اپل در اندیشه ضدآب کردن آیفون بدون تغییر در طراحی آن است

افزودن استاندارد مقاومت در برابر آب به یک گوشی به همین آسانی‌ها نیست چرا که محدودیت‌های زیادی در طراحی به وجود خواهد آورد. اخیراً اپل پتنتی را به ثبت رسانده که به نظر درمورد ضدآب کردن آیفون بدون تغییر عمده در طراحی آن است.

0

گوشی‌های ضدآب معمولاً محدودیت‌های زیادی برای تولید دارند. صدای نه‌چندان باکیفیت اسپیکر، قرار دادن درپوش در محل شارژ و یا جک هدفون و اضافه شدن حاشیه‌های صفحه‌نمایش از معایب افزودن استاندارد مقاومت در برابر آب است. به همین دلیل هم ال‌جی، سامسونگ و اچ‌تی‌سی در پرچم‌داران اخیر خود چنین ویژگی را اضافه نکرده‌اند. اما از آن‌جایی که اپل در هر سال تنها یک گوشی معرفی می‌کند و گزینه‌های ضدآب در گوشی‌های اندروید کم نیست این شرکت تصمیم گرفته تا چاره‌ای برای افزودن این استاندارد بدون ضربه زدن به طراحی جذاب آیفون پیدا کند.

طبق پتنت جدید اپل قصد دارد گوشی را از درون ضدآب کند و نه از بیرون! به این معنی که آب ممکن است کمی به داخل گوشی نفوذ کند اما به قطعات حساس آن نخواهد رسید. بسیاری از گوشی‌های ضدآب مانند Galaxy Active سامسونگ پوششی بیرونی دارند و برخی مدل‌های اکسپریا هم از درپوش‌های مختلف برای محافظت از درگاه‌ها استفاده می‌کنند اما این چیزی نیست که اپل در سر دارد!

Apple-iPhone-waterproof-patent

در پتنت جدید اپل قطعات داخلی در پوششی از مواد هیدروفوبیک (آب‌گریز) قرار می‌گیرند و کل بورد گوشی محافظت خواهد شد. با وجود این‌که در متن این پتنت به وضوح اسمی از آیفون برده نشده اما تصویر درج شده در آن مشخصاً یک آیفون 5 یا 5اس را نشان می‌دهد.

البته باید توجه داشت که اپل تاکنون پتنت‌های زیادی را ثبت کرده که هیچ‌کدام به مرحله اجرا نرسیده است. از گوشی‌هایی که با نور خورشید شارژ می‌شوند گرفته تا صفحه‌نمایشی که کاملاً دور بدنه را فرا می‌گیرد! به هر حال امیدواریم این پتنت نسبتاً جدیدتر به واقعیت نزدیک‌تر بوده و اپل بتواند در iPhone 6s این ویژگی مهم را به گوشی‌های خود بیاورد.

BusinessInsider

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.