Snow Roll شاید یک جانشین شایسته برای بازی اعصاب‌خردکن فلپی برد باشد!

هرکسی که تابه‌حال شطرنج بازی کرده احتمالاً اولین باری که چگونگی حرکت مهره‌ها را آموخت به یاد دارد. یکی از آن مهره‌ها فیل است که فقط به صورت مورب حرکت می‌کند و آن‌قدر به این حرکت ادامه می‌دهد تا به یکی از مهره‌های حریف برخورد کند.

0

چیزی در این نوع حرکت وجود دارد که احساس آزادی می‌بخشد و بااین‌حال از درون محدودکننده است، حالا در بازی‌ای دشوار برای آی‌او‌اس، به نام Snow Roll پیاده‌سازی شده. در این بازی شما کنترل یک پنگوئن را در دست دارید که بر یک گلوله‌ی برفی بزرگ قرار گرفته و در سراشیب کوهستان، فقط به صورت مورب می‌تواند حرکت کند. مثل Flappy Bird قوانین بازی ساده هستند، درعین‌حال به قدری به مهارت نیاز دارند که به خاطر 10 ثانیه دوام آوردن احساس پیروزی خواهید کرد.

مثل بسیاری از بازی‌های سبک endless runner یا بی‌انتهای دیگر، Snow Roll هم موانع سر راه را به صورت پویا تولید می‌کند. این باعث می‌شود که هر بازی با بازی دیگر متفاوت بوده و بعد از هر دور بخواهید بار دیگر بازی کنید. همین‌طور باعث می‌شود که در تعدادی از بازی‌ها، به صورت پشت سر هم، در چند ثانیه ببازید و در برخی مدت طولانی‌تری ادامه دهید و احساس شکست‌ناپذیری کنید.

چه لطفی در دوباره بازی کردن وجود دارد؟ امتیازتان به خاطر هر ثانیه‌ای که دوام بیاورید بیشتر می‌شود و در طول راه هم سکه‌هایی برای جمع کردن وجود دارد. این سکه‌ها معمولاً بی‌استفاده هستند، اما با آن‌ها می‌توانید طراحی‌های متفاوتی برای توپ برفی‌تان به دست بیاورید. این طراحی‌های متفاوت، تأثیری بر گیم پلی ندارند؛ اما با پرداخت 3.99 دلار می‌توانید توپی را بخرید که دو برابر قبل برایتان سکه جمع‌آوری می‌کند. همین‌طور چیزهای مفیدی در بین راه وجود دارند که به شما کمک می‌کند برای مدتی کوتاه، از مرگ پنگوئنتان جان سالم به در ببرید. همه‌ی چیزهایی که گفته شد در تمام بازی‌های سبک بی‌انتها وجود دارند و البته باعث می‌شوند که دوباره به خاطرشان برگردید.

دوباره بازی کردن باعث سخت‌تر شدنش می‌شود

پشت سر هم بازی کردن خطراتی را هم به دنبال دارد. گوله‌های برفی خراب‌شده از بازی‌های قبلی‌تان، به موانعی غیرقابل‌عبور تبدیل می‌شوند که دویدن‌های بعدی را دشوارتر می‌کنند. به نظر می‌رسد که این موانع بعد از چند بازی از بین می‌روند، اما ترکیبشان غیرقابل پیش‌بینی است. البته حس خوبی دارد وقتی بتوانید بدون صدمه دیدن، جاخالی دهید.

سازندگان Snow Roll یعنی HappyMagenta، این بازی در طول یک هکاتون دو روزه طراحی کردند و انگار کاملاً آماده انتشار آن بودند که توسعه‌دهنده Ketchapp، بازی‌ای به نام ZigZag (مشاهده در iTunes, Google Play) را منتشر کرد که از مکانیک حرکت مورب مشابهی استفاده می‌کرد. HappyMagenta تصمیم گرفت که بازی را به مرحله طراحی برگرداند و قابلیت‌های بیشتری را به بازی اضافه کند، مثلاً قابلیت خرج پول برای جوایز قبل از انتشار اولین نسخه‌ی بازی – و این نکته‌ی خوبی است. بااین‌حال واکنش‌ها نسبت به این بازی زیاد جالب نبوده و کمتر کسی آن را دوست داشته و با توجه به مجانی بودن آن بهتر است قبل از اینکه کاملاً به فراموشی سپرده شود، آن را امتحان کنید.

دانلود Snow Roll برای iOS

Snow Roll for iOS

big-download-button

theverge

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.