ال‌جی صفحه نمایش 8K آی‌مک بعدی اپل را می‌سازد

بخش صفحه نمایش شرکت ال‌جی یا‌‌ همان ال‌جی دیسپلی اعلام کرد که به‌نظر می‌رسد اپل در حال ارائه یک بروزرسانی جهت افزایش رزولوشن صفحه نمایش دستگاه‌های iMac خود می‌باشد.

0

بخش صفحه نمایش شرکت ال‌جی یا‌‌ همان ال‌جی دیسپلی در مطلبی در وبساتی خود با اشاره به تکنولوژی آینده صفحات نمایش و فرمت «سوپر‌‌های رزولوشن» که تحت عنوان 8K شناخته می‌شود، از استفاده از این نوع صفحه نمایش‌ها در نسل بعدی آی‌مک اپل خبر داده است.

اما چیزی که در این پست جالب به‌نظر می‌رسید، رونمایی غیررسمی اپل از iMac 8K است که احتمالاً در سال جاری روانه بازار خواهند شد.  این در حالیست که اپل تاکنون هیچ‌گونه خبری مبنی بر عرضه چنین محصولی را منتشر نکرده و اگر ال‌جی دیسپلی این خبر را فاش کرده باشد، احتمالاً چندان به مذاق این کمپانی پنهان‌کار خوش نخواهد آمد.

اپل همواره تمایل دارد تا محصولاتش را طبق زمان‌بندی و روش‌های مختص به خود رونمایی کند و تکنولوژی‌های جدیدی که با همکاری سایر کمپانی‌ها ساخته می‌شوند نیز باید کاملاً مخفی باقی بمانند. با توجه به این تفاسیر، اگر اپل واقعا در حال کار بر روی 8K iMac باشد، احتمالاً ال‌جی دیسپلی به دردسر خواهد افتاد.

lg-display-8k

آی‌مک اپل، یک کامپیوتر یکپارچه است که همراه با ماوس و کیبورد مخصوص خودش عرضه می‌شود. رزولوشن صفحه نمایش آی‌مک با توجه به مدل‌ها متغیر است، به‌طوری که در مدل 21.5 اینچی، رزولوشن 1080p و در مدل 27 اینچی رزولوشن 2560 در 1440 پیکسلی را شاهد هستیم. اپل همچنین یک مدل از آی‌مک با صفحه نمایش 27 اینچی با کیفیت Retina 5K که رزولوشنی معادل با 5120 در 2880 را ارائه می‌دهد، را نیز در سال گذشته عرضه کرده است.

رزولوشن صفحه نمایش، از مدت‌ها پیش یکی از عوامل اصلی متمایز کننده صفحه نمایش‌های مختلف بوده است. هر چه رزولوشن بالاتر باشد، پیکسل‌های بیشتری در صفحه نمایش وجود خواهند داشت و بنابراین تصاویری شفاف‌تر و واقع‌گرایانه‌تر را شاهد خواهیم بود. در چند سال گذشته، بازار صفحه نمایش تحت سلطه نمایشگرهای با وضوح 1080p بوده است. اکنون تولیدکنندگان تلویزیون صفحه‌های با کیفیت 4K را که رزولوشنی معادل با 4096 در 2160 پیکسل دارند را روانه بازار کرده‌اند، این در حالیست که تکنولوژی 5K نمایشگر اپل کیفیتی حتی بالاتر را ارائه می‌دهد.

در مجموع، ال‌جی دیسپلی اظهار داشت که آینده رزولوشن‌ نمایشگرها متعلق به فناوری 8K که رزولوشنی برابر با 7680 در 4320 پیکسل دارد، خواهد بود. این بیشترین وضوحی است که چشم انسان قادر به تشخیصش می‌باشد. ال‌جی دیسپلی در جریان نمایشگاه لوازم الکترونیکی مصرفی که در ماه ژانویه برگزار شد، یک نمایشگر 98 اینچی با کیفیت 8K را در معرض نمایش گذاشت. این کمپانی همچنین یک نمایشگر با ابعاد 55 اینچی را نیز با این کیفیت معرفی کرده است.

اما با این حال، بهره بردن از رزولوشن‌های بسیار بالا تنها یک بخش قضیه است، چرا که برای لذت بردن کامل از این چنین کیفیتی، باید محتوای مناسب با آن نیز در دسترس کاربر باشد. در حال حاضر حتی محتوای با کیفیت 4K نیز به سختی پیدا می‌شوند و به‌نظر نمی‌رسد به این زودی‌ها تولیدکنندگان محتوا نظیر استدیوهای فیلم‌سازی به ارائه محتوای تصویری با کیفیت 8K اقدام کنند.

به‌طور خلاصه تنها زمانی تفاوت تکنولوژی‌های 5K و 8K را احساس خواهید کرد که محتوایی متناسب با آن را نیز مشاهده نمایید.

اگر اپل در حال کار بر روی نمایشگرهای 8K باشد، احتمالا کمپانی ال‌جی از آن باخبر است، چرا که بر اساس گزارش وب‌سایت مشهور iFixit، نمایشگرهای 5K موجود در آی‌مک ساخت این کمپانی کره‌ای است و بنابراین این احتمال  که اپل با همکاری ال‌جی قصد به‌روزرسانی این نمایشگرها به رزولوشن بالاتر 8K را داشته باشد، وجود دارد.

cnet

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.