اینستاگرام خواهان حذف این اپلیکیشن از اپ‌ استور اپل است

اگر از کاربران همیشگی اینستاگرام باشید، حتما متوجه شده‌اید که هیچ یک از نسخه های رسمی این شبکه اجتماعی، امکان ذخیره تصاویر را به شما نمی‌دهد و تنها از طریق اپلیکیشن جانبی این شبکه می‌توانید تصاویر خود را ذخیره کنید.

0

به تازگی یک دانش آموزش 17 ساله اهل لس‌آنجلس به نام Caleb Benn، اپلیکیشن کلاینت اینستاگرام را با نام Uploader for Instagram بر روی اپ‌ استور اپل قرار داده که نه تنها بر خلاف نمونه‌های مشابه امکان آپلود مستقیم عکس به اینستاگرام را دارد، بلکه به کاربر امکان دریافت دیگر تصاویر و استفاده از آن‌ها را در پس زمینه سیستم‌عامل مک را می‌بخشد.

این برنامه از API های خلاف برای ارتباط با سرورهای اینستاگرام استفاده می‌کند و بر همین اساس فیس‌بوک به صورت رسمی پس از تذکر به سازنده برنامه، حال خواهان حذف این اپلیکیشن از اپ‌ استور اپل است. جالب است که بدانید Caleb Benn، تقریباً ۶۰۰۰ دلار از دانلود این نرم‌افزار ۵ دلاری در طول یک سال گذشته درآمد کسب کرده است.

وی در مصاحبه با وب‌سایت ArsTechnica، اعلام کرد که در هفته گذشته یک ایمیل از قسمت مهندسی اینستاگرام مبنی بر استفاده غیرقانونی از رابط کاربردی برنامه‌نویسی دریافت کرده است که در آن به وی دو روز مهلت برای رفع مشکلات مذکور داده شده است؛ حال که پس از دو روز Caleb Benn در کدهای برنامه خود تغییری ایجاد نکرده است، اینستاگرام به صورت رسمی خواهان حذف این اپلیکیشن از اپ‌ استور اپل است. این دانش‌آموز لس‌آنجلسی می‌گوید با این ایده یک برنامه را نوشته که فقط بتواند تصاویر اینستاگرام را به راحتی دانلود کند.

بر اساس پروژه حمایت از برنامه نویسان، کدهای استفاده شده در برنامه Uploader for Instagram برخلاف قوانین اینستاگرام بوده و Caleb Benn مجبور خواهد بود کدهای برنامه را تصحیح کرده و یا به صورت کلی آن را حذف نماید. بر اساس اطلاعات منتشر شده سازنده اپلیکیشن مورد اختلاف، درآمدی که از فروش اکانت ویژه Uploader for Instagram به دست می‌آورد را صرف هزینه تحصیل در دبیرستان می‌کند.

  slashgear

 

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.