اندروید ور در مقابل اپل واچ، مقایسه شانه به شانه

شرکت اپل جزئیات نهایی را در خصوص محصول جدید خود در حوزه ساعت‌های هوشمند منتشر کرد و با توجه به اینکه پیش‌ از این، سیستم‌عامل ویژه اندرویدی ساعت‌های هوشمند با نام Android Wear به بازار عرضه شده بود، بد نیست مقایسه‌ای میان این دو سیستم‌عامل و محصولات تولیدی برپایه آن‌ها انجام دهیم.

0

همان‌طور که می‌دانید هر دو سیستم عامل یادشده از تعامل لازم با گوشی‌های هوشمند مجهز به سیستم‌عامل‌های اندروید و iOS برخوردارند. اپل واچ از گوشی‌های هوشمند با سیستم‌عامل iOS 8 پشتیبانی می‌کند و Android Wear نیز دستگاه‌های مجهز به اندروید 4.3 و بالاتر را پشتیبانی می‌کند.

نرم‌افزار

هر دو سیستم‌عامل برپایه مشاهده هشدارها و البته مجموعه‌ای از برنامه‌های مخصوص گجت‌های پوشیدنی طراحی شده‌اند. اندروید ور با بهره‌گیری از طرح کارت‌های قابل جابجایی به مدیریت وظایف می‌پردازد و سیستم‌عامل اپل نیز برنامه‌ها را بر روی یک صفحه‌نمایش اصلی به همراه هشدارهای ظاهرشونده مدیریت می‌کند.

در ساعت هوشمند اپل به جای پیمایش از طریق لمس، از قابلیت ویژه‌ای در جهت حرکت میان برنامه‌ها و تغییر تنظیمات بهره برده شده است. می‌توانید ظاهر ساعت‌های هوشمند را نیز به واسطه استفاده از برنامه‌های جانبی تغییر دهید.software

کاربردهای موجود نیز تقریبا مشابه بوده و علاوه بر دریافت سریع هشدارها می‌توانید از قابلیت ارسال پاسخ سریع به پیامک‌ها، ایمیل‌ها، تماس‌ها و … استفاده کنید. هر دو پلتفرم یادشده از برنامه‌های متداول مانند تقویم، مسیریابی، کنترل موسیقی، کنترل آب و هوا و اطلاعات مرتبط با پروازها و نهایتا فرامین صوتی پشتیبانی می‌کنند.

Google Now بازیگری مهم در اندروید ور به شمار می‌آید و از Siri نیز در جهت ارسال فرامین صوتی در اپل واچ استفاده می‌شود. Google Now به قابلیت‌هایی برای جستجو، دسترسی به برنامه‌ها، تنظیمات هشدارها و .. تجهیز شده و سیری نیز کمابیش از قابلیت‌هایی مشابه بهره می‌برد و می‌توانید آن‌را به وسیله استفاده از فرامین صوتی فعال کنید.

اپل پی، سیستم پرداخت بی‌سیم اپل نیز در ساعت هوشمند اپل به کار گرفته شده که نمونه اندرویدی بر روی ساعت‌های هوشمند اندروید ور ندارد. البته مدنظر داشته باشید که باید صفحه ساعت را در مقابل دستگاه مخصوص خواندن مشخصات کارت بگیرید که بسته به مکان تعبیه این دستگاه، شاید مجبور به پیچاندن مچ دست خود شوید!

