گوگل دو سال پیش تا مرز خرید تسلا از ایلان ماسک پیش رفته است!

دو سال پیش شرکت تسلا کار و کاسبی سکه‌ای نداشت و چیزی نمانده بود ورشکست شود؛ امروز در اخبار داشتیم که ایلان ماسک،‌ موسس و مدیر عامل تسلا، در آن زمان تا مرز فروش این شرکت به گوگل پیش رفته بوده است.

0

ایلان ماسک زمانی که تسلا را در لپه پرتگاه می‌دید به دوست خود لَری پِیج، یکی از بنیانگذاران گوگل، مراجعه و پیشنهاد فروش تسلا را به شرکت گوگل مطرح کرد.
مبلغ پیشنهادی که ایلان در قبال تسلا از گوگل درخواست کرده بود مشخص نشده است اما بنا به ادعای بلومبرگ در آن زمان تسلا حدود شش میلیارد دلار ارزش داشت.

ایلان که علاقه‌ به خصوصی به تسلا و خودروهای الکتریکی این شرکت داشت از لری پیج درخواست کرده بود تا پس از خرید تسلا،‌وی برای پنج سال دیگر در سِمَت مدیر عاملی این شرکت باقی بماند. البته بنا گزارش بلومبرگ مذاکرات طولانی بین ایلان و لری پیج در آن زمان صورت گرفت. گفته می‌شود که پیج با اصول قرار داد موافقت داشته و وکلای طرفین هفته‌ها بر سر جزئیات قرار داد چک و چانه زدند.

tesla-model-x

سرانجام این قرار داد مشخص نیست اما از قرار معلوم مذاکرات به عقد قرار داد نهایی ختم نشد و شرکت تسلا از مرز ورشکستگی بازگشت و وارد دوران سوددهی شد. چند هفته پیش گزارشی مبنی بر سودآوری شرکت تسلا منتشر شده است و گفته می‌شود که این شرکت توانسته قرض‌های خود را به سازمان انرژی آمریکا پرداخت کند.

گفته می‌شود که اپل نیز سال گذشته تمایل به خرید تسلا داشته است. شواهد موجود از عَزم اپل برای تولید خودرو حکایت می‌کند و گفته می‌شود این شرکت ۷۵ میلیارد دلار برای ساخت خودرو خود باید سرمایه گزاری کند.

theverge.com

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.