وقتی Mercedes و AMG از تجربه همکاری خود در سری GT برای ساخت یک دوچرخه کوهستان استفاده می‌کنند!

معمولاً وقتی صحبت از طراحی یک دوچرخه توسط خودروسازهای رده بالای بازار می‌شود، نتیجه یک دوچرخه کورسی(جاده) خواهد بود. این موضوع را در محصولاتی که اخیراً با همکاری کمپانی‌هایی نظیر مک‌لارن، جگوار، استون‌مارتین و لامبورگینی تولید شده‌اند، می‌توان دید. با این‌حال برند نام‌آشنای Mercedes‑AMG در اقدامی نسبتاً متفاوت یک دورچخه کوهستان را روانه بازار کرده است.

0

مرسدس و ای‌ام‌جی با همکاری دوچرخه‌ساز آلمانی Rotwild، نسخه محدود مدل Rotwild GT S را تولید کرده‌‌اند. این دوچرخه که در ساخت آن از خودروی GT ساخت مرسدس الهام گرفته شده، از یک تنه خشک با فیبر کربنی سطح بالا بهره می‌برد. همچنین از این ماده مستحکم در فرمان Pro Tharsis XC، زین Ergon SRX، رینگ 29 اینچی Crankbrothers Cobalt 11 و جای قمقمه نیز استفاده شده است.

در این مدل از دوشاخ 100 میلی‌متری ThirtyThree ساخت برند ایتالیایی Formula بهره گرفته شده است. وظیفه تعویض دنده‌ها نیز بر عهده پیشرانه‌ی2 x 11 مدل Shimano XTR Di2 می‌باشد. سایر مشخصات این دوچرخه خاص شامل یک ترمز دیسک هیدرولیکی Formula R1 Racing FCS، لاستیک‌های Continental Race King RaceSport و پدال‌های بدون قفل Crankbrothers Candy 3 می‌شود. هیچ اطلاعاتی در مورد وزن کلی این دوچرخه در حال حاضر در دسترس نیست.

همچنین به همراه این دوچرخه چند وسیله از جمله یک بسته محافظ برای حمل و نقل، پمپ هوا برند Topeak و بسیاری از ابزارهای ضروری ساخت برند Topeak نیز ارائه می‌شود.

بر اساس گفته کمپانی مادر مرسدس یعنی Daimler، دوچرخه GT S با کمک بازخوردهایی که از تیم مسابقه کوهستان AMG Rotwild MTB دریافت گردید، طراحی و تولید شد. از آنجایی که این دوچرخه با الهام از خودروی Mercedes-AMG GT تولید شده، باید انتظار پویایی، ساختار سبک‌وزن، طراحی عالی و راحتی را از این دوچرخه کوهستان داشته باشیم. همچنین ترکیب رنگی این مدل نیز از خودروی مذکور مرسدس الهام گرفته شده است.

البته همانطور که احتمالاً حدس زده‌اید، این دوچرخه نیز همانند خودروی GT مرسدس قیمتی گزاف دارد. تنها 100 عدد از Rotwild GT S تولید خواهد شد که هر کدام با قیمتی حدودی 10870 دلار به فروش می‌رسند!

کمپانی مرسدس-ای‌ام‌جی و رات‌وایلد با همکاری یکدیگر در سال 2013 نیز یک دوچرخه کوهستان از نوع full-suspension تحت نام R.X45 AMG را روانه بازار کرده بودند.

Gizmag

 

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.