قویترین دوربین جهان تصویری نادر از ستاره دنباله‌دار Lovejoy ثبت کرد

تا زمان بهره‌برداری از دوربین 3.2 گیگاپیکسلی LSST در شیلی، دوربین انرژی تاریک با 570 مگاپیکسل که این دوربین نیز در شیلی قرار دارد، قوی‌ترین دوربین جهان به شمار می‌آید.

0

این دوربین که در حال عکس‌برداری از آسمان به منظور ثبت اطلاعاتی در خصوص طبیعت ماده تاریک یا همان انرژی تاریک بود به طور تصادفی تصاویری از ستاره دنباله‌دار Lovejoy شکار کرد.

در زیر می‌توانید تصویری واضح از این ستاره دنباله‌دار را مشاهده کنید.

larger

هریک از پنل‌های مشاهده شده در تصویر توسط یکی از سنسورهای جداگانه از جمع 62 سنسور CCD در تاریخ 27 دسامبر 2014 ثبت شدند. این تصاویر با توجه به اینکه محققان در حال استفاده از این دوربین به منظور بررسی یافته‌هایی در فواصل دورتر بودند محققان را متعجب کرده است.

این دوربین نسبت به نورهایی تا 8 میلیارد سال نوری دورتر از زمین حساس بوده و این درحالیستکه این ستاره دنباله‌دار در حال حرکت در فاصله 82 میلیون کیلومتری از زمین بوده است. اگرچه هسته این ستاره دنباله‌دار از توپ یخی ساخته شده اما قسمت مرئی این ستاره درواقع از ابری مملو از گاز و غبار تشکیل شده که 643 هزار کیلومتر قطر دارد.

شاید این تصویر این نکته را در بر دارد که پیش از آنکه به فواصل دوردست خیره شویم، به دنبال کشف رازهای اجسامی باشیم که در فواصل نزدیک‌تر به زمین در حال سیر و حرکت هستند.

Petapixel

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.