آپدیت به ویندوز 10 برای نسخه‌های کپی ویندوز 7 و 8 آن‌قدرها هم رایگان نخواهد بود!

مایکروسافت چند روز پیش در یک اقدام غافلگیرکننده اعلام کرد که حتی نسخه‌های غیرقانونی ویندوز 7 و 8 را هم به رایگان به ویندوز 10 آپدیت خواهد کرد. اگر شما هم مانند ما متعجب شده و منتظر اصلاحیه‌ای از سوی ردموندی‌ها بودید درست تصور کرده‌اید چرا که آپدیت به ویندوز 10 ظاهراً آن‌قدرها هم رایگان نخواهد بود.

0

مایکروسافت در گفتگو با TheVerge اعلام کرد که کاربران با کپی‌های غیرقانونی ویندوز پس از آپدیت هم به عنوان نسخه‌های غیررسمی محسوب خواهند شد. اگر آن‌ها بخواهند به نسخه اصلی و رسمی آپدیت کنند این امکان را خواهند داشت تا از طریق ویندوزاستور اقدام کنند.

ما مکانسیمی برای نسخه‌های غیراصلی ویندوز 10 فراهم خواهیم کرد تا کاربران بتوانند نسخه اصلی را از طریق ویندوزاستور جدید دریافت کنند؛ چه ویندوز آن‌ها آپگرید شده باشد و چه خریداری شده.

Windows-XP-Pirated

احتمالاً شما هم مانند ما گیج شده‌اید! مایکروسافت ظاهراً در این زمینه اظهار نظر دقیقی نکرده است. این شرکت ردموندی ابتدا اعلام کرد که حتی کاربران غیرقانونی هم به رایگان به ویندوز 10 آپدیت خواهند شد اما اظهار نظر جدید بیشتر شبیه این موضوع است که خریداری از ویندوز استور برای آن‌ها آسان خواهد شد! به نظر می‌رسد نسخه‌های غیرقانونی می‌توانند به صورت رایگان به ویندوز 10 آپدیت کنند اما محدودیت‌هایی وجود خواهد داشت. این محدودیت‌ها ممکن است زمان محدود برای تست ویندوز، پیشنهاد مدت‌دار، عدم دریافت آپدیت‌های مهم و یا چیز دیگری باشد که کاربران را به خرید نسخه اصلی ترغیب کند.

در حال حاضر حتی نسخه‌های کپی و غیرقانونی ویندوز نیز می‌توانند آپدیت‌های امنیتی مهم‌تر را دریافت کنند و محدودیتی برای آن‌ها در امکانات ویندوز وجود ندارد. در نسخه‌های غیرقانونی کنونی تنها امکان دیافت آپدیت‌های جزئی وجود ندارد و گاهی هم صفحه دسکتاپ مشکی شده و به کاربر گوشزد می‌کند که ویندوز فعال‌سازی نشده است. هنوز دقیقاً مشخص نیست که محدودیت‌های ویندوزهای غیرقانونی آپدیت شده به ویندوز 10 چه خواهد بود و احتمالاً باید تا بیانیه‌ای جدید از مایکروسافت و یا تابستان آینده و عرضه رسمی این ویندوز منتظر بمانیم.

TheVerge

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.