استودیوی Maxis، خالق بازی‌های «سیم سیتی» و «سیمز» تعطیل می‌شود

شرکت EA اعلام کرد، استودیوی Maxis خالق عناوین The Sims و Sim City ، به زودی تعطیل خواهد شد. این شرکت در مصاحبه با Kotaku تایید که مکسیس به زودی بسته می‌شود.

0

به غیر از دو بازی بالا، بقیه شاخه‌های فرنچایز Sim نیز به نوعی از مخلوقات این استودیو که مقر مرکزی آن در کالیفرنیا قرار دارد، به حساب می‌آیند. EA اعلام کرده که عناوبنی که قبلا بر عهده مکسیس بوده، اکنون در اختیار استودیوهای دیگر این شرکت واقع در هلسینکی فنلاند و ملبورن استرالیا قرار خواهند گرفت.

الکترونیک آرتز همچنین اعلام کرد: “مکسیس همچنان به ایجاد تجربه‌های جدید برای گیمرهای حال حاضر سیمز و سیم سیتی ادامه می‌دهد در حالی که به گسترش فرنچایزهای ما به پلتفرم‌های جدید نیز کمک خواهد کرد. کارکنان این استودیو نیز به پست‌های جدید در شاخه‌های دیگر استودیوهای مکسیس یا دیگر استودیوهای EA منتقل شده و برخی نیز EA را ترک خواهند کرد.”

EA اعلام کرده است که برنامه‌های آن‌ها در قبال «سیمز 4» همچنان بدون تغییر خواهد ماند. همچنین برند مکسیس نیز به بقای خود ادامه می‌دهد.

این شرکت توضیحی درباره دلایل این اقدام خود مطرح نکرده است ولی Kotaku حدس می‌زند شکست تجاری دو بازی SimCity و The Sims 4 دلیل این کار بوده است.

استودیوی مکسیس در سال 1987 تاسیس و اولین بازی آنها نسخه اصلی SimCity بود. با بسته شدن این استودیوی، EA عملا دیگر پروژه‌های متمرکز برای PC ندارد. درواقع پس از این اتفاق و نیز لغو شدن ساخت دو بازی C&C و Dawngate، عملا تنها عنوان متمرکز بر PC این شرکت، عنوان Star Wars: The Old republicاست.

gamenews

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.