راهنمای جامع انتخاب و خرید مودم‌های همراه 3G و 4G ایرانسل

شبکه نسل سوم و نسل چهارم ایرانسل تابستان سال 1393 راه‌اندازی شد و ایرانسل پس از راه‌اندازی نسل‌های جدید شبکه خود، راه‌اندازی آن را در استان‌ها و شهرهای مختلف یکی پس از دیگری در هفته‌های اخیر اعلام و جشن گرفته است اما استفاده از اینترنت پرسرعت همراه برای تمام گوشی‌های هوشمند با توجه به سخت‌افزار این گوشی‌ها امکان‌پذیر نیست. ایراسنل برای حل این مشکل استفاده از مودم‌های همراه را توصیه کرده که در این مطلب به معرفی و بررسی آنها خواهیم پرداخت تا بتوانید انتخابی آسان داشته باشید.

53

چرا مودم‌های همراه؟

با وجود راه‌اندازی نسل‌های سوم و چهارم ایرانسل، این امکان برای بسیاری از گوشی های پائین‌رده و حتی میان رده بازار برای استفاده از اینترنت پرسرعت با توجه به مشخصات فنی آنها امکان‌پذیر نیست. در این گونه موارد معمولا اپراتورها استفاده از مودم‌های همراه را برای کاربرانی که علاقمند به استفاده از اینترنت پرسرعت هستند اما گوشی‌های آنها امکان استفاده از این نسل از شبکه تلفن همراه را ندارد توصیه می‌کنند. این موضوع مخصوصا در مورد نسل چهارم اینترنت همراه 4G بیشتر دیده می‌شود که عدم پشتیبانی از آن حتی در گوشی‌های هوشمند پرچمدار وارد شده به بازار ایران هم دیده می‌شود.

Irancell-3G-4G-Modem-38

البته این تنها مزیت استفاده از این مودم‌ها نیست و امکانات دیگری که در این مودم‌ها قرار داده شده می‌تواند دلایل قابل اعتنایی برای خرید این مودم‌ها باشد. از جمله این امکانات می‌توان به قابلیت اشتراک‌گذاری فایل‌ها میان دستگاه‌های متصل به مودم و استفاده از اینترنت همراه به صورت مشترک در میان چندین دستگاه با تعداد اتصال همزمان بیشتر اشاره کرد.

چرا مودم همراه ایرانسل؟

خب در ابتدا باید اشاره کرد که فعلا تنها اپراتور برخوردار از پوشش گسترده نسل چهارم اینترنت همراه در کشور شرکت ایرانسل است و در واقع در نسل سوم اینترنت همراه نیز همانطور که در ابتدای مطلب اشاره کردیم، پوشش بیشتر و کیفیت بهتری را فراهم کرده است. مزیت دیگر مودم‌های همراه ایرانسل را می‌توان استفاده این اپراتور از محصولات شرکت هواوی به عنوان یکی از برندهای معتبر بازار در این رده دانست. در واقع شرکت ایرانسل تمامی مودم‌های نسل سوم و چهارم خود در این رده را از محصولات شرکت هواوی بهره برده است.

Irancell-3G-4G-Modem-02

موضوع دیگر تنوع محصول ایرانسل در این بازار با توجه به محدودیت موجود در اپراتورهای دیگر است. ایرانسل هم‌اکنون 7 مدل مودم همراه دارد که با سیم کارت های Usim نسل سوم و چهارم این شرکت همخوانی دارد و می تواند اینترنت موبایل را برای دیگر دستگاه ها نیز به اشتراک گذارند.

امکانات موجود در این مودم‌های همراه ایرانسل یکی دیگر از مزیت‌های آن است که از جمله آنها می‌توان به پنل ارسال و دریافت پیامک، کنترل و مدیریت استفاده از اینترنت و اتصال‌های صورت گرفته به دستگاه، امکانات جانبی دیگر در برخی مودم‌ها مانند نمایشگر (مدل‌های E5336و E5372) و حتی پاوربانک 5200 میلی‌آمپرساعتی (مدل E5730) که می‌تواند نقش شارژر گوشی هوشمند شما در مواقع ضروری را ایفا کند. در دسته‌بندی مودم‌های همراه ایرانسل می‌توان آنها را به 2 دسته اصلی؛ با پشتیبانی از 3G و با پشتیبانی از 3G و 4G و دو دسته فرعی با وای‌فای و بدون وای‌فای می‌توان تقسیم‌بندی کرد. که با توجه به قیمت و امکانات آنها می‌تواند توسط شما انتخاب شوند.

پشتیبانی از نسل سوم یا چهارم! چقدر مهم است؟

همانطور که گفتیم در مودم‌های همراه ایرانسل می‌توان آنها را به 2 دسته اصلی؛ با پشتیبانی از 3G و با پشتیبانی از 3G و 4G دسته‌بندی کرد. اما این موضوع چقدر مهم است. صرفنظر از سیاست‌های قیمت‌گذاری و ارائه امکانات در محصولات، که خب طبیعتا هر شرکتی برای جذب بیشتر مشتری برای تمام محصولات خود آنها را به کار می‌بندد. توصیه ما استفاده از دستگاهی با پشتیبانی از آخرین نسل از شبکه اینترنت همراه یعنی 4G است.

