ویندوز 10 به شما فضای ذخیره‌سازی بیشتری خواهد داد

ویندوز 10 احتمالاً دوباره از منوی استارت و گزینه‌های دوستانه‌تر دسکتاپ استفاده خواهد کرد؛ اما با وجود رابط کاربری و قابلیت‌های جدید، شاید به نکته‌های بهبودیافته دیگر، توجه نکنید.

0

در این پست که به بیان جزئیات حافظه موردنیاز برای ویندوز 10 پرداخته شده، مایکروسافت اعلام کرده که نسخه پیش‌نمایش موجود از ویندوز 10، روش‌های قابل‌توجهی برای صرفه‌جویی فضا دارد. مایکروسافت توانسته با استفاده از فشرده‌سازی فایل‌ها، در حدود 1.5 گیگابایت در سیستم‌های 32 بیتی و 2.6 گیگابایت فضا در سیستم‌های 64 بیتی آزاد کند. همین روش فشرده‌سازی و ذخیره کردن در گوشی‌هایی که از ویندوز 10 استفاده کنند، در آینده پیاده خواهد شد.

البته این تنها راه صرفه‌جویی در فضا نیست. برای ریفرش و ریست کردن ویندوز 10، دیگر نیازی به فایل ریکاوری ایمیج جداگانه که معمولاً توسط سازنده‌ بر پی‌سی از پیش نصب شده بود نداریم. درنتیجه در کامپیوترهای مختلف، فضایی از 4 تا 12 گیگابایت آزاد خواهد شد. با جمع این فضاهای آزاد شده در بعضی از کامپیوترها تا 15 گیگابایت فضای خالی بیشتر خواهیم داشت.

Windows-10

گوشی‌ها از این روش بهره نخواهند برد، چرا که روش ریکاوری در آن‌ها کاملاً متفاوت است؛ اما تبلت‌ها، لپ‌تاپ‌ها و کامپیوترهای رومیزی که از ویندوز 10 استفاده کنند، در فضای در دسترس خود تغییر افزایشی مشاهده خواهند کرد.

مایکروسافت برای مدت‌زمان طولانی از فشرده‌سازی در ویندوز استفاده کرده، اما به نظر می‌رسد راه بهبودیافته‌ای پیدا کرده تا فایل‌های سیستمی را به گونه‌ای فشرده کند که کار ویندوز 10 مختل نشود. به گفته یکی از سخنگویان مایکروسافت، این شرکت به میزان RAM موجود در هر سیستم توجه می‌کند و قبل از فشرده کردن فایل‌های سیستمی، بررسی می‌کند که پردازنده آن کامپیوتر با چه سرعتی می‌تواند فایل‌های فشرده شده را باز کند.

اگر این فشردگی بتواند بدون به خطر انداختن سرعت پاسخ‌دهی کامپیوتر، فضای اضافی برایتان ایجاد کند، به‌روزرسانی به صورت خودکار در ویندوز 10 انجام خواهد شد. دستگاه‌های موجود می‌توانند نسخه فعلی ویندوز خود را به نسخه 10 ارتقا دهند و دستگاه‌های جدید هم از ابتدا دارای این سیستم‌عامل خواهند بود.

theverge

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.