گزارش: نوکیا در حال خرید بخش شبکه موبایل آلکاتل

به گزارش روز دوشنبه روزنامه Les Echos، شرکت فنلاندی نوکیا به منظور تقویت و گسترش فعالیت خود در زمینه تولید تجهیزات و زیرساخت‌های ارتباطات مخابراتی و همچنین کاهش شکاف موجود در عرضه گسترده خدمات، در حال نهایی کردن توافق‌نامه خرید بخش شبکه موبایل آلکاتل می‌باشد.

0

از آنجا که نوکیا تمرکز اصلی خود را بر تجهیزات شبکه‌ای پیشرفته متمرکز کرده است، خرید بخش شبکه موبایل آلکاتل می‌تواند یک فرصت مناسب برای آن‌ها محسوب شود.

به نوشته این روزنامه فرانسوی، توافق‌نامه مذکور در تیرماه نهایی خواهد شد، بدین منظور جلسات مدیران این دو شرکت برای بررسی مکاتبات دفتری در ماه آینده افزایش پیدا خواهد کرد. در همین رابطه بلومبرگ نیز اعلام کرد که مدیران نوکیا تصاحب مقر اصلی آلکاتل در پاریس را هم بررسی کرده‌اند، اما تنها خرید بخش شبکه موبایل و وایرلس این شرکت فرانسوی-آمریکایی محتمل‌تر خواهد بود.

نوکیا در سال گذشته نیز خواهان خرید آکاتل به ارزش 4.7 میلیارد دلار بوده، اما از آنجا که این شرکت یکی از استراتژی ترین شرکت‌های فعال در حوضه مخابرات فرانسه محسوب می‌شود، سیاست‌مداران فرانسوی با فروش آن مخالف می‌کردند. کارشناسان بر این عقیده‌اند که خرید شرکت آلکاتل به طور قطع محقق خواهد شد و نوکیا بودجه لازم برای این کار را از طریق پولی که مایکروسافت به واسطه خرید مرکز تولید دستگاه‌ها و خدمات به آن‌ها داده تأمین خواهد کرد.

منابع نزدیک به نوکیا اعلام کرده‌اند که این شرکت برای بازگشت به دنیای کسب‌وکار موبایلی خود در سال آینده، در حال برنامه‌ریزی به منظور گسترش فعالیت در حوضه شبکه مخابراتی و کار بر روی نسل پنجم آن می‌باشد. یادآوری این نکته هم خالی از لطف نیست که طی چند روز اخیر شایعاتی مبنی بر نیت فروش سرویس نقشه HERE توسط نوکیا به گوش می‌رسید، که میتوان پیش‌بینی کرد در جهت تامین منابع لازم برای خرید آلکاتل صورت گیرد.

recode

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.