Irancell-3G-4G-Modem-37

استفاده از چنین دستگاهی شما را حداقل برای چندین سال بیمه می‌کند. هم‌اکنون نسل چهارم اینترنت همراه ایرانسل دربسیاری از مراکز استان‌ها راه‌اندازی شده و با سرعتی که این اپراتور برای افزایش فاصله با رقبا گرفته خیلی زود به منطقه شما نیز خواهد رسید. اگر چه هم‌اکنون نسل سوم اینترنت همراه این شرکت پوشش گسترده‌ای دارد و احتمالا طعم آن را چشیده‌اید. این تصمیم البته بستگی به بودجه شما برای اینکار نیز دارد. تصمیم‌گیرنده خود شمائید!

وای‌فای یا بدون وای‌فای

شاید نتوان مودم‌های یو.اس.بی را مودم‌های همراه نامید چرا که همواره به یک درگاه یو.اس.بی برای اغاز بکار نیاز دارند اما با وجود لپ‌تاپ‌ها این موضوع کمی آسانتر شده است. با این وجود عدم برخورداری دو مدل از هفت مدل موجود مودم‌های همراه ایرانسل از وای‌فای پاسخ به این سوال را مهم می‌کند که برخورداری از وای‌فای چقدر مهم است.

Irancell-3G-4G-Modem-47

در مودم‌های یو.اس.بی فاقد وای‌فای رایج‌ترین راه برای به اشتراک‌گذرای اینترنت، استفاده از قابلیت هات‌اسپات لپ‌تاپ یا دستگاه متصل به آن است که خب طبیعتا در پی‌سی‌ها به دلیل عدم برخورداری از آنتن وای‌فای این موضوع امکان‌پذیر نیست! یعنی تقریبا پی‌سی شما به تنها گیزنده اینترنت ایرانسل شما تبدیل خواهد شد مگر اینکه هزینه خرید یک انتن وای‌فای را متقبل شوید که با این هزینه می‌توانید یک مودم بهتر بخرید!

درگاه کارت حافظه

استفاده از کارت حاظفه در مودم‌ها و روترها این روزها امری رایج است تا این دستگاه ‌ها به عنوان یک دیتاسنتر عمل کرده و تمامی دستگاه‌ها بتوانند اطلاعات خود را با استفاده از این حافظه با یکدیگر به اشتراک بگذارند.

مثلا اگر گوشی، لپ‌تاپ، تبلت و حتی تلویزیون شما به این مودم‌ها متصل شوند می‌توانند از اطلاعات موجود بر روی این کارت حافظه به طور مشترک استفاده کنند. این اطلاعات می‌تواند، اهنگ، فیم، متن و یا هر چیز دیگر باشد.

پنل مدیریت در مودم‌های همراه

در مودم‌های همراه ایرانسل با وارد کردن آدرس 192.168.1.1 در نوار آدرس مرورگر دستگاهی که با آن به اینترنت مودم همراه ابرانسل متصل هستید، می‌توانید به این پنل دسترسی پیدا کنید. در این پنل شما با امکانات مدیریتی روبرو می‌شوید که می‌توانند مفید واقع شوند.

Irancell-3G-Modem-E5336-Panel-01

در این پنل شما با زبانه‌های Home (صفحه‌ی اصلی)، Statistics (آمار)، SMS (پیام کوتاه)، Update (به‌روزرسانی)، Settings(تنظیمات) و Sharing (به‌اشتراک‌گذاری) روبرو هستید که در صفحه اصلی تقریبا دسترسی‌های اصلی برای شما ایجاد شده که شامل روشن و خاموش کردن دستگاه، اتصال دیتا و وای‌فای و همچنین گزارشی از میزان مصرف دیتا در حال حاضر، تعداد دستگاه‌های متصل به مودم و دسترسی به فضای کارت حافظه است.

  • در زبانه Statistics شما گزارش جزئی‌تری از میزان مصرف دیتا در مودم همراه خود و میزان شارژ مودم را می‌توانید ببینید.
  • در زبانه SMS همانطور که از نام آن پیداست می‌توانید به ارسال انبوه پیام کوتاه و خواندن پیامک‌های دریافتی اقدام کنید.
  • در زبانه Update شما وضعیت آپدیت نرم‌افزاری دستگاه را می‌توانید چک کنید که بلافاصله بعد از دریافت آپدیت در این صفحه به شما اطلاع داده می‌شود.
  • در زبانه Settings می‌توانید تنظیمات مختلف دستگاه خود را انجام دهید که گزینه‌های مختلفی را پیش روی شما قرار می‌دهد.
  • در زبانه Sharing نیز می‌توانید به فضای موجود بر روی کارت حافظه مودم همراه خود دسترسی پیدا کرده و آن را مدیریت کنید.

Irancell-3G-4G-Modems

حالا فکر کنم نوبت به معرفی جزئی‌تر مودم‌های همراه نسل سوم و چهارم ایرانسل رسیده که بتوانید با توجه به توضیحات بالا انتخاب بهتری داشته باشید. در ادامه به بررسی و معرفی این مودم‌های همراه خواهیم پرداخت که حاصل تجربه کاری استفاده از آنهاست و مطمئنا می‌تواند راهنمای خوبی برای شما در هنگام انتخاب و خرید آنها باشد.

مودم همراه E5372 ایرانسل

پشتیبانی از 3G و 4G و برخوردار از وای‌فای

مودم همراه E5372 ایرانسل، با توجه به امکانات آن، گرانترین مودم همراه ایرانسل است. از جمله امکانات این مودم می‌توان به قابلیت اتصال به شبکه 3G ،EDGE ، GPRS و4G ، پنل ارسال و دریافت پیام کوتاه، قابلیت اتصال به اینترنت از طریق کابل و قابلیت اتصال کارت حافظه و به اشتراک‌گذاری محتوای آن اشاره کرد.

