سهم اندروید آب‌نبات چوبی حالا به 5.4 درصد رسیده است

گوگل آمار فروردین ماه پلتفرم محبوبش، اندروید را منتشر کرد که نشان می‌دهد Lollipop در 5.4 درصد از دستگاه‌های اندرویدی سراسر جهان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

1

این در حالیست که این نسخه تنها 5 ماه منتشر شده و بدین ترتیب این رقم، رشدی مطلوب را نشان می‌دهد، چرا که این نسخه در ماه اسفند تنها بر روی 3.3 درصد از دستگاه‌ها نصب شده بود. از آنجایی که بسیاری از تولیدکنندگان محصولات جدیدی با نسخه 5.0 اندروید را روانه بازار می‌کنند و تمامی گوشی‌های هوشمند رده‌بالای فعلی نیز از نسخه آبنبات چوبی به‌صورت پیش‌فرض بهره می برند، انتظار می‌رود این رقم همچنان به رشد خود ادامه دهد.

screen sizes and densities Android-platform-versions

علاوه بر این، با حضور دستگاه‌های فوق‌العاده‌ای نظیر گلکسی اس6 و اس6 اج، و HTC One M9 که در ماه جاری عرضه شده‌اند، و با عرضه LG G4 در آینده‌ای نزدیک، عملاً بسیاری از گوشی‌های هوشمند به نسخه آبنبات چوبی مجهز خواهند بود.

در حال حاضر دو نسخه کیت‌کت و جلی‌بین با در اختیار داشتن بیش از 80 درصد، حکمرانی می‌کنند و نسخه نان‌زنجبیلی فوق‌العاده همچنان در 6.4 درصد از دستگاه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد که حتی بیشتر از نسخه‌های آبنبات چوبی و بستنی‌ساندویچی (5.7 درصد) می‌باشد.

phonearena

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. Amir می‌گوید

    تفاوت این iOS یا windows اینه که اکثر گوشی هایی که اخرین ورژن این گوشی ها رو دارن قبلا نسخه پایین تری رو داشتن
    اما در اندروید این افزایش استفاده با عرضه گوشی های جدید بیشتر به وجود میاد نه با عرضه آپدیت برای گوشی های قدیمی تر