گزارش: اپل تولید اپل‌واچ را به نصف کاهش داده‌ است

هنگامی که اپل از ساعت هوشمند خود پرده‌برداری می‌کرد چنین وعده داد که این محصول در اوایل سال 2015 بر روی دست کاربران به کار گرفته شده و رخ نمایی خواهد کرد. راه‌اندازی جریان تولید برای اواخر اردیبهشت ماه هدف‌گذاری شده‌است، اما نشریه چینی UDN چنین گزارش کرده است که هنوز مسائلی وجود دارند که میزان تولید این محصول را به نصف کاهش خواهند داد.

0

مشکلات تولید اپل‌واچ از همان نسخه‌های اولیه آن آغاز شد. اولین مشکل به محدودیت دسترسی به منابع عدسی یاقوتی مربوط می‌شد. در گزارشات آمده‌است هم‌اکنون صفحه نمایش زیرین ساعت به یک معضل تبدیل شده است.

اپل واچ از صفحه‌نمایش تولید شده توسط ال‌جی با نام P-OLED که در اسمارت‌فون‌های انعطاف پذیر ال‌جی به کار رفته است بهره می‌برد. در ساخت این صفحه‌نمایش بر خلاف شیوه مرسوم، به جای استفاده از شیشه، یک لایه پلی‌استر به کار رفته‌است که موجب پایین آمدن بازده در حدود 30 تا 40 درصد شده و در نهایت به کاهش سرعت خط تولید، منجر می‌شود. همچنین در ساخت اپل‌واچ از Quanta استفاده می‌شود که در تولید لپ‌تاپ‌ها به کار می‌رود و با توجه به ظاهر بسیار کوچک‌تر ساعت نسبت به لپ‌تاپ، جای‌گذاری آن با مشکل مواجه خواهد بود.

نتایج گزارشات حاکی از این است که تنها 1.25 تا 1.5 میلیون اپل‌واچ هر ماه از خط تولید خواهد گذشت که این مقدار دقیقا نصف 2.5 تا 3 میلیون دستگاه در ماه و مغایر با اهداف اولیه تولید کمپانی اپل خواهد بود.

این احتمال وجود دارد که شرکت تولید‌کننده صفحه نمایش ژاپن و همچنین بخش تولید نمایشگرهای سامسونگ نیز برای تامین مقدار مورد نیاز این قطعه به اپل بپیوندند. همچنین هان های (با نام مستعار فاکس کان) نیز ممکن است برای کمک به تولید، به این پروژه ملحق شود.

GSMArena Blog

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.