Irancell-E5373-3G-4G-Modem

مودم همراه E5372 ایرانسل با ابعاد 66.5 در 99 در 14.4 میلیمتر،‌ با باطری 1780 میلی‌آمپرساعتی خود 180 گرم وزن دارد و با توجه به ظرفیت باتری آن می‌توانید از آن برای شارژ گوشی و یا دستگاه هوشمند خود استفاده کنید که با توجه به درگاه موجود بر روی دستگاه نیاز به یک تبدیل ویژه خود دارد و در وبسایت ایرانسل به این قابلیت اشاره‌ای نشده است. این مودم اتصال همزمان به 10 دستگاه را پشتیبانی می‌کند و با استفاده از درگاه میکرو اس.دی آن می‌توانید تا 32 گیگابایت حافظه را میان دستگاه‌های مختلف به صورت بی‌سیم به اشتراک بگذارید. مدت زمان استفاده از دستگاه با توجه به ظرفیت آن از سوی شرکت سازنده 6 ساعت و مدت زمان استندبای آن 300 ساعت اعلام شده است که مطمئنا به کیفیت دسترسی شما به شبکه بستگی دارد.

برای استفاده از اینترنت این مودم همراه همچنین می‌توان در صورت لزوم آن را با استفاده از کابل یو.اس.بی به رایانه خودتان متصل کنید که در مصرف شارژ آن نیز صرفه‌جویی کرده باشید! از صفحه نمایشگر این مودم نیز می‌توانید برای اطلاع از میزان باقیمانده باتری، میزان مصرف دیتا و حجم باقیمانده آن، نوع و کیفیت اتصال به شبکه و .. بهره ببرید. یکی دیگر از قابلیت‌های این مودم قابلیت اتصال آنتن اضافه برای دریافت کیفیت بالاتر شبکه در مکان‌های سرپوشیده است که اطلاعی از عرضه این وسایل جانبی توسط ایرانسل در دست نیست.

مودم همراه E5336 ایرانسل

پشتیبانی از 3G و برخوردار از وای‌فای

مودم همراه E5336 ایرانسل قابلیت اتصال به شبکه‌های اینترنت همراه ایرانسل تا نسل سوم آن یعنی 3G را دارد. این مودم از یک صفحه نمایشگرال.سی.دی 1.45 اینچی بهره می‌برد و به طور متوسط 5 ثانیه برای آماده بکار شدن زمان لازم دارد و تا 10 اتصال همزمان وای‌فای به خود را پشتیبانی می‌کند.

Irancell-E5336-3G--Wi-Fi-Modem

باتری 1500 میلی‌امپرساعتی آن بنابر اعلام شرکت سازنده 6 ساعت کار و 300 ساعت حالت استندبای را پشتیبانی می‌کند. ابعاد این مودم همراه ایرانسل 92.8 در 60 در 14.5 میلیمتر است.

همانند مدل قبلی، برای استفاده از اینترنت این مودم همراه می‌توانید در صورت لزوم آن را با استفاده از کابل یو.اس.بی به رایانه خودتان متصل کنید تا در مصرف شارژ آن نیز صرفه‌جویی کند و از صفحه نمایشگر این مودم می‌توانید برای اطلاع از میزان باقیمانده باتری، میزان مصرف دیتا و حجم باقیمانده آن، نوع و کیفیت اتصال به شبکه و .. بهره ببرید.

مودم همراه E5373 ایرانسل

پشتیبانی از 3G و 4G و برخوردار از وای‌فای

مودم همراه E5373 ایرانسل، تقریبا تمام امکانات مودم E5372 به جز صفحه نمایشگر را دارد و البته از باتری با ظرفیت پائینتر برخوردار است که این دو موضوع به برخورداری از ابعاد کوچکتر و جمع‌وجورتر بودن این مودم کمک فراوانی کرده تا از ابعادی به اندازه 93.5 در 57.1 در 12.8 میلی‌متر و وزن 82 گرمی برسیم. باتری این دستگاه 1500 میلی‌آمپر ساعتی است که تا 6 ساعت کار و 300 ساعت استندبای عمر شارژ آن اعلام شده است.

Irancell-E5373-3G-4G-Wi-Fi-Modem

مطابق معمول می‌توانیم از این مودم برای ارسال و دریافت پیام کوتاه، به اشتراک‌گذاری فایل‌ها میان دستگاه‌های متصل و همچنین اتصال به اینترنت از طریق کابل USB اشاره کرد. این دستگاه مزیت دیگری دارد که تعداد همزمان کاربران متصل به دستگاه است که 11 کاربر و یا دستگاه اعلام شده است.

علائم روی صفحه علائم دستگاه می‌تواند با رنگ‌های سبز، نارنجی و قرمز به ما کیفیت و نحوه اتصال به شبکه، دریافت پیامک جدید، میزان شارژ باتری و روشن و خاموش بودن وای‌فای دستگاه را نشان دهد.

مودم همراه E5730 ایرانسل

پشتیبانی از 3G و برخوردار از وای‌فای

اجازه بدهید اعتراف کنم که اگر مودم همراه E5730 ایرانسل، پشتیبانی از شبکه 4G را نیز در میان قابلیت‌های خود داشت بدون شک می‌توانست بهترین محصول ایرانسل باشد.

Irancell-E5730-3G-Wi-Fi-Modem

مهمترین مزیت این مودم همراه قابلیت اتصال کابل شبکه Lan است که می‌تواند آن را به یک مودم ثابت برای پی‌سی شما تبدیل کند. این مودم همراه با باتری 5200 میلی‌آمپر ساعتی خود همچنین می‌تواند یک پاوربانک همراه خوب نیز باشد.

