سامسونگ یک تیم 200 نفره را به ساخت صفحه‌نمایش محصولات اپل اختصاص داده است

به جرات می‌توان گفت اپل یکی از بزرگترین سفارش دهنده قطعات به شرکت‌های تولید کننده تجهیزات الکترونیکی است؛ ساخت قسمتی از صفحه‌ نمایش‌های اپل بر عهده سامسونگ است و این طور که پیداست سامسونگ نیز با به خدمت گرفتن تیم ۲۰۰ نفره کمر همت به انجام سفارش دریافتی از جانب اپل بسته است.

0

به گزارش بنگاه خبری بلومبرگ سامسونگ اخیراً گروه تولیدی صفحه‌های نمایش LCD را از تیم تولید کننده صفحه‌نمایش‌های OLED جدا کرده و به تازگی تیم ۲۰۰ نفره‌ای را تشکیل داده است. سامسونگ نیز تقسیم گروه ساخت‌ صفحه‌های نمایش را به دوقسمت تایید کرده اما اطلاعات بیشتری در این زمینه منتشر نکرده است.

جالب است بدانید که سفارش‌های تولید صفحه‌نمایش محصولات اپل تنها به عهده سامسونگ نیست و رقیب این شرکت، ال‌جی نیز مدعی است که سهم بزرگی در تولید صفحه‌نمایش‌های محصولات اپل دارد. رقابت این دو شرکت برای انجام سفارش‌های قطعات اپل در نوع خود جالب به نظر می‌رسد چرا که اپل،‌ال‌جی و سامسونگ در بازار گوشی‌های موبایل رقبای سرسختی برای یکدیگر هستند.
سامسونگ و اپل حدود ۳ سال پیش مناقشه‌های حقوقی زیای با یکدیگر داشتند اما از آن زمان تاکنون سامسونگ سعی کرده تا رابطه خود را با اپل گرم‌تر کند و به غیر از صفحه‌نمایش،‌ساخت قسمت‌های دیگری از محصولات اپل را نیز به عهده بگیرد.

گفته می‌شود آذرماه گذشته سامسونگ به صورت کاملاً مخفیانه سفارش ساخت پردازنده‌های آیفون بعدی شرکت اپل را دریافت کرده است،‌این خبر از جانب بلومبرگ نیز منتشر شده بود. بلومبرگ در آن زمان مدعی شد، سامسونگ چیپست‌های A9 شرکت اپل را در کارخانه Giheung که در کره جنوبی واقع است، تولید خواهد کرد.
به هر ترتیب اینطور که به نظر می‌رسد اپل برای تولید قطعات آیفون و آی‌پد بعدی خود حسابی دست به دامان سامسونگ شده است. ناگفته نماند که همکاری این دو شرکت از روابط حسنه دولت آمریکا با کره جنوبی حکایت دارد.

theverge.com

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.