سامسونگ و انتظار شکستن رکورد در فروش دوگانه گلکسی اس 6

اگر از طرفداران محصولات سامسونگ باشید حتماً سر و صدای طلایه‌داران جدید سامسونگ که در کنفرانس جهانی موبایل ۲۰۱۵ رونمایی شدند به گوش شما رسیده است.

0

جالب است بدانید این دو پیش‌قراول شیک و جذاب بیشتر از آنچه سامسونگ فکر می‌کرد پیش‌فروش شده‌اند. مدیر عامل سامسونگ آقای جی کِی شین در کنفرانس خبری اخیر خود از رکورد جدید پیش‌فروش گلکسی اس ۶ و گلکسی اس ۶ اج خبر داد و مدعی شد که ممکن است سامسونگ حتی نتواند پاسخگوی نیاز بازار باشد.

چندی پیش نیز در فارنت خبری مبنی بر نگرانی مسئولین سامسونگ در خصوص تقاضای بیش از حد خریداران برای پیش‌قراولان جدید این شرکت داشتیم، پیش‌بینی می‌شود گلکسی اس ۶ در کره‌ فروش بیشتری داشته باشد اما گلکسی اس ۶ اج اگر به فروش بیشتر دست پیدا کند ممکن است سامسونگ در تهیه لوازم ساخت این محصول با مشکل روبرو شود. با این حساب ممکن است در ابتدای ورود طلایه‌دار دارای صفحه نمایش لبه‌دار سامسونگ به بازار شاهد کمبود این کالا باشیم.

به همین منظور گِرِگ رُو از کارشناسان اچ‌ام‌سی گزارش کرد که گلکسی اس ۶ اج از جانب اپراتورهای مختلف با اقبال بیشتری روبرو شده است و انتظار می‌رود این روند تا پایان سال جاری میلادی ادامه داشته باشد. اگر این پیش‌بینی صحت داشته باشد توقع داریم تا قیمت میانگین فروش این محصول با روند کند‌تری کاهش یابد و در نتیجه آمار فروش کلی سامسونگ افزایش یابد.

با این حساب احتمال می‌رود تا سامسونگ کار و کاسبی سکه‌ای در سه‌ماهه بعدی سال میلادی جاری داشته باشد. حال که صحبت از فروش محصولات سامسونگ به میان آمد بد نیست بدانید گلکسی اس ۳ در این سال‌ها پرفروش‌ترین محصول سامسونگ بوده است و از سال ۹۱ تاکنون بیشتر از ۸۰ میلیون دستگاه از این گوشی به فروش رسیده است.

در این بین اگر گمانه‌زنی‌ها درست از آب در بیاید انتظار می‌رود تا گلکسی اس ۶ در سال جاری میلادی از فروش ۵۰ میلیون دستگاه تجاوز کند و در آینده بتواند مقام پر‌ فروش‌ترین طلایه‌دار سامسونگ را از آن خود کند.

فروش گلکسی اس ۶ از هر لحاظ به نفع سامسونگ است چرا که این محصول در قلب خود چیپست Exynos ساخت سامسونگ را به خدمت گرفته است.
سامسونگ تاکنون برای بیشتر محصولات تراز اول خود چیپست ساخت خود را به کار نمی‌گرفت و با این حساب این نگرانی پیش‌ آمده است که ممکن است دیگر این غول صاحب‌نام در عرصه موبایل، چیپست‌های معروف کوالکام را به خدمت نگیرد.

به همین منظور مدیر عامل سامسونگ در اظهاراتی این نگرانی را بی‌دلیل دانست و مدعی شد رابطه همکاری میان سامسونگ و کوالکام محکم‌تر از این حرفهاست.

جی‌کی‌شین دلیل استفاده از چیپست سامسونگ را در طلایه‌داران جدید این شرکت بازار رقابتی موجود دانست و متذکر شد که ممکن است پیش‌قراول بعدی سامسونگ مجدد چیپست ساخت کوالکام را به خدمت بگیرد.

gsmarena

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.