اپل فناوری تشخیص فشار لمسی و رنگ صورتی را به آیفون بعدی خود می‌آورد

به گزارش وال استریت ژورنال، اپل در حال برنامه ریزی برای عرضه نسل جدیدی از آیفون می باشد که به فناوری  Force Touch مجهز گردیده است.

0

لازم به یاد آوریست که دوشنبه اپل اعلام کرد، از فناوری Force Touch در ساخت ساعت هوشمند اپل‌واچ به کار گرفته شده است. قابلیت مذکور به کاربر این امکان را می‌دهد که در برابر میزان فشار وارده بر صفحه‌نمایش، عملکردهای متفاوتی را تنظیم نماید. به بیانی ساده‌تر، اگر هنگام لمس کردن صفحه‌نمایش دستگاه خود فشاری بیش از حد معمول وارد نمایید، قابلیت‌های متفاوتی برای شما وجود خواهد داشت که در غیر آن صورت امکان دسترسی به آن‌ها را نخواهید داشت.

برای مثال درصورتی که انگشت خود را بیرون از صفحه‌ی نمایش قرار داده و شروع به کشیدن انگشت خود به داخل صفحه‌ی نمایش نمایید، لمس انجام شده در خارج از صفحه‌ی نمایش نیز بر اساس فشار وارد شده، توسط ابزار هوشمند تشخیص داده خواهد شد. از این قابلیت علاوه بر ساعت هوشمند اپل‌واچ، در ترک‌پد نسل جدید مکبوک ایر نیز به کار گرفته شده، اما عملکرد آن شباهتی به مورد مشابه بر روی اپل‌واچ ندارد.

بر اساس گزارش‌های دریافتی، به نظر می‌رسد سری بعدی آیفون نسبت به نسل قبلی تغییر چندانی در ظاهر نداشته و فعلاً رویه تولید دو گوشی در اندازه‌های 4.7 و 5.5 اینچی  ادامه خواهد یافت؛ هرچند شایعاتی در رابطه با تولید نسخه‌ای از این محصول به رنگ صورتی به گوش می‌رسد که تا این لحظه توسط هیچ منبع موثقی تأیید یا تکذیب نگردیده است.

  theverge

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.