حتی نسخه‌های غیرقانونی ویندوز 7 و 8 هم به‌رایگان به ویندوز 10 آپدیت خواهند شد

همان‌طور که می‌دانید بسیاری از کاربران از جمله ایرانی‌ها از نسخه‌های غیرقانونی ویندوز استفاده می‌کند. تاکنون امکان آپدیت ویندوز برای چنین کاربرانی ممکن نبود اما مایکروسافت در یک اقدام غافلگیرکننده و البته منطقی تصمیم گرفته تا حتی نسخه‌های غیرقانونی ویندوز 7 و 8 را نیز به ویندوز 10 آپدیت کند.

1

“تری میرسون” مدیر بخش ویندوز مایکروسافت در گفتگویی با رویترز اعلام کرد: “ما تمامی پی‌سی‌های واجد شرایط، اصلی و یا غیراصلی را به ویندوز 10 آپدیت خواهیم کرد.” به این ترتیب حتی اگر لپ‌تاپ یا کامپیوتر شما از ویندوز 7 یا 8 غیرقانونی و کپی استفاده می‌کند به‌صورت رایگان ویندوز 10 را در تابستان دریافت خواهد کرد.

مایکروسافت از ویندوز XP تصمیم گرفت تا راهی برای جلوگیری از کپی غیرقانونی ویندوز پیدا کند و برای اولین بار در این ویندوز قفل نرم‌افزاری ضدکپی را تعبیه کرد. اما طولی نکشید که هکرها توانستند لایسنس آن را دستکاری کرده و شماره سریالی برای نصب ویندوز در سال 2001 منتشر کنند. این قفل در نسخه‌های آینده پیشرفت قابل توجهی کرد اما هربار هکرها راهی پیدا کردند تا سیستم‌عامل مایکروسافت را به رایگان نصب کنند. از آن‌جایی که مایکروسافت در این زمینه ناکام ماند تصمیم گرفته تا حتی نسخه‌های غیرقانونی را هم به ویندوز 10 آپدیت کند تا حداقل کاربران ویندوز در معرض حملات امنیتی قرار نگیرند. همان‌طور که می‌دانید بسیاری تعمیرگاه‌ها و مراکز خدمات نرم‌افزاری ویندوزهای کپی را به عنوان اریجینال بر روی لپ‌تاپ مشتریان نصب می‌کنند و کاربر تصور می‌کند از نسخه اصلی و قانونی استفاده می‌کند.

استیو بالمر مدیرعامل سابق مایکروسافت در سال 2011 اعلام کرده بود که در چین از هر 10 کپی ویندوز تنها یکی قانونی خریداری شده است؛ آماری که در ایران به صفر کاهش می‌یابد البته اگر ویندوزهای اریجینال عرضه شده بر روی لپ‌تاپ‌ها را در نظر نگیریم.

TheVerge

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. مهیار لطیفی می‌گوید

    سلام.یه سوال دارم.
    اگر که از ویندوز کرک شده در خارج از ایران استفاده کنیم.مشکلی برام پیش نمیاد؟