Irancell-E5730-3G-Wi-Fi-Modem-01

عمر شارژ باتری این مودم 16 ساعت کار و 500 ساعت استندبای اعلام شده که در تجربه کاری ما نیز شاید حتی بهتر از این ارقام ظاهر شد و ساعاتی را به کمک شارژ باتری گوشی هوشمند ما اختصاص داد! البته این باتری بزرگ در بزرگتر شدن ابعاد این مودم و سنگین‌تر شدن آن نقش به سزایی داشته و باعث شده تا با مودمی در ابعاد 99 در 66 در 22.5 میلیمتر مواجه شویم که 170 گرم وزن دارد.

این مودم که قابلیت اتصال همزمان 10 کاربر یا دستگاه را دارد و تنها 5 ثانیه برای اماده به کار شدن زمان احتیاج دارد، همانطور که گفتیم از شبکه‌های تلفن همراه تا نسل سوم یعنی 3G پشتیبانی می‌کند و می‌توانید از پنل موجود در آن برای ارسال و دریافت پیام کوتاه استفاده کنید و مصورف دیتای سیم‌کارت خود را مدیریت کنید. متاسفانه این دستگاه از درگاه کارت حافظه میکرو اس.دی پشتیبانی نمی‌کند.

مودم همراه E8231 ایرانسل

پشتیبانی از 3G و برخوردار از وای‌فای

مودم همراه E8231 ایرانسل، اگرچه از 4G‌ پشتیبانی نمی‌کند اما در واقع با برخوردرای از یک آنتن وای‌فای داخلی، پیشرفته‌ترین مودم یو.اس.بی همراه ایرانسل است. از این نوع مودم بیشتر برای اتصال رایانه‌های رومیزی و لپ‌تاپ‌ها می‌توان بهره برد که مهمترین مزیت آنها عدم استفاده از باتری و دغدغه شارژ در آنهاست که در واقع به مهمترین عیب آنها نیز تبدیل می‌شود که نمی‌توان از آنها برای اتصال دیگر دستگاه‌ها بهره برد و تنها دستگاه متصل به آن از اینترنت بهره می‌برد مگر اینکه از قابلیت هات‌اسپات دستگاه متصل برای اتصال سایر دستگاه‌ها بهره برد.

Irancell-E8231-3GWiFi-Modem

مودم همراه E8231 ایرانسل با برخوردای از یک آنتن وای‌فای مجزا بر روی خود این عیب را بر خود ندارد و می‌توانید همزمان با اتصال آن به دستگاه، از طریق وای‌فای حداکثر تا 5 دستگاه دیگر را نیز از اینترنت آن بهره‌مند کنید. اگر چه همچنان الزام اتصال به یک درگاه یو.اس.بی همچنان پابرجاست!

Irancell-E8231-3GWiFi-Modem-01

مودم همراه E8231 ایرانسل از پنل ارسال و دریافت پیامک برخوردار است و یکی از مزیت‌های آن عدم نیاز به نصب یا همان قابلیت Plug and Play است. بر روی دستگاه دو نشانگر دیده می‌شود که یکی نشانگر وای‌فای و دیگری نشانگر اتصال به شبکه است. یکی از نقاط منفی این مودم همراه را نیز می‌توان عدم پشتیبانی از کارت میکرو اس.دی دانست.

Irancell-E3372-E8231-USB-Modem

مودم همراه E3372 ایرانسل

پشتیبانی از 3G و 4G

مودم همراه E3372ایرانسل، یک مودم یو.اس.بی است که مهمترین مزیت آن پشتیبانی از شبکه نسل چهارم 4G و مهمترین عیب آن نیز عدم برخورداری از وای‌فای است. این مودم تنها مودم یو.اس.بی با پشتیبانی از شبکه نسل چهارم ایرانسل است که می‌توانید آن را به رایانه خود متصل کنید و اگر لپ‌تاپ دارید با تبدیل آن به هات‌اسپات دیگر دستگاه‌ها را نیز از طریق وای‌فای به اینترنت متصل کنید.

Irancell-E3372-3G-4G-USB-Modem-01

همانطور که گفتیم مهمترین مزیت این نوع مودم عدم استفاده از باتری و دغدغه شارژ در آنهاست. در این مودم 35 گرمی نیز، همانند سایر مودم‌های همراه ایرانسل با استفاده از پنل آن می‌توان به ارسال و دریافت پیامک، مدیریت مصرف دیتا و .. دسترسی پیدا کرد. این مودم نیازی به نصب ندارد و بلافاصله پس از اتصال قادر به استفاده از ان هستید (Plug and Play). یکی دیگر از مزیایای این مودم، قابلیت اتصال کارت حافظه به آن است که می‌توانید از آن برای به‌اشتراک‌گذاری فایل میان دستگاه‌های متصل بهره ببرید.

Irancell-E3372-E3533-USB-Modem

مودم همراه E3533 ایرانسل

پشتیبانی از 3G

مودم همراه E3533ایرانسل، در واقع فعلا ارزانترین مودم همراه ایرانسل است که تنها تا نسل سوم 3G ایرانسل را پشتیبانی می‌کند و همچون سایر مودم‌های ایرانسل از پنل آن می‌توان باری ارسال و دریافت پیامک و .. استفاده کرد.

Irancell-E3533-3G-USB-Modem

بر روی این مودم نشانگر وضعیت اتصال به شبکه دیده می‌شود و تقریبا جمع‌وجورترین مودم همراه ایرانسل است. با توجه به قیمت این مودم می‌توان انتظار داشت که در ان خبری از پشتیبانی از کارت حافظه و برخورداری از وای‌فای نباشد.

