سرویس یوتیوب لایو برای رقابت با Twitch در سال جاری عرضه می‌شود

اگر یک گیمر حرفه‌ای باشید می‌دانید که تماشای بازی حرفه‌ای‌ها می‌توان به بهبود سطح شما کمک شایانی کند. سرویس استریم بازی Twitch در سال‌های اخیر به همین علت از محبوبیت بالایی برخوردار شده و حالا گوگل هم به فکر افتاده تا سرویسی مشابه در یوتیوب برای استریم آنلاین بازی ایجاد کند.

0

گوگل ابتدا سعی کرد تا سرویس Twitch را خریداری کند اما این معامله به هم خورد و آمازون به جای گوگل توییچ را خریداری کرد. اگر تصور می‌کردید مبلغ یک میلیارد دلار برای خرید این سرویس پیشنهاد اشتباهی از گوگل خواهد بود خوب است بدانید این سرویس اخیراً بیش از 100 میلیون بازدید در ماه دارد و گوگل هم برای YouTube Live به همین میزان سرمایه نیاز خواهد داشت!

xb1_twitch_broadcast

بنابر منابع آگاه سرویس ویدئویی یوتیوب گوگل قصد دارد سرویس جدید Live خود را به زودی راه‌اندازی کند و 50 مهندس در زمینه استریم را نیز برای این‌کار استخدام کرده است. گفته می‌شود این سرویس احتمالاً خردادماه رونمایی خواهد شد و به رقابت مستقیم با توییچ خواهد پرداخت. با توجه به بودجه هنگفت گوگل بعید نیست که این شرکت حق پخش مستقیم برخی مسابقات بازی‌های رایانه‌ای را به صورت اختصاصی خریداری کند تا کاربران Twitch ناچار باشند به یوتیوب روی بیاورند. همچنین یوتیوب این قابلیت را نیز دارد که در صورت از دست دادن یک بازی کاربران بتوانند آن را بعداً به صورت آفلاین تماشا کنند. احتمالاً YouTube Live نیز مانند توییچ امکان “حق اشتراک” را برای استریم‌کننده‌ها فراهم خواهد کرد و راهی هم برای Donate یا پرداخت پول اضافی ایجاد خواهد کرد.

ArsTechnica

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.