مشخصات و ویژگی‌های جدید از اپل واچ فاش شد

به اطلاعتان رساندیم که اپل قصد دارد روز دوشنبه یک کنفرانس با هدف احتمالی معرفی امکانات و جزئیات بیشتر اپل واچ برگزار کند. به تازگی 9to5mac توانسته جزئیات جدیدی از اپل واچ در مورد عمر شارژ، حالت ذخیره انرژی و سایر امکانات آن به دست آورد که در ادامه به‌طور خلاصه به آن‌ها می‌پردازیم.

1

عمر شارژ و حالت ذخیره انرژی

از آن‌جایی که ساعت‌های هوشمند اندرویدی می‌توانند نهایتاً یک روز با یک شارژ دوام بیاورند نگرانی‌هایی در مورد عمر شارژ اپل واچ نیز شنیده می‌شود. گفته شده بود عمر شارژ ساعت اپل به گونه‌ای است که می‌تواند بین 2.5 تا 4 ساعت با صفحه‌نمایش روشن و استفاده سنگین دوام بیاورد در حالی که عمر متوسط شارژ با استفاده ترکیبی از اپلیکیشن‌ها، نوتیفیکیشن‌ها و حالت Glance حدود 19 ساعت خواهد بود. به این ترتیب ساعت اپل را هم باید هر شب مانند آیفون خود به شارژر متصل کنید. طبق گزارش جدید اپل عمر شارژ را ارتقا داده و حالا اپل واچ می‌تواند تا 5 ساعت با استفاده سنگین دوام بیاورد و اپل به توسعه‌دهندگان دستور داده تا اپ خود را طوری طراحی کنند که کاربر حداکثر هر بار 10 ثانیه به ساعت خود نگاه کند!

Apple-Watch-battery

به گزارش New York Times ساعت اپل از حالت ذخیره انرژی Power Reserve Mode بهره می‌برد که اتصال به سرویس‌های جانبی را قطع کرده و تنها قابلیت‌های اصلی و هسته‌ای ساعت حفظ خواهد شد. این حالت از طریق Battery Glance در خود ساعت و یا اپلیکیشن آیفون فعال خواهد شد. حالت Battery Glance اطلاعاتی شامل درصد باقیمانده شارژ، زمان گذشته از آخرین شارژ کامل و یک دکمه بزرگ برای فعال کردن حالت ذخیره انرژی را نمایش می‌دهد.

این حالت که حتی با 100 درصد شارژ هم فعال می‌شود نور صفحه را کم کرده و تنها زمانی که بخواهید با گوشی ارتباط برقرار می‌کند؛ همچنین اگر 2 ثانیه با ساعت ارتباطی برقرار نکنید صفحه‌نمایش خاموش خواهد شد. گفته می‌شود زمان شارژ از 0 تا 100 درصد نیز با پورت MegSafe اپل حدود 4 تا 5 ساعت به طول خواهد انجامید. همچنین گفته می‌شود اتصال واچ به آیفون تأثیر قابل ملاحظه‌ای بر عمر شارژ گوشی نخواهد داشت.


حسگر ضربان قلب

Apple-Watch-Heart-Rate-Glance

حالت Heart Rate Glance می‌تواند در هر زمانی ضربان قلب کاربر را نشان داده و این کار را سریع و دقیق انجام می‌دهد. اطلاعات حاصل از آن نیز به اپلیکیشن Health آیفون منتقل خواهد شد.


مرکز اعلان‌ها، Glanceها (اپ‌ها) و صفحه ساعت‌ها

Apple-Watch-faces

علاوه بر ضربان قلب و عمر شارژ اپ‌های دیگری برای سلامتی یا فیتنس، ساعت، فعالیت، آب و هوا، آهنگ، تنظیمات سریع، تقویم و نقشه بر روی واچ نصب هستند. ساعت اپل همچنین مانند آیفون دارای مرکز اعلان کامل هستند که توسعه‌دهندگان می‌توانند اطلاعات نمایش داده شده مربوط به اپ خود را در آن تغییر دهند. صفحه‌ساعت‌ها نیز به گفته منابع از درجه شخصی‌سازی فوق‌العاده‌ای برخوردار بوده و علاوه بر کیفیت بالا برخی مانند یک اپ جداگانه عمل می‌کنند.