در ادامه می‌توانید جدول مقایسه‌ای مودم‌های همراه 3G و 4G ایرانسل را ببینید که مقایسه بهتری بین آنها داشته باشید.

Irancell-3G-4G-Modem-Comparison

حرف آخر:

با تمام حرف‌ها و نکاتی که گفتی باز هم مطابق معمول تصمیم‌گیرنده خود شمائید. با توجه به نکاتی که گفتیم و جدول مقایسه‌ای که در انتهای مطلب قرار دادیم مطمئنم که می‌توانید گزینه مناسب خود را انتخاب و از اتصال به اینترنت در همه حال لذت ببرید.

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

53 نظر برای این مطلب
  1. سارا می‌گوید

    مطلب خیلی خوبی بود مفید بود

  2. فرشاد می‌گوید

    قیمت هارو از کجا بدونم ؟؟؟؟؟

    1. علی ارغوان می‌گوید

      از وبسایت ایرانسل چک کنید.

  3. فهیم "گذری" می‌گوید

    سلام
    این مودم E5373 که قیمتش 319 نوشتید. منظور 319000 تومان هست؟
    اگر مودم همراه از خارج از کشور هم بیارم میشه در داخل کشور استفاده کرد؟ اگر میشه آیا هزینه داره یا نه

    سپاس

    1. محسن صحافی می‌گوید

      سلام
      مطلب قدیمی هست و قیمت مربوط به زمان انتشار مطلب
      فعلا رجیستری بر روی گوشی‌های موبایل انجام شده اما بحث انجام اون بر روی سایر کالاهای مرتبط مخابراتی از جمله مودم‌ها هم هست و ممکنه شامل رجیستری بشه. اطلاع دقیقی از زمان اجرای طرح ندارم

  4. Mostafa می‌گوید

    سلام باید چگونه سفارش داد ؟

    1. علی ارغوان می‌گوید

      از وبسایت ایرانسل

  5. سحر می‌گوید

    سلام میشه سایتی جایی رو برام معرفی کنید که سود روی مودم نکشه تا بتونم بخرم4Gباشه با قیمت مناسب

  6. زهرا رنجبر می‌گوید

    با سلام
    من میخام واسه روستا ک پوشش ۳G و 4G رو پشتیبانی نمیکنه ی مودم همراه بگیرم ممکنه راهنماییم کنید؟
    اصلا سر در نمیارم
    ممنونم

    1. علی ارغوان می‌گوید

      اگر مکان مورد نظرتون پوشش 3G و 4G نداره مودم همراه به کارتون نمیاد. مگر اینکه بخواید از شبکه کند 2G استفاده کنید

    2. مهدیه می‌گوید

      سلام الان ایرانسل داخل همه روستا ها پوشش دهی میکنه

  7. محمد می‌گوید

    سلام من میخوام موم 5336 رو بکیرم منطقه ی ما اینترنت 3g نداره میشه راهنمایی کنید

    1. محسن صحافی می‌گوید

      سلام
      استفاده از هر کدام از مودم‌ها منوط به پوشش در منطقه شما هست.

  8. ابری می‌گوید

    من از بین این سرویس ها فور جی رو ترجیح میدم

  9. نیما می‌گوید

    صفحه تنظمات در ویندوز 10 برای مدل e3372 باز نمیشه راهنمایی کنید

  10. داود کریمی می‌گوید

    سلام من یه مودم 3G.E5730دارم میخوام با یکی از مودمهای ۴G تعویض کنم اگه امکانش هست راهنمایم کنید سپاس

  11. محمد می‌گوید

    ببخشید من میخوام ایرانسل مودمش رو بخرم میشم سرعتش با وای فای که به تلفن خانه وسل میشه فرق داره یا سرعتش کم تره یا شاید بیشتر هم باشه من نمیدانم ولی من نمی دونمان میخوام بخرم سریع جواب بدین خواهشت میکنم جواب سریع بدین

  12. ایرانسل می‌گوید

    باسلام،من تومنطقه ای هستم که نمیتونم از مودم هایی که نیاز به خط تلفن دارن استفاده کنم،اون منطقه هم نسل سوم وچهارم اینترنت همراه نداره،خواهشا راهنمایی کنید که از چه مودمی میتونم استفاده کنم تا اینترنت پرسرعت داشته باشم،باتشکر

    1. علی ارغوان می‌گوید

      پوشش وایمکس رو بررسی کنید

      1. ایرانسل می‌گوید

        ممنونم دوست عزیز

  13. خبات می‌گوید

    دمت گرم ایرانسل واسای مودمات واقعا عالین من مدل 5336گرفتم واقعاازش راضیم

  14. mohammadhassan می‌گوید

    باسلام…. من الان دارم ازایرانسل استفاده میکنم خداپدرمادرش روبیامرزدخیلی خیلی عالیه…. چندساله استفاده میکنم عالیه ممنونم ایرانسل

  15. Nima می‌گوید

    بیخودی کسی از رایتل طرفداری نکنه تو تهرانش که مفت نمیارزه چه برسه به شهرستان ها همراه اول اگه پوشش بده تو 3g حرف نداره .4g قضیه اش جداست .

