‌های این شرکت به عنوان یکی از پیشنهادات اصلی برای تولیدکنندگان قرار گیرد.

ATI عمده‌ترین رقیب Nvidia در بخش پردازنده‌های گرافیکی رایانه‌ها به شمار می‌رود و همچنین قبل از ورود Nvidia به این عرصه، رهبری این صنعت در اختیار این شرکت بوده است. از آنجایی که ای‌ام‌دی معمولا از تکنولوژی پردازنده‌های گرافیکی ATI استفاده می‌کند، هر اختراعی که به کمک ای‌ام‌دی انجام دهد، خواهد توانست انویدیا را در رسیدن به آن عاجز کند.

در نهایت با جفت‌وجور شدن این مالکیت، سامسونگ می‌تواند یک سیستم فناوری جدید را به کاربرانش وعده دهد که این موضوع به بهتر شدن سامسونگ در برابر غول‌های مطرح کمک شایانی خواهد کرد. اگرچه غول کره‌ای در حال حاضر نیز حرکتی رو به جلو دارد، اما به خدمت گرفتن ای‌ام‌دی این حرکت را بهبود بخشیده و سریع‌تر خواهد کرد.

شرکت سامسونگ مبلغ زیادی برای بخش تحقیق و توسعه هزینه کرده است. این قضیه به ای‌ام‌دی نیز کمک خواهد کرد تا تکنولوژی‌های اختصاصی خود را ارتقا دهد و سامسونگ هم به نوبه خود سهم خود را از این پیشرفت دریافت خواهد کرد.

سامسونگ می‌تواند به ای‌ام‌دی اجازه دهد تا به طور مستقل به فعالیت خود تحت مالکیت وی ادامه داده و ای‌ام‌دی را برای بهبود و ارتقای تکنولوژی عظیم در حال حاضرش تغذیه کرده و سپس از محصولات آن در دستگاه‌های عرضه شده خویش استفاده کند یا اینکه به طور کامل ای‌ام‌دی را تحت مالکیت خود قرار دهد و از تکنولوژی و دارایی آن استفاده کند و در عین حال عملیات تحقیق و توسعه خویش را نیز ادامه دهند.

در حاضر هنوز هیچ مدرکی برای حمایت از این ادعا وجود ندارد و هیچ بیانیه رسمی توسط ای‌ام‌دی و سامسونگ در این‌باره منتشر نشده است. در عین حال هیچ کدام از طرفین تاکنون این موضوع را تکذیب نکرده‌اند.

androidheadlines

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.