شگفت‌انگیز: طرح‌های پیشنهادی پل جدید لندن

امروز در دنیا دیگر به پل پیاده رو به عنوان یک ابزار شهری نگاه نمی‌شود، بلکه این پل‌ها می‌توانند به عنوان جاذبه گردشگری و یا حتی نمادی از شهر تبدیل شوند.

1

چند ماهی است که «پل طبیعت» در تهران افتتاح شده‌است. این پل که صرفاً برای عابرین پیاده است ازروی بزرگراه مدرس عبور کرده و بوستان طالقانی را به بوستان آب و آتش متصل می‌کند. به دور از تعصبات و یا بدبینی‌ها، باید به زیبایی این پل اعتراف کرد. اما اخیراً در لندن و بر روی رودخانه «تامس» نیز قصد ساخت چنین پلی را دارند. پل جدید لندن ، منطقه «ناین المس» را به منطقه «پیملیکو» متصل می‌کند. مسئولین شهری لندن (بر خلاف تهران) برای طراحی پل جدید لندن فراخوانی ارائه دادند و طی آن طرح‌های بسیاری از اقصی نقاط دنیا برای آنها ارسال شد.

Futur-London-Bridge_07قرار است از بین طرح‌های منتخب، که تعدادی از آنها را مشاهده می‌کنید، یکی برای ساخت پل جدید لندن انتخاب شود.

پل جدید لندننکته جالب توجه در مودر این طرح‌ها، خلاقیت و نوآوری طراحان آنها است و به جرات می توان گفت که تک تک آنها آقدر زیبا هستند که ارزش ساخت دارند.

Futur-London-Bridge_029در زیر طرح‌های بیشتری از این پل را می‌بینید.(برای بزرگنمایی کلیک کنید)

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. namb می‌گوید

    البته پل طبیعت هم نتبجه یک مسابقه مهماری است که توسط اراضی عباس آباد برگزار شد !