هدست واقعیت مجازی Ceekars 4D پلی جدید میان شما و دنیای مجازی در بازی‌ها

استارتاپ میامی در حال جذب سرمایه برای طرح هدست واقعیت مجازی جدید کمپانی Next Galaxy با نام Ceekars 4D می باشد.این هدست هوشمند به منظور ارائه‌ی سطح جدیدی از قابلیت‌های واقعیت مجازی در بازی‌ها و سایر رسانه‌های تصویری از طریق واکنش‌های لمسی و کیفیت صدای همه جانبه ساخته شده است.

0

هدست‌های واقعیت مجازی Oculus Rift و Gear VR قطعاً دریچه جدیدی از دنیای واقعیت مجازی را در بازی‌ها گشوده‌اند، اما بر کسی پوشیده نیست که این محصولات در بخش صوتی واقعیت مجازی کارهای چندان زیادی انجام نداده‌اند و این خلأ موجب تولید Ceekars 4D گردیده است. اگرچه گفته می‌شود نمونه‌ی آزمایشی جدید Oculus، ویژگی صوتی موقعیتی را به سیستم خود اضافه کرده، اما بدون شک تمرکز و توسعه اصلی این مجموعه بر قسمت بصری دستگاه بوده است؛ بدین ترتیب فضا برای عرضه محصول جدید کمپانی Next Galaxy کماکان آماده خواهد بود.

ceekars-4d-headphones-1

هدست واقعیت مجازی Ceekars 4D با استفاده از فناوری انحصاری 4D sound سعی می‌کند از ایده‌ سیستم‌های صوتی محیطی بیشتر از گذشته برای ایجاد صداهایی پویاتر و جدایی‌ناپذیر از محیط استفاده کند. برای مثال، سازندگان آن عنوان کرده‌اند که Ceekars به گیمرها اجازه‌ تجربه‌ متفاوت صدا را بر اساس مکان آن‌ها می‌دهد، به طوری که با نزدیک‌تر شدن کاربران در بازی به منبع صدا، صدای خروجی نیز به همان میزان بلندتر و واضح‌تر می‌شود؛ به زبان ساده‌تر شما با بهره‌گیری از هدست واقعیت مجازی Ceekars 4D می‌توانید یک سینما 4 بعدی کاملاً مجهز را در اختیار داشته باشید.

یکی دیگر از ویژگی‌های قابل توجه، استفاده از بازخورد لمسی در داخل پیشانی‌بند هدفون است. در این بخش یک محرک داخلی به اعمال حرکات، فشار و ارتعاشات بر اساس شدت و وسعت صدا می‌پردازد. با این ویژگی می‌توانید به زیبایی هرچه تمام‌تر، صدای رد شدن قطار از روی ریل و یا لرزش‌هایی که یک موشک در هنگام پرتاب اعمال می‌کند را تجربه نمایید.

ceekars-4d-headphones-2

هدفون‌های این محصول با دو لنز الهام گرفته شده از هدست واقعیت مجازی گوگل همراه خواهند بود که در ساخت قاب آن‌ها برای کمتر شدن هزینه تمام شده از مقوا استفاده شده است. همچنین در کنار آن‌ها یک ریموت کنترل نیز برای حرکت راحت‌تر در دنیای مجازی ارائه خواهد شد. هدفون‌ها برای رهایی از مشکل گره خوردن کابل ارتباطی، به‌صورت بی‌سیم به هدست متصل خواهند شد. اگرچه Ceekars به‌منظور بهره بردن از واقعیت مجازی در دنیای بازی‌ها طراحی گردیده، اما کاربران عادی نیز می‌توانند با استفاده از تکنولوژی صوتی و بازخورد لمسی آن حس متفاوتی از تماشای فیلم و شنیدن موسیقی را تجربه نمایند.

به گفته شرکت سازنده، نسخه طراحی شده برای پی‌سی این محصول قرار است با بهره‌مندی از کابل دو متری، جک استاندارد 3.5 میلی‌متری و شارژ USB با قیمت 150 دلار از تیرماه به بازار عرضه گردد، این در حالیست که نسخه مخصوص موبایل Ceekars 4D که مجهز به بلوتوث داخلی با پوشش 20 متری، درگاه میکرو USB و باتری قابل شارژ می‌باشد نیز حدود 199 ارزش گزاری شده است.

gizmag

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.