کوالکام تلاش می‌کند تا سامسونگ چیپست این شرکت را برای گلکسی نوت 5 انتخاب کند

زمان زیادی است که کوالکام با پردازنده‌های اسنپ‌دراگون خود عملاً نیرومحرکه و بازوی اصلی صنعت موبایل به شمار می‌رود. این مسئله حداقل در مورد اسمارت‌فون‌ها و تبلت‌ها تا حدود زیادی صادق است. این کمپانی به لطف استراتژی فروش خود، توانست مشتریان زیادی را جلب کرده، معاملات پر سودی را انجام داده و پردازنده‌های خود را درون اسمارت‌فون‌های بزرگی چون ال‌جی G3 و گلکسی نوت4 جای دهد.

0

در حال حاضر کاربران انتظار یک چیپست اسنپ‌دراگون در گوشی هوشمند بعدی خود دارند. با این حال به لطف رشد عظیم استفاده چیپست‌های مدیاتک در آسیا با هزینه پایین‌تر، اوضاع تغییر کرده است و کوالکام دیگر تنها تأمین‌کننده چیپست اسمارت‌فون‌ها نیست اما با وجود آغاز این رقابت بدیهی است که هنوز هم رتبه نخست از آن این کمپانی است.

شرکت سان دیگو امسال متحمل ضربه بزرگی شد. سامسونگ تصمیم به استفاده از چیپست اگزینوس  7420 این شرکت در محصولات گلکسی S6 و گلکسی S6 اج گرفت. حتما می‌پرسید پس چه اتفاقی افتاد؟ زمانی که یک کمپانی مثل کوالکام بزرگترین مشتری خود را در سال 2015 از دست داد تلاش کرد تا سان دیگو را به زیر بکشد؛ اما آنها چگونه این کار را انجام دادند؟ بنا به گزارش دیجی‌تایمز، کوالکام در تلاش است تا با ارائه بهترین عملکرد، سامسونگ را مطمئن کند که پروژه نوت 5 که قراراست در پاییز تولید آن آغاز شود، در صورت عدم استفاده از چیست‌های این شرکت، با شکست مواجه خواهد شد. خط تولید گلکسی نوت نه تنها برای سامسونگ بلکه برای اندروید نیز از اهمیت بالایی برخوردار است و طبیعی است که کوالکام نخواهد امتیاز آن را از دست دهد.

قطعا دلایل زیادی برای این تصمیم سامسونگ وجود داشته است و تحت فشار قرار گرفته است که حاضر شده چیپست اسنپ‌دراگون 810 با فرآیند 14 نانومتر را به اسنپ‌دراگون 810 با فرایند 20 نانومتر ترجیح دهد. ساخت پردازنده کوچکتر به دلیل تولید گرمای کمتر عمر باتری را افزایش می‌دهد. همچنین اسنپ‌دراگون 810 قابلیت استفاده از هسته‌های سفارشی را نیز ندارد. از سوی دیگر پردازنده‌های اسنپ‌دراگون 820 که در آینده‌ای نه چندان دور شاهد آن خواهیم بود، از فرآیند 14 نانومتر و ویژگی هسته‌های سفارشی بهره می‌برند. گفته می‌شود چیپست‌های اسنپ‌دراگون 820 در نیمه دوم سال 2015 عرضه خواهد شد. باید منتظر ماند و دید که سامسونگ از چیپست های کوالکام در پرچمدار بعدی سری نوت خود یعنی گلکسی نوت 5 استفاده خواهد کرد و یا به سراغ کمپانی دیگری خواهد رفت.

Android Headlines

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.