اچ‌تی‌سی وان M9 با چیپست اسنپ‌دراگون 810 تا 55 درجه سانتیگراد داغ می‌شود!

پیش از این اخباری مبنی بر تصمیم شرکت سامسونگ مبنی بر کنارگذاشتن تراشه اسنپ‌دراگون 810 به علت گرمای بیش از حد و استفاده از تراشه جایگزین Exynos 7 منتشر شده بود. اگرچه شرکت‌های مختلف قصد دارند از این تراشه استفاده کنند اما تست‌های مرتبط با تصاویر گرمایی نشان می‌دهند دمای این دستگاه می تواند به 55.4 درجه سلسیوس (130 درجه فارنهایت)، البته در شرایط سخت کاری برسد.

0

بنابر گزارش منتشره در وبلاگ آلمانی Tweakers.net، وان M9 در حال اجرای برنامه GFXBench که دستگاه را در بدترین شرایط کاری و تحت تاثیر فعالیت‌های پردازشی، گرمایی و مصرف زیاد توان قرار می‌دهد چنین عکس‌العملی داشته است.

این درحالیست که دمای دستگاه‌هایی مانند آیفون 6 پلاس، ال‌جی جی3، گلکسی نوت 4 و وان M8 اچ‌تی‌سی در طول تست‌های مشابه نهایتا به چیزی در حدود 40 درجه سانتیگراد رسیده‌اند.

Smartphone Temperatures

البته موارد یادشده برای صرفنظر کردن از استفاده و یا خرید One M9 کافی نبوده و از سوی دیگر شرکت‌های سازنده دیگر نظیر ال‌جی، موتورولا، سونی و دیگر شرکت‌های معتبر نیز برنامه‌هایی برای عرضه دستگاه‌های خود برپایه این تراشه دارند.

در مقام مقایسه، دمای تولیدشده در این دستگاه، برابر با دمایی است که در یک پردازنده گرافیکی سطح بالا، تحت تنش زیاد و یا اجرای بازی‌های با گرافیک بالا تولید می‌شود و البته در دستگاه‌‌های یادشده این کارت‌ها به گونه‌ای طراحی می‌شوند که به واسطه ساختار، رادیاتورها و فن‌ها بتوانند به خوبی گرما را از رایانه شما دور کنند. نکته جالب اینکه در M9 علی‌رغم ایجاد گرمای زیاد، دستگاه خاموش نشد. البته مدنظر داشته باشید که پیام‌های هشداری بر روی دستگاه نمایان شدند.

نهایتا با توجه به اینکه دقت دوربین‌های دماسنج چندان بالا نیست، نمی‌توان ادعا نمود دمای بدست آمده از دقت کاملا بالا و بدون ایراد برخوردار است. از سوی دیگر بنابرادعای Tweakers در شرایط عادی و با استفاده معمول، وان M9 به این دمای بالا نمی‌رسد و از سوی دیگر نرم‌افزار موجود بر روی دستگاه نیز نسخه نهایی نمی‌باشد.

HTC-One-M9-non-final-software-01

در همین حال شرکت اچ‌تی‌سی در واکنش به انتشار این خبر در پستی توئیتری اعلام کرده که نرم‌افزار اچ‌تی‌سی وان M9 نسخه نهایی نبوده و نتایج بنچمارک‌های انجام شده پیش از عرضه نسخه نهایی آن مهم نیست.

همانطور که اشاره کردیم دمای استفاده معمول از هیچ گوشی تا حد نهایی آن بالا نمی‌رود و در عین حال دلیل مورد اشاره اچ‌تی‌سی نیز کاملا منطقی است و درهرحال امیدواریم اچ‌تی‌سی وان M9 در زمان عرضه در دستان شما تا این حد تب نکند!

cultofandroid

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.