هزینه تعویض باتری و صفحه نمایش در گلکسی اس ۶ و اس ۶ اج چقدر خواهد بود؟

دو پرچمدار جدید سامسونگ تحت عنوان گلکسی اس 6 و اس 6 اج که اخیراً معرفی و عرضه شده‌اند، از امکانات و ویژگی‌های متنوع و زیادی بهره می‌برند.

1

طراحی جدید، کیفیت ساخت بالا، صفحه نمایش QHD SAMOLED، حافظه ذخیره سازی جدید، دوربین عالی و بسیاری دیگر لیست امکاناتی را تشکیل می‌دهند که این دو گوشی ارائه می‌کنند. اما چیزی که طرفداران قدیمی سری گلکسی را نگران کرده باطری غیرقابل تعویض این دو مدل است.

برای بدست آوردن یک طراحی زیبا و استفاده از مواد با کیفیت در ساخت آن، سامسونگ ناچار به استفاده از یک باطری غیرقابل تعویض توسط کاربر شد. براساس گزارش‌ها و بررسی‌های اخیر نیز مشخص شد که این دو گوشی در زمینه تعویض قطعات، سختی زیادی را برای تعمیرکاران به‌همراه خواهند داشت. از سوی دیگر کاربران نسبتاً زیادی که نگران خراب شدن باطری این دو گوشی هستند.

اما به‌لطف گفته یکی از سخنگویان سامسونگ، ما اکنون تصور بهتری در مورد این نگرانی‌ها و امکان تعویض باطری این دو گوشی داریم. این فرد گفت که برای سال اول باطری گوشی دارای گارانتی بوده و تعویض آن نیز به‌صورت رایگان صورت می‌گیرد. البته این طرح شامل باطری‌هایی خواهد شد که به محض استفاده از گوشی، شارژ آنها به زیر 80 درصد کاهش پیدا کند.

Galaxy-S6-Edge-Teardown-complete

با پایان یافتن سال نخست، سامسونگ برای تعویض باطری 45 دلار دریافت می‌کند که هزینه‌های حمل و نقل نیز به آن اضافه خواهد شد. در گذشته نیز مشکلاتی در زمینه باطری برای محصولات سامسونگ به‌وجود آمده بود که برخی از شرکت‌ها با عرضه دستگاه‌های refurbished اما حاوی باطری‌های سالم، مشکلات کاربران را تا حدودی برطرف می‌کردند.

حالا با وجود این دو گوشی که تعمیرپذیری سختی دارند، به‌نظر می‌رسد این شیوه مجدداً انجام بگیرد. اما از سوی دیگر سامسونگ نیز طبیعتاً باید مسئولیت تعویض باطری‌ها را بپذیرد که در این صورت باید قبل از ارسال گوشی برای آنها، از تمام اطلاعات و مخاطبین خود نسخه پشتبیان تهیه کنید. همچنین گفته شده که هزینه تعویض صفحه نمایش دو گوشی گلکسی اس 6 و اس 6 اج، معادل 195 دلار می‌باشد و تعویض آن یک روز کاری طول می‌کشد.

androidauthority

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. quietly brilliant می‌گوید

    فارنت بیزحمت راجبه ام9 هم بذار،مرسی:)