انویدیا Shield اولین کنسول تلویزیونی 4K اندرویدی معرفی شد

درحالی‌که نمایشگاه MWC بارسلونا بر روی گجت‌های موبایلی متمرکز شده کنفرانس توسعه‌دهندگان بازی GDC نیز در حال برگزاری است و انویدیا ساعاتی پیش TV Console اندرویدی خود را با سیستم‌عامل اندروید پشتیبانی از 4K رونمایی کرد.

3

این کنسول می‌تواند از وضوح 4K با فرکانس 60 هرتز پشتیبانی کند و قرار است با قیمت 199 دلار به همراه گیم‌پد و سرویس استریم بازی جدید Grid عرضه شود. انویدیا همچنین ریموت کنترل مخصوصی برای کنترل صوتی و اتصال هدفون عرضه می‌کند که البته به صورت جداگانه قابل خریداری خواهد بود.

Nvidia-Shield-console

کنسول خانگی جدید انویدیا به سوپرچیپ Tegra X1 مجهز است که چندی پیش توسط انویدیا معرفی شده بود. چیپ X1 در واقع ادامه نسل بعدی پردازنده‎ی Tegra K1 است و از معماری ماکسول بهره می‌‎برد (چیپ K1 دارای معماری کپلر بود) که باعث افزایش سرعت و بهینه شدن مصرف انرژی می‌‎شود. اولین بنچمارک منتشر شده از این چیپست در اپلیکیشن AnTuTu امتیاز فوق‌العاده 75000 را ثبت کرده است. به این ترتیب NVIDIA Shield به میزان قابل توجهی از رقبایی مانند Apple TV و Roku سریع‌تر خواهد بود.

Shield-set-top-box

انویدیا همچنین 50 عنوان اختصاصی از جمله Half-Life 2، Portal، Doom 3 و Crysis 3 را به اندروید و شیلد آورده است؛ بله اندروید حالا می‌تواند کرایسیس 3 را نیز اجرا کند.

TheVerge

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

3 نظر برای این مطلب
  1. aliroo می‌گوید

    پس چرا انقد ارزون ! 800 تومن ؟

    1. علی ارغوان می‌گوید

      این دستگاه شبیه Apple TV هست یعنی یک set-top box هست که به تلویزیون متصل میشه

  2. arshia می‌گوید

    داداش این کنسول تو ایران میاد