    1. رهام رجب زاده می‌گوید

      گل گفتی

  16. amir می‌گوید

    سلام من می خواستم که مودم همراه رو بخرم .
    تو خود سایت ایرانسل که میرم بسته های مودم همراه خودشون ی بخش جدا دارن و این مودم ها سیم کارت میخورن.
    می خواستم ببینم که برای این مودم ها باید بسته بخریم یا اینکه ی بسته ی اینترنت برای سیم کارت بخریم و تو مودم بذاریم و استفاده کنیم.
    زود تر جواب بدید که می خوام مودمو بخرم

    1. ایمان می‌گوید

      سلام دوست عزیز شما می توانید با استفاده از برنامه ایرانسل من بسته های اینترنت 1ساله 6 ماهه و…. رئ خریداری کنید

  17. الهام می‌گوید

    سلام دوستان
    من مودم همراه E5336 ایرانسل خریداری کردم ولی متاسفانه برای شارژ اینترنت مجدد نمیدونم چیکارکنم ممنون میشم اگر کسی بهم کمک کنه.

    1. بهزاد ایزدی می‌گوید

      سلام، اگه شماره سیم کارتی که داخلش قرار دادید را میدونید، میتونید به صورت مستقیم شارژش کنید
      روش دوم اینه که به پنل تنظیمان مودم با شماره آیپی 192.168.1.1 توسط کامپیوتر یا گوشی رفته و در قسمت USD کد شارژی که خریداری کردید رو وارد کنید.
      البته امکان شارژ سیم کارت از طریق http://ecare.irancell.ir/ هم امکان پذیره اما دنگو فنگ خیلی داره ;)

      1. الهام می‌گوید

        سلام بله شماره سیم کارت داخلشودارم یعنی اول باید سیم کارتو شارژ کنم خب بعد چجوری براش بسته بگیرم؟

        1. بهزاد ایزدی می‌گوید

          سلام
          اول سیم کارتو شارژ کنید
          بعد از وصل کردن مودم به کامپیوتر مرورگر رو باز کنید و آدرس 192.168.1.1 رو تایپ کرده و اینتر رو بزنید
          حالا اگه تنظیمات رو قبلا دست نزده باشید میتونید با یوزرنیم و پسورد admin وارد بشید
          بعد از وارد شدن به قسمت USSD برید
          حالا آخرین قسمت یعنی *555# رو انتخاب کنید و در اون کادر پایین صفحه کد بسته انتخابی رو وارد کنید سپس گزینه SEND رو بزنید.

          کامل تر از این نمی‌شد ;)

          1. الهام می‌گوید

            سلام
            بله واقعا خیلی کامل بود ممنونم.الان مشکل اینجاست که یوزر و پسورد نمیدونم چی بزنم من که تغییری ندادم.روی مودم پسورد داره ولی یوزر نمیدونم چیه
            لطفا اگه میشه صبوری کنید جواب اینم بدید ممنون میشم

  18. mahsa می‌گوید

    جدیدترین مودم ایرانسل مدل ۵۵۷۳ است که من روز گذشته ان را از نمایندگی ایرانسل خریدم فورجی وای فای مبلغ ۳۰۵ هزار تومن اما تفاوت سرعت رو الان حس میکنم من حدود پنج سال وایمکس ایرانسل داشتم با سرعت ۵۱۲

  19. علی کرمانشاه می‌گوید

    اینقدر مودم ایرانسل خوبه که توی مرکز استان های غرب و جنوب تخم اون را ملخ خورده و تا چشم کار میکنه فقط شارژ1000تومانی و 2000 تومانی ÷ر بازار و توی دست فروشنده های دوره گرد زیر چراغ قرمز است ولی خدا وکیلی سعت نسل 3 رایتل به همه سیم کارت و مودم های دیگه می ارزد و گاهی سرعت انتقال داده با اون از adsl همراه اول هم بیشتر میشه شاید بخاطر همین باشه که نسل 3و4 اینترنت در ایرانسل و همراه اول یک شبه متولد شدند کی به کی است چه کسی چک کرده ببینه کارشون درست بوده ا÷راتور نسل 3 رایتل فقط سه سال تبلیغ اون توی جراید و تلویزیون ÷خش و تبلیغ میشد و بعد از 3سال تازه با سزارین به دنیا اومد ولی کمتر از یکماه از عرضه نسل 3 رایتل گذشته بود که این دوتا داداش ایرانسل و همراه اول دیدند کلی فرق بین قیمت فروش بسته و مودم نسل رایتل با اونا است تازه بعلت کارشکنی دولت قبلی در انتقال امتیاز ویژه رایتل باعث شد خلاف میل ا÷راتور نسل 3 از انحصار خارج و دوتا داداش دیگر هم شریکش شدند و اینجا باز بیچاره مردم نا آگاه از تکنولژی این دو شبکه و کم فروشی شرکت های بیمار ایرانی و رانتخواران که در حال حاضر بدون کمترین سرمایه گذاری برای نسل 3 تازه حالا اون دوتا یک شب نسل 3 را زاییدند و هفته بعد تازه نسل 4 را هم به ملت غیور انداختند تازه اونم در این تحریم های کمر شکن که حتی در زمینه مخابرات سیم تلفن هم وارد نکرده با یک توافق با دولت ÷ول لازم هر دو نسل 3و4 را دارند میفروشند بدون اینکه به روی خود بیاورند تازه بماند که ا÷راتور نسل 3 رایتل همان نسل 3 مونده و شاید برای همین است که نسل رایتل از نسل 4 ا÷راتور اول و ایرانسل با کیفیت تر و سریع تره .آره اینه…

