اپل برای یک صفحه ساعت اپل واچ ۲۴ هزار عکس از این گل گرفته است!

یکی از ویژگی‌های جذاب ساعت هوشمند اپل، تصویر پس زمینه Motion است که به‌نوعی یک تصویر پس‌زمینه زنده محسوب می‌شود.

0

این قابلیت زمان را بر روی یک تصویر متحرک شامل پروانه‌های در حال پرواز، عروس دریایی شناور و شکوفا شدن گل‌ها، نشان می‌دهد. البته مشخص هست که همه‌ی افراد از این قابلیت استقبال نخواهند کرد، اما اپل حدس می‌زند برخی به‌شدت از این ویژگی لذت خواهند برد، به همین دلیل تیم طراحی اپل در زمینه به‌انجام رساندن هرچه عالی‌تر این ویژگی، سنگ‌تمام گذاشته‌اند.

Alan Dye، سرپرست بخش رابط انسانی، می‌گوید “ما برای این تصاویر، چندین عکس ثبت کردیم. پروانه‌ها، عروس دریایی و گل‌ها، همگی توسط دوربین و از نمونه واقعی تهیه شده‌اند.”

aapple-watch-develop-animation-details

گل‌های در حال شکوفا شدن با استفاده از تکنیک stop-motion، عکسبردای شده‌اند، که بسیار زمان‌بر است. Dye می‌گوید، یک گل نیازمند 24 هزار عدد عکس در دوره زمانی 285 ساعته است. برای عروس دریایی، اپل یک آکواریوم درون استودیوی طراحی خود ساخت و از یک دوربین صحنه‌آهسته فانتوم برای تهیه ویدیوی با کیفیت 4K و سرعت 300 فریم بر ثانیه استفاده نمود. البته این تصاویر باید در ابعاد 312 در 390 پیکسل نمایش داده شوند.

اگرچه اپل‌ واچ به هیچ‌عنوان یک محصول بی‌عیب و نقص محسوب نمی‌شود، اما مشخص است که اپل تمام تلاش خود را برای توسعه هر چه بهتر این محصول انجام می‌دهد. Dye می‌گوید “احتمالاً هیچ‌کس متوجه این حجم از جزییات تصاویر و کاری که انجام دادیم نخواهد شد، اما برایمان مهم است که بدانیم بهترین کار را انجام داده‌ایم.”

TheVerge

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.