10 گوشی هوشمند فوق‌العاده با روکش چرمی قاب پشتی مانند جی 4 ال‌جی

در گذشته‌ای نه چندان دور، سامسونگ از چرم مصنوعی موسوم به FAUX، در قاب پشتی گوشی‌های بالا رده خود استفاده می‌کرد. در حالی که سامسونگ به عنوان اولین تولیدکننده چنین گوشی‌های هوشمندی شناخته می‌شود، سایر شرکت‌ها پا را فراتر نهاده و از چرم طبیعی در طراحی و تولید گوشی‌های هوشمند استفاده کرده‌اند.

1

بر اساس خبرهای از پیش منتشر شده، شرکت کره‌ای ال‌جی قصد دارد پرچم‌دار جدید جی 4 را در تاریخ ۸ اردیبهشت به‌طور رسمی معرفی نماید. جی 4 پیشرفت‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری متعددی را نسبت به نسل قبلی خود داشته اما شاید مهم‌ترین تغییر آن به کار گیری چرم طبیعی در قاب پشتی باشد.

البته پرچم‌دار بعدی ال‌جی، اولین گوشی هوشمندی نیست که از چرم طبیعی در قاب پشتی بهره می‌برد، زیرا تا پیش از این شرکت‌های مختلف دست به ابتکار عملی این چنین زده‌اند، در همین رابطه قصد داریم 10 گوشی هوشمند فوق‌العاده با روکش چرمی قاب پشتی که تا پیش از این به بازار عرضه شده‌اند را معرفی کنیم.

گوشی هوشمند گلکسی نوت 3

Samsung-Galaxy-Note-3-LTE

گلکسی نوت 3 اولین گوشی هوشمند سامسونگ است که در آبان ماه سال ۱۳۹۲ با بهره‌مندی از صفحه‌نمایشی 5.7 اینچی و قابی مجهز به چرم مصنوعی راهی بزار گردید. گلکسی نوت 3  لقب اولین گوشی هوشمند با صفحه‌نمایش بزرگ و قاب پشتی چرمی را به خود اختصاص داده است. از دیگر مشخصات بارز سخت‌افزاری این دستگاه می‌توان به دوربین اصلی 13 مگا پیکسلی و پردازنده چهار هسته‌ای Exynos 5 اشاره کرد.

گوشی هوشمند Vertu Constellation

اگر نام این محصول را تاکنون نشنیده‌اید، جای تعجب نیست زیرا مدل‌های پایه Vertu Constellation در سال‌های دور با بهره‌گیری از سیستم‌عامل سیمبین راهی بازار شدند؛ این در حالیست که مدل جدید Vertu که در ماه‌های پایانی سال 2013 عرضه شد، از اندروید استفاده می‌کند. در ساخت بدنه این گوشی هوشمند 6600 دلاری از تیتانیوم و چرم طبیعی گوساله استفاده شده است.

گوشی هوشمند Vertu Constellation علاوه بر قاب پشتی، از شاسی و حاشیه جلوی چرمی استفاده می‌کند. شرکت سازنده چرم مورد استفاده در این محصول را در تنوع رنگ مشکی، قهوه‌ای روشن، قهوه‌ای تیره، نارنجی و آلبالویی عرضه کرده است.

 گوشی هوشمند گلکسی گرند 2

Galaxy-Grand-2-Samsung

گلکسی گرند 2 دومین گوشی هوشمند ساخت سامسونگ است که از قابی یا روکش چرم مصنوعی بهره می‌برد. این گوشی میان رده که در پاییز سال 2013 به بازار عرضه شد، دارای مشخصات سخت‌افزاری همچون صفحه‌نمایش 5.2 اینچی با رزولوشن 720 پیکسل، پردازشگر چهار هسته‌ای اسنپ‌دراگون 400، به همراه 1.5 گیگابایت رم و 8 گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی داخلی قابل افزایش با کارت حافظه جانبی می‌باشد.

گوشی هوشمند گلکسی نوت 3 نئو

Galaxy-Note-3-Neo

باز هم سامسونگ و باز هم یک گوشی دیگر با قاب پشتی چرمی؛ این بار نوبت به گلکسی نوت 3 نئو می‌رسد. این گوشی که در اوایل سال ۲۰۱۴ معرفی شد، نسخه‌ی سبک و ارزان گلکسی نوت 3 است.