  20. علی کرمانشاه می‌گوید

    با سلام و احترام
    من تمام کرمانشاه را زیر و رو کردم متاسفانه یک جا را پیدا نکردمکه مودم وایرلس ایرانسل بفروشد فقط دار ودیوار را کردی پوستر ولی نه نماین گی قابلی دارید و نه عرضه محصول گ یا فقط سارژ فروش فقط دارید و بس ا بقال گرفته تا سیگار فروش تا جیگرکی و حتی گداهای دور گرد فقط شارژ 1000و 2000 تومانی اونم چقدر بی کلاس استانی به این بزرگی با جمعیتی 2/5 میلیون نفری یک عدد نمایندگی فروش مودم ولوازم جانبی ایرانسل وجود نداره در میدان آزادی تابلو خیلی بزرگ زده ای نمایندگی ایرانسل دو تا خانم و یکی آقا آنجا هستن فقط پوستر زرد رنگ ایرانسل است که زده شارژ 1000تومانی عرضه میکند ولی حتی یکعدد مودم و یا لوازم جانبی نداره چند بار است طی ماه جاری من مراجعه کرده ام برای خرید یکعدد مودم وایرلس ایرانسل از نوع (G3 -G4 -E5372-Wi-Fi ) حتی بیانه هم دادم ولی متاسفانه بعد 10روز که قرار بوده برامون 2عدد از همان مدل که پانل هم داره بیاره ولی بیانه را پس داد و گفت نتوانستم بیشت زمان میخواهم بهانه گرانه نمی برند بدون عرضه تشخیص عدم فروش میدهند بدون اینکه فکر کنه که نمایندگی یعدنز چه والا زشت است نتوانید یک محل عرضه د استان راه بندازید لااقل فر شگاه اینترنتی که راحت بشه دسترسی امن و سریع خرید کرد راه اندازی کنید هر آدرس اینترنتی هم که میروی فقط مشخصات و کاتالوک ایرانسل است ولی فروشگاه معتبری عرضه نمیکنه این مشکلات کوچک را حل کنید لااقل به بعضی از نمایندگان معتبر مشخص کنید و اجناس را امانی برای عرضه با مشتریان در اختیارشان بگذاریدتا مردم سرگردان و مورد سوءاستفاده قرار نگیرند و بعد از چقدر رفت آمد بالای قیمت استاندارد نخرند واحد بازرگانی و خدمات نمایندگی استانها بسیار ضعیف و ابتدایی است جای تاسف است…

  21. علی کرمانشاه می‌گوید

    آنتن دهی ایرانسل در ااستان کرمانشاه خوب نیست و در بسته حرفه ای سرعت سیستم G4 نمایش نمیدهد و مدام در حال رفت و آمد است میگویند باعثث آن استفاده آنتن اشتراکی با دیگر شرکتها با هم است چرا آنتن ایرانسل را با دیگر شرکتها به اشتراک میگزارید مگر هزینه آن را از مردم نمیگیرید شما هم دارید مثل همراه اول میشوید وبرایتان ارباب رجوع اهمیتی ندارد همراه اول هر روز قیمتهای مودم و بسته های اینترنتی G3 و G4 را ارزان وبا تنوع اشتراک خانوادگی و عناوین مختلف میفروشد البته با کیفیتی پایین و با قطعی زیاد شما هم لطفا با برداشتن تحریمها و تنوع خدمات در آینده ای نزدیک هزینه ها و مودم ها را ارزانتر به مردم ارائه دهید که لااقل مشتریان شما با شما بمانند به سرعت بیشتر و کیفیت بهتر و ارزانتر نمودن خدمات فکر کنید دیگر لازم نیست از عربها و ترکیه اشتراک بگیرید مستقیم به شرکتهای مادر مراجعه و از دست اول خرید کنید که برای شما و مشت یانتان بهتر است مشتریان شما زیاد میشود اگر رعایت حال آنها و خدمات برتر را ارائه کنید.آینده در گرو عرضه تکنولوژی برت و ارزانتر است .کارمندان تنبل را مرخص و کارمند پرکار و جوان جذب نمایید.تنبلی دیگر بس است فقط کار خوب با جوانهای خوب و جذاب.

  22. سوال می‌گوید

    سلام
    من می خوام مدل LH92 رو بخرم یه سوال و ابهام بزرگ دارم ! لطفا راهنمایی کنید!!!!!

    این مدل در فرکانس 2.4 کار می کنه و می ترسم با تلفن بی سیم تداخل کنه ( خصوصا که پاناسونیک هست و فرکانس پاناسونیک هم که … ) حالا سوال من اینه که تداخل رخ می ده؟ یا با تغییر کانال اتوماتیک حل میشه؟ تغییر کانال داره؟

    برخی مدل ها هم 2.4 دارن و هم 5 ! اگه تداخل بده باید از اینا بخرم؟ و اگه تداخل نباشه همین 2.4 خوبه؟

  23. Ali 22 می‌گوید

    تازه ثابت شده رایتل سرعت اینترنتش تقریبا 6 برابر ایرانسل و البته تقریبا 7-8 برابر همراه اول
    با یه سرچ توی گوگل میتونید ببینید خودتون

    1. سعيد می‌گوید

      کجاست که اینجوریه؟ ایرانسل ٣جى اش رو با سرعت ٢٠٠٠k دریافت میکنم و رایتل رو ١٢٠٠k

  24. Ali 22 می‌گوید

    من به شخصه توی اصفهان رایتل توصیه میکنم چون انتن دهیش توی اصفهان تقریبا کامله و همیشه هم 3G هست اما من یه سیم ایرانسل هم دارم تا میزارمش روی 3G آنتنش میپره یا دیگه خیلی بخواد انتن بده دو انتن . من بالا شهر که بودم که یعنی انتن دهیش کامله برام سه انتن پر کرد در صورتی که رایتل نه.
    با این حال من رایتل رو توصیه میکنم چون همیشه 3G هست و البته با انتن دهی بیشتر
    فکر نکنین که مثلا ایرانسل و همراه اول همه جا انتن میدن ولی اگه سیم ایرانسل یا همراهتونو روی 3G تنظیم کنید میبینید که انتن دهی رایتل از اونا بیشتره

  25. Ali 22 می‌گوید

    خداییش یه خورده قیمت مودم هاتون بالا نیست به خدا هزینه سنگینیه به فکر مردمم باشین

  26. mohi می‌گوید

    Salam . man modem LH92 daram kheili raziam . faghad nmidunam az koja baiad bfahmam chghadr hajm daram va chtor sharj konamesh?

