گزارش: هواوی تولیدکننده گوشی نکسوس بعدی گوگل خواهد بود

اچ‌تی‌سی، سامسونگ، ال‌جی و موتورولا تاکنون هرکدام یکی دوبار دستگاه‌های نکسوس را با همکاری گوگل تولید کرده‌اند و ظاهراً این‌بار نوبت به هواوی رسیده که چندسالی‌ست با عملکرد خوب خود را بالا کشیده است.

0

در شرایطی که انتظار داشتیم گوگل تولیدکننده مشهورتری مانند سونی را برای عرضه سری نکسوس انتخاب کند مدیر تحقیقات شرکت iSuppli چین “کوین ینگ” در اکانت شبکه اجتماعی Weibo خود از همکاری نزدیک گوگل و هواوی برای ساخت گوشی هوشمند نکسوس بعدی خبر داد. با وجود این‌که این خبر مدرکی را در تأیید خود نمی‌بیند اما iSuppli یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های تحقیقات و آنالیز موبایلی دنیاست.

البته شایعه‌ای هم پیش از این منتشر شده بود که خبر از عرضه دو نکسوس مختلف از سوی گوگل در سال 2015 داشت. ظاهراً نکسوس میان‌رده و ارزان‌تر را هواوی تولید خواهد کرد و گوگل ساخت نکسوس اصلی را مجدداً به ال‌جی واگذار خواهد کرد. به هر حال امیدواریم این شایعه صحت داشته باشد چرا که محصولات هواوی و ال‌جی به خوبی و با قیمت مناسبی در بازار کشورمان یافت می‌شود در حالی‌که نکسوس 6 موتورولا هنوز هم در ایران کمیاب است.

این فرصت خوبیست که هواوی با چیپست‌های Kirin جدید خود هم سود بیشتری کسب کند و هم مقبولیت بیشتر در اروپا و آمریکا. به هر حال از آن‌جایی که زمان زیادی از عرضه نکسوس 6 می‌گذرد باید منتظر ماند و دید گوگل چه زمانی را برای معرفی نکسوس بعدی انتخاب خواهد کرد.

GSMArena

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.