از جمله مشخصات سخت‌افزاری گلکسی نوت 3 نئو می‌توان به صفحه‌نمایش ۵.۵ اینچی با رزولوشن ۷۲۰p، دو گیگابایت حافظه‌ی رم، پردازشگر Exynos 5 و 16 گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی داخلی قابل افزایش با کارت حافظه جانبی اشاره کرد.

گوشی هوشمند هانر X3 پرو

Huawei-Honor-3X-Pro-official-02

هواوی در اردیبهشت ماه ۱۳۹۳، Honor 3X Pro را با الهام گرفتن از گوشی‌های شرکت سامسونگ با قاب پشت چرم مصنوعی به همگان معرفی کرد. لازم به ذکر است که این گوشی هوشمند با دارا بودن صفحه‌نمایش ۵.۵ اینچی با رزولوشن ۷۲۰p، پردازنده‌ی ۸ هسته‌ای مدیاتک، دوربین اصلی ۱۳ مگا پیکسلی، دوربین ثانویه ۵ مگا پیکسلی و دو گیگابایت حافظه رم تنها در بازار کشور چین قابل خرید است.

گوشی هوشمند گلکسی نوت 4

Galaxy-Note-4-official-image-13

به نظر می‌رسد گوشی‌های سامسونگ این لیست را احاطه کرده‌اند، زیرا این بار نوبت به پرچم‌دار  گلکسی نوت 4 می‌رسد. این محصول که در شهریورماه سال گذشته به بازار عرضه شد، همچون گوشی‌های فوق از قاب پشتی با روکش چرم مصنوعی استفاده می‌کند. البته در ساخت گلکسی نوت 4، بافت چرم متفاوتی نسبت به نوت 3 و نوت 3 نئو وجود دارد.

گوشی هوشمند گلکسی نوت 4 اج

Generic Galaxy Note Edge - Black

گلکسی نوت اج نسخه‌‌ای از گوشی گلکسی نوت 4 بوده که به صفحه نمایش لبه‌ی خمیده مجهز شده است؛ سامسونگ در طراحی نوت اج نیز از جنس پلاستیک چرم گونه در قاب پشتی دستگاه استفاده کرده است.

گوشی هوشمند موتو ایکس

Motorola-New-Moto-X

هرچند مدل پایه موتو ایکس از قابی چرمی استفاده نمی‌کند، اما تنها با پرداخت 25 دلار بیشتر خواهید توانست قاب پشتی چرمی گون را سفارش دهید؛ البته این امکان در فروش گاه شخصی‌سازی Moto Maker نیز فراهم شده است. در اینجا در مورد چرم طبیعی صحبت می‌کنیم که در رنگ‌های قرمز، مشکی، سرمه‌ای، رنگ طبیعی چرم و کاراملی قابل سفارش است.

گوشی هوشمند Tonino Lamborghini 88 Tauri

timthumbدر ساخت بدنه Tauri 88 از فلز و چرم استفاده شده است که قسمت فلزی آن در رنگ های طلایی، مشکی و خاکستری و قسمت چرم آن در رنگ های مشکی، آبی، قرمز، نارنجی و قهوه ای عرضه خواهد شد.بنا به گفته شرکت سازنده، برای گوشی هوشمند Tauri 88 قیمت ناقابل ۶۰۰۰ دلار  (حدود نوزده میلیون تومان) در نظر گرفته شده است.

این گوشی لوکس دارای صفحه‌نمایش ۵ اینچی با وضوح تصویر ۱۰۸۰ پیکسل است که کیفیت تصویری خوب، اما نه عالی محسوب می‌شود.Tauri 88 از پردازنده اسنپ‌دراگون ۸۰۱ به همراه ۳ گیگابایت رم بهره می‌برد. از دیگر مشخصات این دستگاه می‌توان به ۶۴ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی داخلی، قابلیت استفاده از کارت حافظه جانبی میکرو اس‌دی، دوربین اصلی ۲۰ مگا پیکسلی، دوربین جلو ۸ مگا پیکسلی و باتری با ظرفیت ۳۴۰۰ میلی‌آمپر ساعت اشاره کرد.