  27. mahsa می‌گوید

    سلام
    دوستان من مودم 4G از راستین بازار تهیه کردم قیمتاش به نسبت بقیه سایت ها خوبه من پیشنهاد میکنم یه سر بزنین ب صورت آنلاین راهنمایی هم میکنن.

  28. Gabriel می‌گوید

    محسن جان LH92 اومده
    امکانش هست بررسیش کنی؟
    الان من موندم LH92 بگیرم یا E5372
    جفتش چینیه، ولی فک کنم هاوایی (E5372) بهتر باشه
    برند LH92 برند خوبیه به نظرتون؟ یه وقت فردا پس فردا نسوزه
    شما خودت اگه بودی، LH92 میخریدی یا E5372؟

    1. محسن صحافی می‌گوید

      سلام
      اومدنش که قبلا هم بود اما هنوز نمی‌دونم تو فروشگاه‌های ایرانسل عرضه می‌شه یا نه. برندش هم با توجه به همکاری قبلی ایرانسل با هواوی باید همون هواوی باشه. از نظر مشخصات که تفاوت چندانی ندارن با هم. از نظر قیمت اما به نظرم تا یه مدت دیگه قیمت مودم‌ها پائین باید و اگر براتون ضرورت نداره کمی صبر کنید البته تصمیم با خودتونه و این فقط پیش بینی منه.
      آپدیت:
      بررسی مجدد و بیشتر من نشون داد که LH92 از مشخصات فنی خیلی بهتری برخورداره و گزینه بهتری به حساب میاد

  29. Gabriel می‌گوید

    ممنون محسن جان

  30. سید می‌گوید

    راجع به مدل LH92 که ممکنه بهترین گزینه هم باشه هیچ توضیحی ندادید. در ضمن تمامی این مودمها و روترها جوری قفل شده اند که فقط با سیمکارت ایرانسل کار کنند. در حالی که می شه اکثر اونها رو از جای دیگه خرید با این امکان که با هر نوع سیمکارتی کار کنه. من خودم یه مدلی دارم که وقتی به سفرهای خارجی هم می رم می تونم با سیمکارتهای همون کشور متصل بشم و این محدود کردن عیب بزرگ مودم و روترهای ایرانسل هست. باز اگر مثل کشورهای دیگه در قبال این محدود کردن قیمت مودم رو تا حد خیلی زیادی (نزدیک به بیست درصد) کاهش می داد منطقی بود و مثل اپراتورهای بزرگ دنیا عمل کرده بود. مثلاً AT&T در آمریکا؛ با لاک کردن گوشی با قیمت 600 دلاری و محدود کدن استفاده انحصاری تا دو سال فقط با همون اپراتور, مبلغی حذوذ 100 دلار بابت گوشی و سیمکار دریافت می کنه.

    1. محسن صحافی می‌گوید

      سلام مدلی که فرمودید هنوز رسما وارد نشده و تنها در وبسایت ایرانسل قرار داده شده و در هنگام بررسی در اختیار ما قرار نگرفته بود. انشالله در اولین فرصت به لیست مودم ها اضافه می کنیم. در مورد قیمت هم همین الان هم از قیمت رسمی پایینتر و با تخفیف عرضه میشه.

  31. میرزا جواد می‌گوید

    قیمتاش اینا هم مثل اینترنتش بالاست !!

  32. sunmy8 می‌گوید

    چقدر پول گرفتین این تبلیغ را برای ایرانسدزد انجام دادین؟ کجایی دنیای را میشناسید به ملتش اینجوری اینترنت داده ؟ واقعا به کجا چنین شتابان؟ چطور تونستین این تبلیغ را واسه این دزدان انجام بدین هان چطوری؟

  33. بابك می‌گوید

    خرید این مودمها با توجه به محدودیت و قیمت بسیار گزاف آنها منطقی نیست ، در ثانی از شما هم بعیده برای ایرانسل تبلیغات خاموش کنید

  34. مهیار می‌گوید

    سلام
    من به فکر خریدش هستم اما به نظرم اول باید یه یو سیم بخرم ببینم آنتن دهیش با گوشی تو منطقه خودمون یعنی تهرانپارس چجوریه بعد برم سراغش بین اینها هم اونی که باطری 5200 داشت غولی برای خودش می خوام وصلش کنم به پی سی با کابل شبکه

  35. Nima می‌گوید

    دلیل این همه مطلب گذاشتن از ایرانسل چیه آدم حس میکنه دارید تبلیغ میکنید
    اخه مگه آدم عقلش کمه مودم ایرانسل بخره که فقط با سیمکارت ایرانسل درست کار میکنه

    1. محسن صحافی می‌گوید

      سلام روزانه دهها خبر از برندهای مختلف در فارنت منتشر میشه و هیچ هدف تبلیغاتی ندارند. مودم های این مطلب نیز جزئی از محصولات موجود در بازار هستند و یا بهتره بگیم تنها محصولات موجود در بازار. در مورد اینکه چرا ایرانسل؟: در متن توضیح دادیم. موفق باشید.