با Ampere از عملکرد صحیح شارژر گوشی اندرویدی خود مطمئن شوید

حتماً برای شما هم پیش آمده که گاهی حس کنید شارژ شدن گجت اندرویدیتان بیش‌ازحد به طول انجامیده و یا یک‌شب تا صبح شارژر تنها 50 درصد باتری گوشی شما را شارژ کرده است. در این مواقع ممکن است مشکل از شارژر یا کابل آن باشد و شاید هم اشکالی در باتری و یا سوکت شارژ گوشی ایجاد شده باشد. معمولاً در این شرایط چاره‌ای به جز امتحان کردن شارژرهای مختلف نیست اما Ampere این مشکل را تا حد زیادی برطرف خواهد کرد.

3

سرعت شارژ گوشی به جز فناوری‌هایی مانند QuickCharge به آمپر یا شدت جریان شارژر نیز بستگی دارد. حتماً می‌دانید شارژ کردن از طریق شارژر فندکی ماشین و یا درگاه USB کامپیوتر بیشتر از آداپتور وقت‌گیر خواهد بود و دلیل آن هم شدت جریان کمتر است. پس اگر با شارژر اصلی دستگاه هم گوشی شما دیرتر از معمول شارژ می‌شود وقت آن است که شدت جریان ورودی را بررسی کنید؛ Ampere این کار را برایتان انجام خواهد داد.

توسعه‌دهنده Braintrapp این اپلیکیشن اندرویدی را برای اندازه‌گیری شدت جریان دقیقی که به گوشی شما وارد می‌شود طراحی کرده است. مراحل کار را با یکدیگر مرور می‌کنیم.

یک – نصب Ampere

ابتدا باید Ampere را از گوگل پلی و یا سایر مارکت‌های مطمئن اندرویدی دانلود کنید. سرویس‌های کمکی دانلود از گوگل پلی نیز در اینترنت فراوان‌اند.

Downlod-Google-Play

دو – آزمون شارژر

مطمئن شوید که گوشی به شارژ متصل نیست و اپلیکیشن‌های باز را هم کاملاً ببندید. بار اولی که اپلیکیشن را باز می‌کنید عملیات کالیبره شدن برای حدود 5 تا 10 ثانیه انجام خواهد شد و پس از آن عددی منفی را بر روی صفحه مشاهده خواهید کرد. این عدد در واقع میزان شدت جریان یا آمپراژی است که گوشی شما مصرف می‌کند. کمی منتظر بمانید تا مطمئن شوید عدد ثابت شده است؛ سپس آن را یادداشت کرده یا به خاطر بسپارید.

Ampere-1

حالا عدد شدت جریان شارژر گوشی را از روی آن بخوانید. این عدد معمولاً برحسب آمپر نوشته خواهد شد و باید با ضرب کردن آن در 1000 آن را به میلی‌آمپر تبدیل کنید.

Charger

حالا گوشی را به شارژ متصل کنید و مجدداً عدد را از Ampere بخوانید. توجه کنید که مجموع قدر مطلق عدد اولیه با این عدد باید برابر با شدت جریان شارژر شما باشد. به‌طور مثال اگر عدد اولیه 600- باشد و پس از شارژ نیز عدد 720 میلی‌آمپر را ببینید عدد شدت جریان روی شارژر باید چیزی حدود 1320 میلی‌آمپر یا 1.32 آمپر باشد. معمولاً اختلافی در حد 100 میلی‌آمپر قابل‌چشم‌پوشی است اما اگر اختلاف بیشتر از این‌ها بود چطور؟

Ampere-

در این صورت احتمالاً مشکل از شارژر و یا کابل آن است. بهترین راه این است که از کابل دیگری استفاده کنید چرا که معمولاً دلیل اصلی دیر شارژ شدن کابل قدیمی یا خراب است و ارزان‌ترین راه هم تعویض کابل خواهد بود. در صورتی که Ampere مشکلی را در شارژر شما تشخیص ندهد احتمالاً مشکل از باتری و یا خود گوشی خواهد بود.

WonderHowTo

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

3 نظر برای این مطلب
  1. مجتبی می‌گوید

    واقعا بعضی از نرم افزارها را که کارای خوب داره را ادم حیفش میاد در بارش نظر نده واقعا خیلی خیلی خوب بود تشکر

  2. علی می‌گوید

    خیلی خوب بود مرسی

  3. حمید می‌گوید

    فوق ، فوق العاده بود
    بخصوص ازمون شارژر
    ایول فارنت بازم بزار از اینا