سازندگان دوچرخه Babel مدعی هستند این دوچرخه ایمن‌ترین دوچرخه دنیاست!

یک طراح انگلیسی به تازگی دست به ساخت دوچرخه‌ای زده است که نه تنها محفظه‌ای برای افزایش ایمنی سرنشین آن دارد بلکه می‌توان از آن به‌عنوان ایمن‌ترین دوچرخه جهان نیز یاد کرد.

1

Babel Bike، نام دوچرخه ایست که توسط طراحی انگلیسی به نام Crispin Sinclair Innovation در لندن ساخته شده است. با اولین نگاه به این محصول، چیزی فراتر از یک دوچرخه عادی نخواهید یافت.

Babel Bike همچون دیگر همنوعان خود دارای دو چرخ با سایزهای متفاوت و دو پدال برای به حرکت درآوردن وسیله می‌باشد؛ اما باید بگوییم این دوچرخه علاوه بر موارد مذکور به کمربند ایمنی، محافظ پای فولادی، بوق از نوع مخصوص خودروها، آینه عقب، چراغ‌های راهنما، ترمز و هشدار و همچنین یک محفظه برای ایمنی سرنشین تجهیز شده است.

babelbike (1)

محفظه‌ای که فرد در داخل آن قرار می‌گیرد از فولاد سبک شده ساخته شده و در برابر فشارهای سنگین و خمش بسیار مقاوم است. در ساختار این دوچرخه از ترمزهای هیدرولیک نیز استفاده شده؛ از آن گذشته برای راحتی عمل دوچرخه‌سوار جایگاه مخصوصی جهت قرار دادن تلفن همراه هوشمند تعبیه شده است.

این دوچرخه جدید در دو نسخه پدالی و پدالی/برقی ساخته خواهد شد؛ در مدل برقی از یک موتور الکتریکی با توان 250 وات ساخت شرکت Shimano استفاده شده که می‌تواند Babel را با سرعتی ما بین 80 تا 129 کیلومتر بر ساعت به پیش براند. این موتور توسط یک باتری لیتیوم یونی تغذیه می‌شود که برای هر بار شارژ کامل آن، به چهار ساعت زمان لازم است.

babelbikeinventor

این محصول، یکی از بهترین گزینه‌ها برای افرادی که تمایل به استفاده از دوچرخه ایمن در جهان هستند به شمار می‌آید. دوچرخه Babel در مدل پایه با قیمت 2,950 دلار و در مدل برقی با قیمت 4,430 دلار از بهار سال آینده به بازار عرضه خواهد شد.

cnet

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. خودم! می‌گوید

    رو دوچرخه صندلی و کمربند ایمنی گذاشته؟!
    خب این یعنی اینکه اگه تصادفی بشه، یا به هر دلیلی دوچرخه از تعادل خارج بشه سرنشین محکوم به اینه که همراه با دوچرخه زمین بخوره! و هیچ کاری هم نمیتونه بکنه چون به دوچرخه بسته شده!
    منکه اصلا طرحشو قبول ندارم.
    یه مزیت دوچرخه، موتور و… اینه که در مواقع نیاز سرنشین میتونه به سرعت از وسیله خارج بشه.