ویندوز 10 برای موبایل ممکن است از اسکنر اثر انگشت پشتیبانی کند

کمپانی کوالکام در کنگره جهانی موبایل بارسلونا نسخه جدید پردازنده‌های خود را با سیستم امنیت جدید و بهبود یافته معرفی کرد. اکنون این پردازنده‌ها می‌توانند به‌خوبی با حس‌گر اثر انگشت ادغام شوند. این تراشه‌ها که نسخه جدید اسنپ‌دراگون 810 و 425 هستند توانایی استفاده از حس‌گر اثر انگشت را دارند و همانند سری 400، ‌سری 600 و سری 800 قدرتمند می‌باشند.

0

همان‌طور که می‌دانید گوشی‌های ویندوزفونی مایکروسافت که با برند لومیا شناخته می‌شوند از پردازنده‌های کوالکام اسنپ‌دراگون بهره می‌برند، با این اوصاف و بر اساس گزارش‌های دریافتی به‌زودی شاهد عرضه بالا رده‌های خانواده لومیا با داشتن اسکنر اثر انگشت به‌منظور آنلاک کردن دستگاه خواهیم بود. فناوری جدید کوالکام به کاربران گوشی‌های ویندوز فونی این امکان را خواهد داد که بتوانند به‌جای استفاده از پسورد در هنگام قفل کردن دستگاه و همچنین در مواردی دیگر همچون پرداخت از حسگر اثر انگشت خود برای تأمین امنیت اسمارت فونشان استفاده کنند.

کوالم اعلام کرده که فنّاوری جدید Sense ID 3D بر مبنای حسگر اثر انگشت تاچ‎آی‌دی اپل طراحی گردیده و کاربران امنیت بیشتری در هنگام استفاده از گوشی‌های هوشمند در خرید‌های الکترونیکی خود خواهند داشت. فناوری جدید کوالکام استفاده از حسگر اثر انگشت را به دستگاه‌هایی که از آلومینیوم، شیشه و یا حتی یاقوت کبود در ساخت آن‌ها استفاده شده نیز می‌آورد، از طرفی این مزیت می‌تواند پلتفرم مناسبی را برای طراحی گوشی‌های مبتنی بر ویندوز فون باکیفیت بیشتر برای رقابت با محصولات اندرویدی و آیفون ترتیب دهد.

این شایعاتی در حالی به گوش می‌رسد که مدیر بخش امنیت ویندوز Dustin Ingalls، به‌تازگی بیان کرده بود که مایکروسافت در حال کار بر روی طراحی امنیتی جدید و افزودن استاندارد Fast Identity Online به نسخه نهایی ویندوز ۱۰ می‌باشد. وی بزرگ‌ترین چالش گروهش را حذف گذرواژه‌های مرسوم که ترکیبی از حروف و عدد است و جایگزینی آن با تائید هویت آنلاین بیان کرده بود.

لازم به ذکر است که استانداردهای Fast Identity Online یا‌‌ همان Fido تلاش می‌کنند یک چارچوب جهانی برای تعیین هویت ایجاد کنند که هم امن باشد و هم کاربر را در مقابل استفاده از پسورد بی‌نیاز کند. این استاندارد‌ها می‌تواند شامل روش‌های استفاده از بدن مانند تشخیص چهره، صدا، چشم و اثرانگشت یا روش‌های دیگر باشد. شرکت‌هایی که در این زمینه همکاری می‌کنند شامل سامسونگ، ویزا، PayPal، مس‌تر کارت، گوگل، لنوو، ARM، مایکروسافت و چند بانک بزرگ و شرکت دیگر آمریکایی است.

  news.softpedia

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.