قابلیت جدید اندروید دستگاه اندرویدی شما را هنگامی که نزد شما نیستند قفل خواهد کرد

همان‌طور که می‌دانید یکی از معضلات کاربران گوشی‌های هوشمند، فراموش کردن قفل دستگاه و ترس از به خطر افتادن حریم خصوصی‌شان می‌باشد، اما بر اساس اطلاعات به دست آمده گوگل در حال کار بر روی طرحی است که دستگاه اندرویدی شما را هنگامی که نزد شما نیستند قفل خواهد کرد.

3

کاربران دستگاه‌های مبتنی بر سیستم‌عامل اندروید از روش‌های مختلفی همچون به کار گیری الگوی امنیتی و قرار دادن رمز عبور برای محافظت از اطلاعات شخصی خود استفاده می‌کنند، اما به‌طور معمول این روش‌ها در زمان معینی پس از خاموش شدن صفحه‌نمایش دستگاه فعال می‌گردند که همین وقفه می‌تواند فرصتی برای به خطر افتادن حریم خصوصی افراد ایجاد نماید؛ حال گوگل قابلیت جدیدی را ترتیب داده که دستگاه اندرویدی شما را هنگامی که نزد شما نیستند قفل خواهد کرد.

سیستم امنیتی جدید گوگل از شتاب سنج برای تعیین موقعیت دستگاه استفاده می‌کند. به‌عنوان مثال هنگامی که گوشی فرد در جیب یا دست وی قرار دارد،باز خواهد بود، اما به محض اینکه در محلی جای سکنا گزیند، قفل خواهد شد. متأسفانه این روش درک درستی از شناخت صاحب دستگاه ندارد و تنها می‌تواند موقعیت آن را در جیب یا دست کاربر تشخصی دهد؛ البته این نکته را باید یادآوری کنیم که قابلیت مذکور تنها بر روی دستگاه‌های مبتنی بر نسخه 5 سیستم‌عامل اندروید همچون خانواده نکسوس اجرا خواهد شد.

لازم به ذکر است که راه اندازی این قابلیت، بهره مند بودن از آخرین نسخه Google Play services می باشد. برای افرادی که با Google Play services آشنایی ندارند، باید بگوییم که این مجموعه را می‌توان همانند Dirctx ویندوز یکی از ضروری‌ترین نیازهای هر دستگاه اندرویدی دانست. تعداد زیادی از برنامه‌ها و حتی بازی برای اجرا نیازمند به این سرویس گوگل برای همگام‌سازی خود و همچنین انجام عملیات مختلف نرم‌افزار را دارند.برای دریافت آخرین نسخه این مجموعه می توانید از لینک زیر استفاده نمایید.

google play services

big-download-button

phonearena

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

3 نظر برای این مطلب
  1. Ehsan می‌گوید

    اخرین نسخه ی گوگل پلی سرویس رو گرفتم از خود گوگل پلی،الان این قابلیتو از کجا باید فعال کنم؟

    1. علی ارغوان می‌گوید

      دو نکته:
      1- این قابلیت فقط برای اندروید 5 هست
      2- نسخه گوگل پلی ممکنه برای بعضی مناطق نسخه قدیمی باشه برای همین از APKMirror لینک دادیم

  2. Ehsan می‌گوید

    میشه لینکشو برای گوگل پلی هم بزارید؟که با اون لینک وارد گوگل پلی بشه بعد از اونجا او کنیم