گزارش: هواوی در حال صید طراحان و مهندسان سامسونگ است!

سرانجام پس از ماه‌ها معما، گمانه‌زنی و شایعه‌سازی، سامسونگ از پرچمداران سال 2015 خود، یعنی گلکسی S6 و edge  S6رونمایی کرد. قطعا گلکسی edge  S6، این شایستگی را دارد که لقب زیباترین گوشی‌ سال 2015 را به خود اختصاص دهد. دلیل آن نه تنها طراحی شیشه‌ای و فلزی بدنه این گوشی است بلکه نمایشگر منحنی استفاده شده در گلکسی edge  S6 یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد این محصول است که ظاهری بسیار زیبا و چشم‌نواز به آن بخشیده است و می‌توان امیدوار بود تا در طراحی‌های آینده نیز شاهد این نمایشگرها باشیم.

0

بر اساس این شواهد، سامسونگ یک بار دیگر مسیر درست صعود را پس از اشتباهات سال گذشته پیدا کرده و در تلاش برای کسب جایگاه واقعی و دفاع از نام خود در دنیای تلفن‌های همراه می‌باشد. اما همان‌گونه که سامسونگ در تلاش برای پیشرفت می‌باشد باید انتظار این را هم داشته باشد که رقبای سرسخت نیز بکوشند تا برای سدکردن راه این شرکت به هر کاری دست بزنند.

شاید باور آن اندکی دشوار باشد، ولی Korea Times چنین گزارش داده است که کمپانی چینی هوآوی سعی دارد با حداکثر توان خود، مهندسان سامسونگ را به خدمت خود در‌آورده و با آنها قرارداد کاری امضا کند. طبق این گفته‌ها، قرار است کارمندان جدید در قسمت‌های تجربه‌ کاربری و توسعه چیپست‌ها این شرکت را یاری نمایند.

البته استخدام نیروی جدید به خودی خود هیچ مشکلی ندارد و گفته می‌شود هوآوی به شدت دنبال استخدام نیروهای جدید است و این موضوع را هم علنی بیان نموده است. با این وجود این گزارش ادعا کرده است که هیچ یک از مهندسان سامسونگ، حتی با پرداخت‌های بیشتر و غیرمعقول در شغل‌های پیشنهادی جدید نیز این شرکت را ترک نخواهند کرد تا به رقیب چینی بپیوندند.

Huawei P8 Lite Leaked press image

پرچمدار جدید هوآوی یعنی گوشی P8 ، فردا به صورت رسمی معرفی خواهد شد که براساس اخبار منتشر شده گذشته این گوشی با یک پردازنده 8 هسته‌ای Kirin 930 با فناوری ساخت 16 نانومتری، 3 گیگابایت حافظه رم، دوربین 13 مگاپیکسلی در پشت و دوربین 8 مگاپیکسلی در جلو و نمایشگر 5.2 اینچی فول اچ‌دی رونمایی خواهد گردید. درحال حاضر شاید استعدادهای سامسونگ حتی فرصتی برای یک نگاه دقیق به پرچمدار هوآوی را هم نداشته باشند، ولی رابط کاربری Emotion UI  هوآوی که از تاچ‌ویز الهام گرفته شده است و این مسئله در آینده ممکن است سامسونگ را بیشتر به مشاهده محصولات هوآوی علاقه‌مند کرده و به سمت آن سوق دهد.

 

phonearena

 

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.