گوشی هوشمند Bellperre Touch

Bellperre Touch

بار دیگر، البته گوشی هوشمند Bellperre Touch با تمامی گوشی‌های فوق تفاوت دارد، زیرا جنس قاب پشتی آن از  چرم بوفالو یا پوست تمساح آمریکایی است. این گوشی لوکس دارای قیمتی حدود 3000 دلار بوده و محافظ چرمی علاوه بر پوشش قاب پشتی دستگاه، دکمه‌های موجود در قسمت جلویی گوشی را نیز دربر گرفته است.

هوشمند Bellperre Touch به نمایشگر کریستال یاقوت 4.9 اینچی با رزولوشن 720 پیکسل، پردازنده 1.5 گیگاهرتزی دو هسته‌ای، دوربین 8 مگا پیکسلی، 2 گیگابایت حافظه رم و 32 گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی داخلی تجهیز شده است.

phonearena

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. حسین می‌گوید

    حلال در صنعت چرم؛
    آیا چرم کشورهای غیر مسلمان حلال است؟
    %d8%a2%db%8c%d8%a7-%da%86%d8%b1%d9%85-%da%a9%d8%b4%d9%88%d8%b1%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%ba%db%8c%d8%b1-%d9%85%d8%b3%d9%84%d9%85%d8%a7%d9%86-%d8%ad%d9%84%d8%a7%d9%84-%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d8%9f

    گروه سلامت: محصولات پرمصرفی مانند کیف، کفش، کمربند و … چرمی که در کشورهای غیر اسلامی تولید می‌شوند، در صورتی که از چرم تولید شده در کشورهای اسلامی باشند می‌توان از آنها به عنوان محصولی حلال استفاده کرد.

    گستردگی تجارت بین‌المللی در میان کشورهای اسلامی و غیر اسلامی، مباحثی را از منظر حلال بودن محصولات وارد شده به کشورهای اسلامی ایجاد می‌کند از جمله اینکه آیا محصولات چرمی از جمله کیف، کفش، لباس و … چرمی که از کشورهای غیر اسلامی وارد کشورهای اسلامی می‌شود، حلال هستند یا خیر.
    در این خصوص باید گفت: وسایل چرمی، نظیر روکش مبل، کیف، کفش، کمربند و به طور کلی تمام وسایل چرمی، یا اجزای دیگری از حیوانات مانند استخوان، روده و… که مورد استفاده قرار می‌گیرد، اگر از حیوانات نجس‌العین مثل سگ و خوک باشد قطعاً نجس است.
    همچنین اگر چرم در کشوری غیرمسلمان تهیه شده باشد، هر چند از حیوانات حلال گوشت، مانند گاو، گوسفند، شتر و … باشد؛ به دلیل آنکه حیوان، ذبح شرعی نشده، نجس است.
    اما اگر چرم، در کشورهای اسلامی و از حیواناتی که نجس‌العین نباشد تولید شده باشد و بعدآً به کشور دیگری صادر شده و در آنجا در تولیدات دیگر به کار رفته باشد، در این صورت، چرم پاک است و استفاده از آن اشکالی ندارد، هر چند روی آن نوشته‌های خارجی باشد یا در کشوری غیر اسلامی ساخته شده باشد. [1]
    به عنوان مثال اگر مبلمان در کشوری غیر مسلمان ساخته شده، اما ما نمی‌دانیم چرم آن تولید کشورهای اسلامی است یا تولید کشورهای غیراسلامی، در این صورت نمی‌توان حکم به پاک بودن آن کرد. ولی اگر مبلمان در کشور مسلمان ساخته شده و نمی‌دانیم چرم آن تولید چه کشوری است (مسلمان یا غیر مسلمان)، در این صورت استفاده از آن اشکال ندارد.[۲]
    به هر حال اگر مبلمان از چرم نجس هم باشد، صرف استفاده از آن اشکال ندارد.
    نجاست مبلمان مانند دیگر نجاسات در صورتی که هر دو یا یکى به طورى تر باشد که رطوبت یکى به دیگرى برسد، سرایت می‌کند، امّا اگر ترى به قدرى کم باشد که به دیگرى نرسد، چیزى که پاک بوده نجس نمى ‏شود.[۳]

    [۱]امام خمینی، استفتائات، ج۱ ، ص۱۰۰ و ۱۰۱، س ۲۶۲ و ۲۶۳٫
    [۲]همان، ص ۹۷- ۹۹، س ۲۵۲- ۲۵۶٫
    [3]توضیح المسائل (المحشى للإمام الخمینی)، ج‏۱، ص ۸۸، م ۱۲۵٫