خودروی هیبرید BMW i8 هم به جمع خودروهای پلیس دبی اضافه شد!

پلیس دبی یکی از سریع‌ترین و لوکس‌ترین نیروهای پلیس دنیاست. در این شهر خودروهای پلیس از Chevy Camaro گرفته تا بوگاتی ویرون و لمبورگینی اونتادور را می‌توان یافت. حالا در جدیدترین اقدام، پلیس این شهر خودروی هیبریدی و دوست‌دار محیط زیست BMW i8 را نیز به کلکسیون خود اضافه کرده است.

0

چه برای تأمین امنیت و چه جنبه‌های نمایشی پلیس دبی از مدرن‌ترین نیروهای پلیس دنیاست. نه‌تنها خودروهای گران‌قیمت و سریع بلکه فناوری‌های روزی مانند عینک گوگل نیز در خدمت نیروی پلیس این شهر است. حالا به این امکانات خودروی هیبرید جدید BMW i8 را نیز باید اضافه کنید. با درب‌های خفاشی شکل و ظاهر جذاب شاید باور این امر سخت باشد که i8 یک خودروی الکتریکی است و برای حرکت نیازی به سوخت‌های فسیلی ندارد.

بی‌ام‌دبلیو i8 دارای یک موتور معمولی سه سیلندره با یک موتور الکتریکی است که با یکدیگر می‌توانند توانی برابر 357 اسب بخار و گشتاوری برابر با 420 پوند-فوت را ایجاد کنند. به این ترتیب i8 می‌توان ظرف مدت 4.2 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برسد و سرعت حداکثر یا اصطلاحاً Top Speed خودرو هم 250 کیلومتر بر ساعت اعلام شده است.

البته i8 سریع‌ترین خودروی نیروی پلیس دبی نیست و نیازی هم ندارد که باشد! هدف پلیس دبی از خرید چنین خودروهایی بیشتر خودنمایی و جذب توریست‌های بیشتر است و چند کیلومتر بر ساعت بیشتر یا کمتر کمک زیادی به تعقیب مجرمان نخواهد کرد.

DigitalTrends

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.