تماشا کنید: سوسک‌ها دنیای اطراف را در تاریکی چگونه می‌بینند؟

همان‌طور که احتمالا می‌دانید برخی حیوانات می‌توانند دنیا را در نورکم محیطی، روشن‌تر از انسان‌ها مشاهده کنند. در مطالعه‌ جدید انجام شده بوسیله دانشمندان، تحقیقاتی بر روی قوه بینایی سوسک‌ها انجام شد که نتایج جالبی نیز در بر داشته است.

0

این محققان با استفاده از یک ابزار تصویربرداری بدو ن‌ضرر، سیگنال‌های الکتریکی چشم سوسک‌ها را مورد بررسی قراردادند تا عکس‌العمل سلول‌های دریافت نور در شناسایی پرتوهای نور ورودی را مورد بررسی قراردهند.

این محققان دریافتند چشمان سوسک‌ها می‌توانند هر ثانیه یک پرتو نوری را در شرایط محیطی بدون نور ماه دریافت کنند. اگرچه انسان‌ها و اکثر آفریده‌ها نمی‌توانند سیگنال‌های نوری را با این نرخ پردازش کنند اما سوسک‌ها نگاهی دیگر به جهان دارند.

cockroach

این ایده مشابه تفکری است که در پشت دوربین‌ها و سنسورهای استفاده شده در آن ها وجود دارد تا عکس برداری در شرایط با نور کم محیطی را ساده‌تر کند. زنبور عسل و نوع خاص دیگری از سوسک‌ها نیز از جمله موجوداتی هستند که از توانایی مشابه در نور کم بهره می‌برند. دانشمندان در حال تحقیق بر روی این یافته‌ها هستند تا از نتایج بدست آمده در تکنولوژی‌های دید مصنوعی در شب بهره ببرند.

 

Petapixel

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.