آپدیت اندروید 5 سرانجام برای سونی اکسپریا زد3 و زد3 کامپکت منتشر شد

پس از ماه‌ها انتظار حالا نوبت سونی رسیده تا پس از سامسونگ، ال‌جی، اچ‌تی‌سی و سایر رقبا آپدیت اندروید 5 آب‌نبات چوبی را برای پرچم‌دار خود Xperia Z3 به همراه برادر کوچکترش Xperia Z3 Compact آغاز کند.

1

این آپدیت که فعلا از شمال اروپا شروع شده آپدیت اندروید 5.0 را با تمامی ویژگی‌هایش به سری اکسپریا زد3 خواهد آورد. به گفته سونی این آپدیت حداکثر تا سه هفته دیگر در تمامی نقاط دنیا عرضه خواهد شد و سرانجام کاربران سونی نیز طعم آب‌نبات گوگل را خواهند چشید. درحالی‌که رقبایی مانند ال‌جی، اچ‌تی‌سی، سامسونگ و موتورولا مدت‌ها پیش این آپدیت را برای پرچم‌داران خود عرضه کرده و حالا مشغول آپدیت گوشی‌های قدیمی‌تر خود هستند ژاپنی‌ها تازه دست به کار شده‌اند؛ هرچند دیر رسیدن بهتر از هرگز نرسیدن است!

آپدیت اندروید 5 علاوه بر ران‌تایم ART و سرعت بالاتر، پروژه ولتا برای افزایش عمر شارژ و همچنین طراحی متریال گوگل را به همراه خواهد آورد. البته هنوز نمی‌دانیم رابط کاربری سونی تا چه حد قرار است با حال و هوای متریال همراه باشد اما امیدواریم سونی مانند همیشه تغییرات کمی را در رابط کاربری اندروید ایجاد کرده باشد. در این آپدیت همچنین امکان تغییر میان‌برهای صفحه‌قفل نیز فراهم شده و سونی پروژه Android for Work را نیز در آن گنجانده است.

گفته می‌شود سونی فعلاً بر روی عرضه آپدیت برای سری زد تمرکز کرده و هنوز برنامه‌ای برای آپدیت سایر گوشی‌های خود ندارد.

GSMArena

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. حمیدرضا می‌گوید

    آقای ارغوان عزیز این جمله را لطفأ مجدد بررسی کنید: “هرچند زوتر رسیدن بهتر از هرگز نرسیدن است!”