تماشا کنید: چینی‌ها یک آسمان‌خراش 57 طبقه را در 19 روز به‌طور کامل ساختند!

چینی‌ها همیشه به‌سرعت در ساخت‌وساز مشهور بوده‌اند اما درزمینهٔ ساختمان‌سازی چطور؟ یک شرکت ساختمان‌سازی چینی به‌تازگی پروژه ساخت اسمان خراش 57 طبقه را به پایان رسانده است پروژه‌ای که تعجب هر بیننده‌ای را به خود جلب خواهد کرد.

4

این شرکت چینی 57 طبقه را در تنها 19 روز ساخته است! یعنی به‌طور میانگین روزی 3 طبقه! این ساختمان 180000 مترمربع زیربنا دارد و با بلوک‌های لگو مانند ساخته‌شده است شده این شرکت دائماً در حال افزایش سرعت ساخت و ابعاد ساختمان‌هایش است شرکت قول داده عملیات ساخت اسمان خراش 220 طبقه‌ای را که قبلاً قول داده بود به مرحله اجرا درآورد.

این ساختمان دارای تالارهایی به ارتفاع ۱۰ تا ۱۹ متر، ۸۰۰ آپارتمان و دفاتر اداری با گنجایش ۴۰۰۰ نفر است. این شرکت ادعا می‌کند که استفاده از واحدهای پیش‌ساخته باعث شده مصرف سیمانشان تا حد ۱۵۰۰۰ کامیون کاهش یابد و به‌این‌ترتیب آزاد شدن غبار در هوای آلوده‌ی چین را تقریباً به صفر رسانده است البته از استحکام و عمر این بنا صحبتی نشده است. همچنین ادعا می‌شود که هوای داخل این ساختمان‌ها به دلیل ساختار و شیوه‌ی نزدیک قرار گرفتن بلوک‌ها و دستگاه‌های تصفیه هوای موجود داخل ساختمان 99.9٪ پاک است. شیشه‌های این ساختمان نیز چهار لایه هستند و به‌این‌ترتیب مصرف انرژی آن‌هم پایین می‌آید که به‌این‌ترتیب در مقایسه با ساختمان‌های عادی ۱۲۰۰۰ تن دی‌اکسید کربن کمتری به هوا وارد می‌کند.

Gizmodo

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

4 نظر برای این مطلب
  1. مرتضی.س می‌گوید

    چینی ها تو 19 روز ساختمون آسمون خراش ساختن ماله ما ساختمون میسازن با تف،جالب اینجاست فوت کنی میریزه قیمت خدا تومن زمان کار 90 سال

  2. حمید می‌گوید

    عجبا ….

  3. مرتضی می‌گوید

    wow :o

  4. M A T A می‌گوید

    واقعا ویدیو های قشنگی میزارین کیف کردم خدا قوت بازم ممنون