یوتیوب امکان آپلود و نمایش ویدئوهای 360 درجه را به سرویس خود افزود

تماشای تصاویر 360 درجه بسیار لذت بخش است اما ویدئوهای 360 درجه بسیار لذت‌بخش‌تر! درست مانند این‌که در مکان دیگری ایستاده باشید و بتوانید از هر زاویه دلخواهی اتفاقات را تماشا کنید. یوتیوب به تازگی امکان آپلود و نمایش چنین ویدئوهایی را به سرویس و اپلیکیشن خود افزوده است.

0

اگر قصد تماشای یک ویدئوی 360 درجه در کامپیوتر و از طریق وب‌سایت یوتیوب را داشته باشید می‌توانید با استفاده از موس و یا نشان‌گر‌های بالای صفحه ویدئو را از زوایای مختلف مشاهده کنید اما برای کاربران گوشی‌های اندرویدی ماجرا جالب‌تر خواهد بود. درست شبیه به تماشای تصاویر Photosphere با چرخاندن گوشی خود می‌توانید به لطف حسگر ژیروسکوپ دنیای اطراف را از دریچه صفحه‌نمایش گوشی خود تماشا کنید. گفته می‌شود پشتیبانی از ویدئوهای 360 درجه برای iOS و آیفون نیز به زودی از راه خواهد رسید.

YouTube-360-video

اما فیلمبرداری چنین ویدئوهایی به دوربین‌های مخصوصی نیاز دارد و آپلود آن نیز شامل آپلود اسکریپت‌های خاصی برای پشتیبانی از حالت 360 درجه می‌شود که می‌توانید راهنمای آن را اینجا بخوانید. البته یوتیوب قصد دارد این روال را نیز در آینده به صورت خودکار انجام دهد. نمونه یک ویدئوی 360 درجه را می‌توانید از اینجا تماشا کنید.

GSMArena

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.