حافظه داخلی و پخش آهنگ

همان‌طور که اپل اعلام کرده واچ می‌تواند در حافظه خود آهنگ ذخیره کند تا حتی هنگام قطع بودن اتصال با آیفون امکان پخش آن از طریق بلوتوث وجود داشته باشد. ظرفیت یکی از مدل‌ها 8 گیگابایت اعلام شده اما مشخص نیست که آیا ظرفیت در مدل‌های مختلف متفاوت است یا خیر.


اپلیکیشن آیفون

Apple-Watch-Companion-App

همان‌طور که آی‌تونز در OS X یا ویندوز اپلیکیشن‌ها و محتویات آیفون را کنترل می‌کند اپلیکیشنی برای آیفون نیز همین کار را برای اپل واچ انجام خواهد داد. کاربران می‌توانند بدون حذف کامل اپ‌ها آن‌ها را از ساعت حذف کنند و در صورت تمایل در آینده به ساعت بازگردانند. برخی اپلیکیشن‌های وابسته به اتصال با آیفون چند ساعت پس از قطع شدن اتصال نیز به لطف حافظه و اطلاعات cache فعال خواهند ماند.


لمس Force touch، دکمه دیجیتالی و کنترل صوتی

Apple-Watch-Crown

همان‌طور که اپل در مراسم معرفی واچ اعلام کرد اگر فشار بیشتری به صفحه وارد کنید ساعت آن را به صورت یک لمس جداگانه و برای عملکرد متفاوتی تشخیص خواهد داد. بدون دکمه دیجیتالی کار کردن با واچ ممکن نیست چرا که اپل زوم کردن با دو انگشت را برای آن پیش‌بینی نکرده و بسیاری عملکردها با این پیچ انجام خواهد شد. هیچ‌گونه کیبوردی برای ساعت اپل وجود ندارد و کاربر صرفاً با صحبت کردن می‌تواند پیام‌ها را تایپ کرده و پاسخ دهد.


سرعت، صفحه‌نمایش و بندها

گفته می‌شود چیپست S1 به کار رفته در ساعت سرعتی برابر با چیپ A5 در آی‌پاد تاچ دارد و سرعت کار با ساعت بسیار عالی ارزیابی می‌شود. البته اگر حدود 200 اپلیکیشن روی ساعت نصب کنید سرعت آن به طور قابل ملاحظه‌ای افت خواهد کرد اما معمولاً هیچ‌کاربری چنین تعداد اپلیکیشنی روی ساعت نیاز ندارد. اگر صفحه آیفون قفل باشد اعلان‌ها روی اپل واچ نمایش داده خواهد شد اما در غیر این‌صورت برای صرفه‌جویی در مصرف شارژ اعلان‌ها تنها در همان آیفون به نمایش در می‌آیند.

Apple-Watch-Sports

طبق گزارش صفحه‌نمایش اپل واچ در میان ساعت‌های هوشمند بهترین است و علاوه بر رنگ مشکی عمیق به نظر واقعی می‌آید. مدل 38 میلی‌متری برای بیشتر کاربران کوچک خواهد بود و احتمالاً مدل بزرگ‌تر مناسب‌تر است. همچنین کار کردن مدل 349 دلاری اسپورت کمی دشوار است اما مدل استیل کیفیت بهتری دارد.


خاموش کردن، خروج به اجبار و تنظیمات

بدون دکمه پاور چگونه اپل واچ را خاموش می‌کنند؟ گفته می‌شود با نگه‌داشتن طولانی دکمه ارتباطات سمت راست ساعت منویی کشویی شبیه به سایر محصولات اپل برای خاموش کردن ظاهرخ واهد شد. این منو همچنین برای خروج از اپلیکیشن‌هایی که اصطلاحاً هنگ کرده استفاده خواهد شد. در اپ تنظیمات نیز بلوتوث و حالت هواپیما کنترل خواهد شد.

برای مشخص شدن سایر ویژگی‌ها و قیمت و زمان عرضه تنها کافیست دو روز دیگر منتظر بمانیم.

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. امید می‌گوید

    عجب امکاناتی!!!!این میخاد صنعت ساعت سازی سوئیس را نابود کنه:)))
    امان از دست زامبی ها که فقط کافیه پشت محصولی لوگوی سیب باشه دیگه کار به هیچی ندارن که چی هست.