گزارش: هواداران سامسونگ از هواداران اپل متعصب‌تر هستند!

برندهای دنیای تکنولوژی این روزها علاوه بر رقابت در عرصه فناوری، خارج از میدان و در میان هواداران خود نیز رقابت می‌کنند و سعی می‌کنند مانند تیم‌های ورزشی، هواداران رابه خود وفادار و متعهد کنند.

1

همیشه گفته می‌شود که هواداران آیفون بدون توجه به پول گزافی که خرج دیوایس خود کرده‌اند، کورکورانه طرفداری این برند را می‌کنند و به همین خاطر همیشه سوژه‌ای برای تمسخر دیگران می‌شوند. از طرفی دیگر به نظر می‌آید هواداران سامسونگ نگاه تعصبی نداشته و تقریباً قضاوت صحیحی بر روی برند مورد علاقه خود می‌کنند. اما در واقع اینطور نیست!

طی بررسی که اخیراً وبسایت SurveyMonkey ، براساس نظرسنجی از ۵۰۰۰ مصرف کننده برندهای معروف انجام داده است، مصرف‌کنندگان سامسونگ بسیار متعصب‌تر و البته وفادار تر از مصرف کنندگان اپل هستند و نکته جالب اینجاست که مصرف کنندگان اپل حتی به اندازه میزان خدماتی که دریافت می‌کنند نیز به برند خود وفادار نیستند.

این بررسی با مقایسه دو نظر سنجی انجام شده است . در نظرسنجی اول «میزان رضایت مشتری از برند» مورد بررسی قرار گرفته است و در نظرسنجی دوم «میزان وفاداری مشتری به برند» سنجیده شده‌است. اختلاف این دو فاکتور، میزان تعصب هواداران برندها را مشخص می‌کند.

«میزان رضایت مشتری» برند سامسونگ تنها ۲۵ درصد است، در حالی که «میزان وفاداری مشتری» وفاداری مشتری به این برند ۳۵ درصد است. این یعنی میزان وفاداری مشتریان سامسونگ ۱۰ درصد بیشتر از رضایت آنها است! از طرف دیگر میزان رضایت مشتریان اپل ۴۰ درصد و میزان وفاداری آنها به این برند تنها ۲۸ درصد است! این یعنی برخی مشتریان اپل حتی با وجود رضایت از آن، برند دیگری را در آینده استفاده خواهند کرد.

نکات جالب دیگری که در این نظرسنجی دیده می‌شود، میزان وفاداری مصرف کنندگان مایکروسافت است. میزان وفاداری مشتریان مایکروسافت منفی ۸ درصد است! با دقت به تصویرهای این نظر سنجی مقادیر تعدادی برند دیگر در دنیای تکنولوژی را نیز مشاهده می‌کنید.

gsmarena

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. quietly brilliant می‌گوید

    بنظرم یکی از شرکتهایی ک مورد غضب قرار گرفته و البته مورد کم لطفی اچ تی سیه.حداقل امیدوارم اچ تی سی تو اصفهان هم بنر و تبلیغات بزنه مثل سونی و ال جی…