اوضاع همچنان وخیم است؛ فروش ناامید کننده BlackBerry Passport و BlackBerry Classic

به نظر می‌رسد کشتی به گل نشسته بلک‌بری حتی با مالک جدید چینی خود نیز به این زودی‌ها قصد حرکت ندارد، زیرا بر اساس گزارش بانک مورگان استنلی که روز دوشنبه منتشر گردید، دو گوشی لوکس و خوش‌ساخت BlackBerry Passport و BlackBerry Classic به هیچ‌وجه نتوانستند نقش ناجی شرکت سازنده خود را بازی کنند.

1

به گزارش تحلیل گران مورگان استنلی، دو محصول سر سبد بلک‌بری پاسپورت و کلاسیک که یکی از شاهکارهای این کمپانی کانادایی\چینی به شمار می‌آیند، نتوانستند فروش قابل توجهی در بازار داشته باشند.

بر این اساس تخمین زده می‌شود، بلک‌بری در سه ماه جاری کاری تنها توانسته حدود هشت هزار از این دستگاه‌ها را به فروش برساند. این موسسه همچنین پیش‌بینی کرده که بلک‌بری برای خروج از بحران مالی نیاز به فروش 2 الی 3 میلیون از این مدل‌های تازه تولید شده را تا سال 2016 دارد؛ بلک‌بری همچنین تا زمان یاد شده باید 500 میلیون دلار از فروش نرم‌افزارهای خود به دست آورد.

در این گزارش مورگان، بی‌برنامگی بلک‌بری را اصلی‌ترین دلیل فروش ضعیف محصولات جدیدش دانسته. هنگامی که BlackBerry Passport با صفحه‌نمایش 4.5 اینچی لمسی مربعی با وضوح تصویر قابل قبول 1440 در 1440 پیکسل و کیبورد کامل QWERTY معرفی گردید، به سرعت 200 هزار از این دستگاه پیش فروش شد؛ اما مدتی بعد اپراتور AT&T در امریکا نسخه‌ای خاص از این محصول را با گوشه‌هایی گرد راهی بازار کرد که باعث سردرگمی کاربران گردید.

بلک‌بری کلاسیک نیز که تنها تحت قرارداد اپراتور AT&T در ایالات‌متحده عرضه می‌گردد، یادآور طراحی به کار گرفته شده در گوشی BlackBerry Bold 9900 با بهره‌مندی از سیستم‌عامل بلک‌بری 10 است که از جذابیت آن می‌کاهد. این دستگاه قابلیت شخصی‌سازی میان‌برها را با استفاده از کیبورد QWERTY داشته و در آذر ماه که پیش فروش آن در امریکای شمالی آغاز گردید، ظرف چند دقیقه تمامی موجودی انبار های بلکبری خالی شد. هم‌اکنون هر برگ سهام این کمپانی کانادایی حدود 9.65 دلار خرید و فروش می‌شود، اما بر اساس پیش‌بینی‌های انجام شده این رقم ممکن است با ادامه داشتن روند کنونی تا 7 دلار نیز کاهش یابد.

 

phonearena

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. حسام می‌گوید

    چون داداش خیلی گرونه
    خـــــــــــــــــیـــــــــــــــلی