سلامتی و تناسب اندام

نیمی از جنگ‌های موجود در میان ساعت‌های هوشمند به قابلیت‌های این دستگاه‌ها در زمینه استفاده در ورزش، تناسب اندام و تشخیص وضعیت سلامت افراد مربوط است. در این قسمت نیز هر دو دستگاه مورد بررسی قابلیت‌های تقریبا یکسانی دارند. اکثر دستگاه‌های هوشمند مجهز به اندروید ور از نمایشگر میزان ضربان قلب بهره می‌برند و از سوی دیگر می توانند با برقراری ارتباط با گوشی هوشمند شما به رهگیری فعالیت و مسیر طی شده توسط شما بپردازند.

healthساعت اپل نیز به نمایشگر میزان ضربان قلب و جی پی‌اس داخلی تجهیز شده که نظیر آن‌را پیش از این در سونی اسمارت‌واچ 3 مشاهده کرده بودیم. این قابلیت به کاربر این امکان را می‌دهد تا گوشی خود را در منزل بگذارد و تنها از ساعت هوشمند خود استفاده کند.

در خصوص اندروید ور شاهد پشتیبانی از گوگل فیت و مجموعه‌ای از برنامه‌های جانبی سازگار با سخت‌افزار ساعت‌های هوشمند هستیم که می‌توانند به شمارش گام‌ها و مسافت پرداخته و وضعیت سلامتی شخص را بررسی کنند. برنامه Activity اپل نیز می‌تواند فعالیت‌های روزمره شما را بررسی کند.

سخت‌افزار

اپل دو اندازه مختلف 38 و 42 میلی‌متر را برای ساعت خود انتخاب کرده و البته همانند ساعت‌های اندرویدی می‌توانید ظاهر ساعت را تغییر داده و از مجموعه‌ای از گزینه‌ها شامل فلز، استیل ضدزنگ، آلومینیوم و یا حتی طلای 18 عیار بهره ببرید.

در خصوص اندروید این مزیت همواره وجود داشته که می‌توانید از میان گستره وسیع‌تری از سخت‌افزارهای موجود، ساعت هوشمند مورد نظر خود را انتخاب کنید. موتو 360 با بند چرمی یا فلزی، جی‌واچ آر و یا زن‌واچ از جمله گزینه‌های موجود هستند که ساعت هوشمند سونی با بند استیل ضدزنگ نیز به این جمع اضافه شده است.

در خصوص مشخصه‌های سخت‌افزاری، اکثر ساعت‌های هوشمند اندروید ور از مشخصه‌های مشابهی برخوردارند. در جدول زیر می‌توانید مشخصه‌های مربوط به معروف‌ترین این ساعت‌ها را در مقایسه با اپل واچ مشاهده کنید.hardware

ساعت هوشمند نسخه 38میلی‌متری اپل کوچک‌ترین ساعت موجود در لیست ما می‌باشد و این درحالیستکه نسخه 42 میلی‌متری نزدیکی بیشتری به ابعاد ساعت‌های اندرویدی دارد.

یکی از مشخصه‌های اصلی در خصوص ساعت‌های هومشند، مدت زمان ممکن برای استفاده از باتری پس از یک بار شارژ کامل است. معمولا بیشینه ممکن برای این نوع باتری‌ها، دو روز می‌باشد اما این مقدار برای اپل واج 18 ساعت بود.

اپل واچ از قابلیت شارژ بی‌سیم با استفاده از ارتباط اندوکتانسی MagSafe نیز پشتیبانی می‌کند. موتو 360 موتورولا از شارژ بی‌سیم پشتیبانی می‌کند و این درحالیستکه اکثر ساعت‌های اندرویدی از ارتباط فیزیکی از طریق یک داک برای شارژ بهره می‌برند.

در همین بدو ورود، اپل نسخه‌های ورزشی و مخصوص کلکسیونرها را نیز معرفی کرده که از لحاظ سخت‌افزار داخلی تفاوتی باهم ندارند اما نسخه ورزشی در عوض استیل ضد زنگ از آلومینیوم بهره می‌برد که تا حدودی وزن دستگاه را کاهش می دهد.

apple watch editionsقیمت نسخه‌های مختلف این ساعت بسته به جنس بند چیزی بین 549 تا 1049 دلار خواهد بود که البته می‌توانید نسخه 10000 دلاری این ساعت را نیز خریداری کنید.

 Androidauthority

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.