گلکسی اس 6 و گلکسی اس 6 اج بدون لوگوی سامسونگ در ژاپن فروخته خواهند شد

از روز پنجشنبه گلکسی اس 6 و گلکسی اس 6 اج در بازار ژاپن توزیع خود را در حالی آغاز خواهد نمود که برخلاف معمول، مشتریان ژاپنی به جای لوگوی چشم‌نواز سامسونگ، لوگوی جدیدی را روی این محصولات مشاهده خواهند کرد.

0

سامسونگ پس از کنار گذاشتن نام تجاری خود در ژاپن دوباره وارد بازار تلفن‌های همراه این کشور خواهد شد. بنا به گزارش The Korea Herald گلکسی اس 6 و گلکسی اس 6 اج از روز پنجشنبه در بازار ژاپن به فروش خواهد رسید ولی برخلاف انتظار، مشتریان ژاپنی لوگوی سامسونگ را روی این محصولات مشاهده نخواهند کرد بلکه این دو محصول با نام شرکای توزیع کننده و با اسامی جدید “Docomo Galaxy” و “au Galaxy” در دسترس خواهند بود.

این تغییر نام حتی از محصولات این کمپانی فراتر رفته و علاوه بر این اقدام، سامسونگ صفحه فیس‌بوک خود در ژاپن را نیز به نام “گلکسی موبایل ژاپن” تغییر داده است. این در حالی است که بازاریابی بصری جدیدترین گوشی‌های تلفن همراهش نیز از برند این شرکت بی‌بهره خواهند بود.

s6-japan

یکی از سخنگویان شرکت سامسونگ در گفتگو با “The Korea Herald” چنین اظهار داشت: “ما این‌گونه می‌اندیشیم که با نام تجاری گلکسی بهتر خواهیم توانست در ژاپن پابرجا بمانیم.”

این پاسخ شاید دقیقا همه جزئیات را در بر نگرفته باشد و اگرچه این حرکت سامسونگ ممکن است از بیرون عجیب و غریب به نظر برسد اما در واقع پاسخی به کشمکش‌های مداوم برای بنا نهادن یک نام تجاری پایدار در ژاپن به حساب می‌آید. میزان فروش تلفن‌های همراه سامسونگ در ژاپن در میان شرکت‌های “فوجیتسو” و “شارپ” از همه کمتر است و این موضوع و همچنین تنش‌های پشت‌پرده بین ژاپن و کره می‌توانند از عواملی باشند که منجر به اخذ این تصمیم توسط سامسونگ گشته‌اند.

با توجه به آمار و ارقام ارائه شده توسط “Counterpoint Research”، نام سامسونگ با کسب کمتر از 5 درصد از سهم بازار فروش ژاپن در آبان ماه سال گذشته در رتبه پنجم مشاهده می‌شود در حالی که رقیب اصلی این شرکت یعنی اپل توانسته است در دو ماه آخر سال گذشته میلادی نیمی از بازار فروش این کشور را از آن خود نماید.

شایعات گوناگون اوایل سال جاری میلادی چنین نشان می‌دهد که این شرکت پس از شکست در ایجاد یک تاثیر عمیق در ژاپن این کشور را ترک گفت. در مقابل تلفن‌های هوشمند خود را بدون اشاره مستقیم به شرکت اصلی سازنده این محصولات و بصورت غیر مستقیم وارد بازار ژاپن نموده است. باید به انتظار این بنشینیم تا ببینیم آیا سامسونگ خواهد توانست در این جدال بین برندهای ژاپنی و آیفون‌های اپل موفق شود یا خیر؟

techcrunch

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.