ببینید: وقتی موتو 360 به یک ساعت جیبی هوشمند تبدیل می‌شود!

برای بسیاری افراد و حتی گیک‌ها ساعت‌های هوشمند هنوز به بلوغ کامل نرسیده تا بتواند جای ساعت‌های کلاسیک را بر روی مچ دست ما بگیرد. همچنین شکی نیست که موتو 360 یکی از زیباترین ساعت‌های هوشمند است؛ آیا تاکنون فکر کرده‌اید اگر این ساعت را به یک ساعت جیبی تبدیل کنید چه اتفاقی خواهد افتاد؟

1

«راسل هالی» یکی از نویسندگان وب‌سایت AndroidCentral می‌گوید از وقتی موتو 360 توسط موتورولا معرفی شد بدنه گرد و استیل آن و همچنین نبود زائده‌های اضافه رایج در کنار بند ساعت او را به فکر فرو برد: موتو 360 می‌تواند یک ساعت جیبی هوشمند باشد!

Moto-360-Pocket-Watch-1

وقتی راسل این ساعت را دریافت کرد پس از استفاده‌های اولیه بندها را از آن جدا کرده و تصمیم گرفت با بررسی دقیق آن و به لطف پرینترهای سه‌بعدی قطعه‌ای بسازد که در جای بند بالایی جای گرفته و بتوان به آن زنجیزی به سبک ساعت‌های جیبی قدیمی متصل کرد. البته راسل از این موضوع آگاه است که شاید یک ساعت جیبی هوشمند کاربرد خاصی نداشته باشد؛ چرا که اگر قرار باشد برای انجام کار یا چک کردن ساعت دستتان را در جیب کت فرو کرده و ساعت را بیرون بیاورید به‌جای آن می‌توانید گوشی هوشمندتان را بیرون آورده و با آن کارهای بیشتری را هم انجام دهید. اما راسل می‌گوید این تجربه را دوست داشته و از درآوردن یک ساعت جیبی هوشمند در میان تعجب دوستانش لذت برده است. همچنین پروژه‌های مشابهی در Kickstarter برای تبدیل این ساعت به ساعت جیبی وجود دارد که راسل توانسته به لطف پرینتر سه‌بعدی به جای فلز قطعه‌ای پلاستیکی را جایگزین آن کند.

Moto-360-Pocket-Watch-2

از آن‌جایی که یک پروژه مشابه برای اتصال بند پاراکورد به ساعت موتو 360 وجود داشت کار راسل ساده‌تر شده و تنها لازم بود برخی فایل‌ها برای اتصال یک زنجیر ویرایش داده شود. راسل ابتدا تصمیم گرفت تا ویرایش‌های اتوکد را بر روی اندروید انجام دهد اما متوجه شد رابط کاربری لمسی برای چنین ویرایش‌هایی اصلا مناسب نیست. به همین دلیل راسل نرم‌افزار SketchUp 2015 را بر روی کامپیوتر خود نصب کرد و شروع به ویرایش فایل‌ها نمود. پس از 36 دقیقه قطعه پرینت شده و آماده استفاده بود. راسل می‌گوید قطعه اولیه آن‌قدر به سختی درون موتو 360 جای گرفت که وقتی متوجه نامناسب بودن آن شد حدود دو روز را در تلاش برای خارج کردن آن سپری کرد! به هر حال با مراقبت‌های فراوان و تغییر در محاسبات قطعه جدید آماده شد که به خوبی در موتو 360 جای می‌گرفت.

Moto-360-Pocket-Watch-3

به گفته راسل تنها عیب تبدیل موتو 360 به یک ساعت جیبی این است که حسگر ضربان قلب همواره روشن است و طبعاً هیچ کارایی در جیب شما نخواهد داشت. حسگر نور و مجاورت اما به خوبی کار می‌کند و حتی قدم‌شمار هم در داخل جیب شما به همان دقت عمل خواهد کرد. گرفتن ساعت در دست و استفاده از آن با انگشت شست راحت و آسان است و فرمان‌های صوتی هم به راحتی قابل اجرا.

نظر شما چیست؟ آیا ایده راسل را یک ایده کاربردی و جالب می‌دانید یا صرف وقت و هزینه بیهوده برای ساخت یک وسیله نه‌چندان کاربردی؟

AndroidCentral

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. quietly brilliant می‌گوید

    جالبه!همونطور هم ک گفتید ساعتهای هوشمند هنوز ب بلوغ نرسیدند ولی بازم ایده جالبیه..شاید بعدا باهمین ایده بتوان قطب نما داشت البته ب سبک نوستالژی!!!