آموزش: چگونه مخاطبان خود را از اندروید به آیفون منتقل کنیم؟

این روزها بازار تلفن‌های همراه هوشمند داغ است. انتقال شماره تلفن‌ها از یک سیستم‌عامل به سیستم‌عامل دیگر ممکن است برای بعضی‌ها یک کابوس باشد. اگر قبلاً گوشی اندروید داشتید و اکنون سراغ آیفون رفته‌اید، شاید انتقال شماره تلفن‌ها کمی گیج کننده باشد. مراحلی که ما قصد داریم در ادامه به شما آموزش دهیم، دردسر این کار را کم می‌کند و چند دقیقه بیشتر زمان نمی‌برد.

4

انتقال دستی مخاطبین برنامه مخاطبین اندروید به شما این اجازه را می‌دهد که به صورت دستی مخاطبین را از یک پلتفرم به پلتفرم دیگر به اشتراک بگذارید برای این منظور کافی است برنامه مخاطبین را در گوشی مجهز به سیستم‌عامل اندروید خود باز کنید و یک مخاطب را انتخاب کرده و سپس از صفحه Contact Info گزینه‌ای به نام Share Contact را انتخاب کنید؛ شما سپس می‌توانید مخاطب را با استفاده از پست الکترونیکی یا با استفاده از یکی از برنامه‌های پیام‌رسان به اشتراک بگذارید.

متأسفانه شما در این روش فقط یک مخاطب را می‌توانید به اشتراک بگذارید و در صورتی که تعداد مخاطبین شما به صد یا حتی هزارتا برسد مدت زمان زیادی طول می‌کشد و عملاً این روش کارایی ندارد. از طرفی تولیدکنندگان گوشی‌های اندرویدی هر کدام برنامه‌هایی برای انتقال مخاطبین و فایل‌های ضروری از آیفون به گوشی‌های اندرویدی  طراحی کرده‌اند. از جمله این برنامه‌ها می‌توان به HTC’s Transfer, Samsung’s Smart Switch و Sony’s Xperia Transfer اشاره کرد، اما ما در ادامه قصد داریم بدون نیاز به نصب هیچ برنامه خاصی، به شما آموزش دهیم که چگونه مخاطبان و رویدادهای تقویم خود را از اندروید به آیفون منتقل کنید.

عملیات بر روی دستگاه اندرویدی

ابتدای امر نیاز دارید تا یک فایل پشتیبان از اطلاعات حیاتی و مخاطبین دستگاه اندرویدی بعد از متصل کردن آن به اینترنت تهیه کنید. بدین منظور بعد از طی کردن مسیر Settings → Accounts و وارد کردن مشخصات اکانت گوگل، تمامی مواردی که می‌خواهید از آن‌ها پشتیبان تهیه شود را علامت گزاری کنید و سپس گزینه syncing را کلیک نمایید. لازم به ذکر است که در این مرحله از دیگر اکانت های سرویس‌دهندگان صندوق پستی نیز می‌توان به جای گوگل اکانت استفاده کرد.

انتقال اطلاعات به آیفون

حال فقط نیاز است اطلاعات فایل پشتیبانی که از گوشی اندرویدی خود تهیه کردید را به آیفون وارد نمایید. بدین منظور به منوی اصلی تنظیمات گوشی آیفون رفته و قسمت Mail, Contacts, Calendars را بیابید و وارد آن شوید، سپس گزینه Add Account را انتخاب کنید تا صفحه‌ای جهت اضافه کردن اکانتی که با آن در گوشی قدیمی پشتیبان تهیه کردید را مشاهده نمایید. در قسمت پایانی نیز تنها کافیست مشخصات اکانت خود را وارد کرده و موارد که می‌خواهید به آیفون وارد شود را شخصی‌سازی کنید.

phonearena

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

4 نظر برای این مطلب
  1. بهار۶۷ می‌گوید

    سلام من گوشی اکسپریا اس پی دارم هر وقت یک مخاطب رو از دفترچه تلفن گوشیم حذف میکنم ظاهرا از دفترچه حذف میشه ولی وقتی اون زنگ میزنه یا من با اون تماس میگیرم بازهم اسمش رو مینویسه و اسمش در تلگرام و وایبرم هست خواهش میکنم هرچه زودتریه راه حل بدین کلافه ام کرده!

    1. علی ارغوان می‌گوید

      توی اکانت گوگل ذخیره شده با مراجعه به این آدرس حذفش کنید:
      http://contacts.google.com

  2. نگار می‌گوید

    من گوشیم سونی هست و دوستم گوشی آیفون داره. الان تمام مخاطبای من تو لیست مخاطبای دوستم هست.بدون اینکه کاری انجام داده باشم! حالا چیکار کنم ک مخاطبای من از گوشیش حذف بشه و دیگه برنگرده!
    خیلی واجبه سریع جواب بدید. ممنون

    1. حسن کریمی می‌گوید

      احتمالا از یه سرویس ابری یا حساب کاربری مشترک استفاده میکنین. باید از روی گوشیش اون حساب کاربری رو پاک کنین.