دادگاهی در نیویورک انجام مراحل طلاق از طریق فیس‌بوک را ممکن دانست

امروزه شبکه‌های اجتماعی جای خود را در زندگی بشر تا حدودی باز کرده‌اند و کمتر کسی پیدا می‌شود که حساب کاربری در این شبکه‌ها نداشته و یا حداقل یک‌بار نام آن‌ها را نشینده باشد. تصور اینکه شبکه‌های اجتماعی به زودی اکثر ابعاد زندگی انسان‌ها را در بر بگیرند، دور از انتظار نیست. حالا شبکه اجتماعی محبوب و پرطرفدار فیسبوک قرار است میزبان طلاق کاربران خود به عنوان یک مرجع رسمی در این امر باشد.

0

یک قاضی ارشد دادگاهی در منهتن آمریکا به تازگی قانون جدیدی را وضع کرده که بنابر آن یک زن اگر اهل نیویورک باشد می‌تواند به شوهر خود برای درخواست طلاق از طریق فیس‌بوک احضاریه ارسال کند و شوهر وی قادر خواهد بود به‌مدت سه هفته و هفته‌ای یک‌بار گزارشاتی را مبنی بر وضعیت مراحل انجام طلاق دریافت کند. این مسئله می‌تواند برای افرادی که وقت انجام مراحل اداری طلاق را نداشته و از آن فراری‌اند بسیار کارآمد باشد.

موضوع طلاق از طریق شبکه فیس‌بوک می‌تواند از سوابق قانونی بسیار مهم، حداقل برای شهر نیویورک به‌شمار رود. از طرفی دیگر نیازی به پیگیری مسائلی نظیر اینکه همسر فرد احضاریه و بقیه گزارشات طلاق را دریافت کرده یا خیر، نیست.

از طرف دیگر در شرایط عادی اگر فرد مورد نظر نقل مکان کرده باشد یا اصلا آدرس مشخص و درستی نداشته باشد، پیدا کردن او مسئله بسیار دشواری خواهد بود و البته باید برای پیدا کردنش تا اندازه‌ای روی بخت و اقبال حساب کرد که طلاق از طریق فیس‌بوک، این نگرانی را هم از بین برده است.

engadget

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.