ویندوز 10 ممکن است از نصب موازی نسخه‌های قبلی ویندوز جلوگیری کند

اگر از آن دسته کاربرانی هستید که ویندوز را کنار نسخه دیگری از ویندوز و یا یک سیستم‌عامل دیگر مثل لینوکس نصب می‌کنید باید بگوییم ممکن است مجبور شوید تنها از ویندوز ۱۰ به عنوان یگانه سیستم‌عامل کامپیوتر خود استفاده کنید.

0

اگر این خبر صحت داشته باشد امکان نصب دو سیستم‌عامل همزمان برای کامپیوترهایی که ویندوز 10 را نصب کرده‌اند وجود نخواهد داشت. مایکروسافت طی کنفرانسی در چین اعلام کرد سازند‌ه‌های کامپیوتر که این سیستم‌عامل را به صورت OEM بر روی سیستم نصب می‌کنند این اختیار را خواهند داشت که به جز ویندوز ۱۰ سیستم‌عامل دیگری روی کامپیوتر نصب نشود.

Windows-10-Technical-Preview-pic

این ویژگی باعث می‌شود سیستم‌عامل نصب شده به نوعی بر روی سخت‌افزار مورد نظر قفل شود و سایر سیستم‌عامل‌ها را از اجرا شدن باز دارد، مایکروسافت مدعی است که این امر به افزایش امنیت کاربر کمک می‌کند. البته همانطور که گفته شد، این ویژگی بیشتر در کامپیوترهایی که ویندوز ۱۰ بر روی آنها به صورت پیش‌فرض نصب شده است ایجاد شده و در واقع دردسرساز خواهد بود و در غیر این صورت مانند همیشه تنظیماتی برای نصب دوگانه ویندوز از ابتدا وجود خواهد داشت.

به هر ترتیب مایکروسافت وعده داده تا چند ماه دیگر ویندوز ۱۰ را به بازار عرضه کند و برای مشخص شدن بیشتر این موضوع تا آن زمان چاره‌ای به جز صبر نداریم.

digitaltrends

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.