مایکروسافت: ویندوز 10 از قابلیت ورود با تشخیص چهره و اسکن چشم پشتیبانی خواهد کرد

مایکروسافت امروز اعلام کرد که کاربران ویندوز ۱۰ خواهند توانست با تشخیص چهره و اسکن چشم به سیستم‌عامل جدید این شرکت وارد شوند.

0

اگر دستی از دور به هَک داشته باشید حتماً در جریان هستید که یکی از راه‌های نفوذ به کامپیوترها استفاده از گذر واژه‌هاست؛ به همین دلیل مایکروسافت سعی کرده تا در نسخه جدید ویندوز خود قابلیت‌هایی جدیدی با نام Windows Hello را ایجاد کند.

با این حساب، کاربران با استفاده از مشخصات ظاهری چهره و اثر انگشت خود قادر به استفاده از سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ خواهند بود. همانطور که در ابتدا هم اشاره شد دسترسی به گذر واژه‌ها کاری ناممکن برای هکرها نیست و تجربه نشان داده که این شیوه برای حفظ امنیت ویندوز زیاد قابل اطمینان نیست. اپل و سامسونگ نیز به همین منظور امکان اسکن اثر انگشت را در محصولات تراز اول خود تعبیه کرده‌اند.

windows 10 design

بلفیور مدعی است که امکان Windows Hello باعث خواهد شد امنیت کاربر در فضای آنلاین نیز بهبود یابد چرا که از این پس فرآیند تأیید صحت کاربر دگرگون شده است. تمامی کامپیوترهایی که در حال حاضر به دستگاه تشخیص اثر انگشت مجهز هستند از Windows Hello پشتیبانی خواهند کرد.

اسکن چشم و صورت نیز از طریق سخت‌افزار و نرم‌افزارهای مخصوص این کار انجام می‌شود. به کارگیری فناوری اینفرارِد باعث می‌شود تا تشخیص چشم و صورت در محیط‌هایی با نورهای مختلف به راحتی انجام شود.

مایکروسافت همچنین اعلام کرده که توسعه‌دهندگان ویندوز ۱۰ در حال کار بر روی سرویس‌ جدید دیگری به نام Passport هستند.این سرویس نیز جنبه امنیتی دارد و شیوه‌ جدید و مطمئن‌تری برای ورود به وب‌سایت و اپلیکیشن‌های مختلف را به ارمغان خواهد آورد. با این حساب به جای به خدمت گرفتن گذرواژه،‌ ویندوز ۱۰ راه‌های جدید و مطمئن دیگری را برای حفظ امنیت سیستم‌عامل جدید مایکروسافت ارائه می‌دهد.

همان‌طور که گفته شد به خدمت گرفتن شیوه‌های جدید نیاز به گذر واژه را مرتفع می‌کند و ذخیره نشدن پسورد‌ بر روی سرورها تاحدود زیادی جلوی خرابکاری هکرها را خواهد گرفت.

AFP

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.